Hittekatter iFokus

Hittekatter

Etikettkattprat
Läst 11560 ggr
HannaAkutgruppen
3

Katter som äter pepparkakor..

I går skulle jag avnjuta lite varm glögg och två pepparkakor. Jag vänder ryggen till och vips så hade jag bara en pepparkaka kvar! Jag tittade lite surt åt hundens håll eftersom jag antog att hon på något smidigt sätt snott min pepparkaka. Men då hörde jag ett misstänkt ljud under sängen och där satt min skyggis Miranda och slickade frenetiskt på min pepparkaka!

Trodde aldrig att en katt skulle gilla pepparkakor! Jourkattbebisarna sprang runt tassarna på Miranda och försökte också sno en bit…

attmar
1

Attis stal en pepparkaka av mig häromdagen också. De va mumms de! Skrattande

Fast iofs äter väl hon allt! Har aldrig varit med om nå liknande, hon är värre än en hund, sitter o tigger vid matbordet jämt!

Maria
1

Har aldrig hört att katter äter pepparkakor. Va speciellt…

/Maria

Misan
1

Zelda blir alldeles tokig när man tar fram pepparkakor och skulle hon få en chans så satt hon med hela huvudet i kakburken och åt direkt.

catfoot
1

Här är oxå två pepparkaks älskade katter…Mmmmmm….Tycker dom…Även lussekatter å vetebullar är heller inte illa…men matte är snål, vi får bara en liten smakbit, inte bra för våra magar säger hon…Mmmmm undrar om det är så bra för mattes mage då?????Förvånad

Ditt hem är där din katt är.Kyss

OT/Snyggt ....

Therese87
1

Här har vi också en misse som ääälskar pepparkakor (Torkel) men det blir bara smakbitar här med! ;)

Onikan
1

Konstigt att de gillar nåt så eget i smaken som pepparkakor!
Men till å med min kräsna Tilde som inte ens gillar leverpastej eller ost, äter pepparkakor! Kul att höra att det finns fler hihi :)

Jenna-Gun
1

Har oxå pepparkakstjuvar.

Mina mariekex försvinner oxå i bland.

De är ena riktiga kakmonster.

Wiizy
0

haha men vad sött med katter som äter pepparkakor. Men är det verkligen bra för magen?

Jenna-Gun
1

Tror jag väl inte det är.

Men någon bit kanske inte gör nått.

Therese87
1

Alltså, vad jag har hört så är _mycket_ pepparkakor inte bra för människor, men då är det mycket. Så jag tror det blir likadant för kissekatterna, fast dom lär väl inte behöva lika mycke pepparkakor som oss människor dåra :)

Jenna-Gun
0

Näe det är nog inte

bra att bli för snäll.

Men en del skulle

nog behöva många.

Hawknestgrove
0

jo, Arne äter små, små bitar av pepparkaka ibland. Men inte många….

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

Ankah
0

Min lilla gillar julmust. De har inte fått någon chans att smaka på pepparkakor här än…