Katt fast bakom diskbänken
Vi har sagt det förut och vi säger det igen: det gäller att leta noga om katten är försvunnen.
Riktigt hur den här katten hamnade bakom diskbänken vet vi dock inte, men räddningstjänsten fick hjälpa den därifrån.
https://sverigesradio.se/artikel/katt-fastnade-bakom-diskbank-raddningstjanst-ryckte-ut
Sajtvärd för Hittekatter i Fokus. Sajtvärd för Djurskydd i Fokus. Medarbetare på Katter i Fokus.
Första arbetsdagen efter att jag skaffat två kattungar kom jag hem till en tom lägenhet. Med en lägenhet på 30 kvadrat fanns det inte så många ställen att gömma sig på. Till slut hittade jag dom bakom spisen..
Tell someone you love them today, because life is short. But yell it at them in German, because life is also terrifying and confusing.
Här hemma öppnar ena kissen jag brukar vara kattvakt åt, serviceluckan in under diskbänk/bakom spis 😅
Alltid lika roligt när man ska leta på honom när det är dags att åka hem.
Ägare till en Australian Shepherd, ett gäng LaPerm och 2 akvarium 😁
SVERAK ansluten uppfödare av LaPerm SE*Coral Curls
Sajtvärd på Australian Shepherd 🐕, Horse Reality och Ponnytrav 🐎
Medarbetare på Akvarium 🐡, Akvarieräkor🦐, Hundutställing och Vallhundar 🐏🐑🐑🐕

En av mina bekatas döttrar flyttade in en en lägenhet.Dottern har en katt och när dottern var borta första tiden så matade min kompis katten.Det gick någon vecka och en dag när min kompis kom för att se till dotternas katt så satt det en främmande katt i lägenheten.
Det visade sig att de som bott tidigare i lägenheten hade tappat bort sin katt i samband med flytten.
Tyvärr hade de inget sagt till min kompis dotter så hon hade ju inte letat.
Nu var det ju så turligt att det flyttade in en katt i den tomma lägenhetn så att det fanns mat och vatten.
Stolt ägare till tre La permer
#3 Men käre nån..😃
När vår Lakritz kom hit var han rädd för det mesta men en kväll letade vi hur länge som helst. Jag började bli riktigt orolig fastän jag visste att han var inomhus.
I sovrummet har jag i ett hörn en ful gammal golvvas med en trång öppning upptill. Jag lyste med ficklampa och fick se två ögon så jag fick vända den upp och ner och skaka ur Lakritz😉
/Maria
#4 😃😸
.
Drar mig till minnes en gång för länge sedan när vi flyttade in på ett nytt ställe. Kisse tyckte inte om det hela utan gömde sig utan föregående husesyn under badkaret och blev kvar där i timmar! Det gick inte att locka fram honom med mat eller någonting och vi var väldigt oroliga.
Vi gick t.o.m. till grannen för att låna verktyg för att skruva bort badkaret, men grannen sade bara lugnt åt oss att vänta och se. "Kom katta in så kom'on ut å'". 😃
Jodå, det dröjde inte länge så tog nyfikenheten överhand och kisse kom fram och lät sig väl smaka av maten. Sedan gick han aldrig in under badkaret mer … 😸🐾
"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen
#5 Alltså katter…😃 Man blir ju orolig men katter kan verkligen överraska.
/Maria
Min kompis dotter flyttade till ny lägenhet. En dag var ena katten försvunnen. Efter mycket sökande så visade det sig att katten hade lyckats klämma sig ner där rören går ner i golvet under diskbänken. Katten befanns sig således under golvet. Jag minns inte hur länge detta pågick, men minns att dottern var väldigt orolig för huruvida katten skulle överleva. Har dock inget minne av att det slutade annat än bra 😊(det är en del år sedan).
Sajtvärd för Hittekatter i Fokus. Sajtvärd för Djurskydd i Fokus. Medarbetare på Katter i Fokus.
#7 Ja se katter! Helt otroliga! 😸
"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen
#5: Mina katter brukade bo under badkaret första veckan efter varje flytt. Dom kom fram för att äta och gå på lådan men gömde sig resten av tiden. Efter en vecka var det som om dom alltid bott där.
Tell someone you love them today, because life is short. But yell it at them in German, because life is also terrifying and confusing.
Var med på ett ärende där katthemmet skulle hämta en katt i ett jourhem. När vi kom var kisse emellertid "försvunnen". Det visade sig att kisse hade tagit sig in i soffan underifrån och nu befann sig i ett utrymme i soffans armstöd….
#10: 😁