Jag är bara en katt.
Jag heter Gräddnos, enligt min mamma. ja, min kattmamma alltså. hon hete Cinderella, kallad Ella.
Men en dag kom det 2 män och hade nått långt med sig och sen lät det pang jag var så himla rädd, sedan var Ella död, då var jag 1 år. helt ensam i den stora världen. jag gjorde allt, sprang frma till folk, antingen sprang dom iväg eller puttade iväg mig. ibland kastade ungdomarna sten på mig också, jag fick sår och dom blev infekterade. nu är det massa ärr på mig. jag klarade min första vinter själv rätt bra, jag fångade lite möss, men dom dog ju också. då åt jag snö, som gav mig dålig mage och jag blev iskall. jag hoppade in i ett bilflak en gång, från sthlm till Göteborg. det var ett par timmar, dom hade fisk därinne, åååh vad jag åt fisk! det var så himla gott, jag älskade det. det var ungefär 1 ½ år sen efter mamma dött.
Sedan kastade dom ut mig, jag fick återigen lära mig livets hårda liv. det kom en barnfamilj och tog in mig under vintrarna, på sommarna var jag utekatt. men dom tröttnade efter 3 år, då var jag inte så mysig och deras barn hade växt upp. dom tog av mig halsbandet, jag förstog inte orden, men jag minns att dom sa " Spring, Du är fri. och möt döden tidig." jag insåg att dom aldrig mer ville se mig igen, så jag gav mig ut på vandring.. jag träffade en flicka som köpte mat till mig och värmde mig, sedan hämtade hon mig nästa dag, i en bur. jag var för kall för att bry mig såg bara maten där inne och sprang in. Efter ett tag blev dom mina vänner jag vet nu att jag är lycklig.
Men varför såg ingen mig? att jag behövde hjälp att överleva? Nu är jag 8 år och det hade aldrig gått utan min älskade Sara!
OBS, Berättelsen har JAG Skrivit själv om nån utekatt som blev infångad och fick ett bra liv :-) jag känner dock ingen som gjort det. mest påhittat. :-) hoppas den var bra iallafall och att er lässtund var trevlig!

Fint skrivet!! Ja det finns alldeles för många katter som ingen bryr sig om. Varför är inte alla djur lika mycket värda?
Kram/Anita
Den är jättefin skriven och mycket sorglig. Tyvärr är det så som det är för många katter idag. Född till ett liv utan ett hem, någon värme eller mat. Och de förstår inte vad de gjorde fel.
Alla katter har rätt att leva! Döda problemet inte katten....Besök oss gärna på Hittekatter.ifokus och på Djurskydd.ifokus
Gråter

Det var ju jättebra och fint skrivet. Sorgligt också, men tyvärr sanning…

Blir oerhört rörd o tårögd…klarar inte att läsa sånt här utan att gråta..men det är viktigt att texter av det här slaget når ut..här beskrivs verkligheten på ett äkta sätt…
Jättebra skrivet!
The Owls are not what they seem
de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

Skulle helt klart kunna vara sann, tyvärr…..
Sajtvärd på kattpolisen i fokus.
Allt som inte kan lagas med silvertejp är sönder på riktigt.

Tack för trevliga ord :-)

Den är så sann, tyvärr. Väldigt fint skrivet. Kan du inte skicka in den till någon tidning? Gärna lokaltidningar. Jättebra, tyvärr. /Vanessa
Kata(rina), f.d. Vanessa som är mitt mellannamn.

Haha Vanessa. Den skulle nog inte komma med, det vore iaf skämmigt!! Uh… ;-) Så bra är den ju inte :0)
Tack iallafall!

#11 Jo den just så bra!!
Du skall inte skämmas över något så bra skrivet! När den kommer med i tidningen skall du, å kattens vägnar, sträcka på dig av stolthet! Skicka in den du!
Kommer den inte med så har du inget förlorat.
Kommer den med så har du vunnit en seger! Lycka till!
-> Kastrera och id-märk <- \>^..^< CatCrazyLady

Hur ska jag skicka in och vilken/vilka tidningar?
Kanske någon katt tidning? Och GP (göteborgsposten?) eller nått sånt ? vad tkr ni?

Om ni vill läsa några andra av mina verk, inte bara katt dikter då men ;-)
Wiizy, det är otrolig fina dikter på din sidan. Vackra och sorliga. Din mamma måste vara mycket stolt över dig! Står på dig! Kram Alexandra
Alla katter har rätt att leva! Döda problemet inte katten....Besök oss gärna på Hittekatter.ifokus och på Djurskydd.ifokus

Tack Alexandra, värmer verkligen!!! :'D (alexej)
# 15 Okej Tack, Jag Ska bara se vilken jag skulle skicka in, denna eller "Jag är bara en vilsen katt" eller kanske båda?!

#10/12 Den är med i "kattbladet" nu elr vad den nu hete :P hon som har den(?) finns här på hittekatter iaf :)

Putt, tycker ni fortfarande jag ska skicka in den? :0)
aBSOLUT!

Haha, Gunilla du låter rusigt säker :-)
Ja, trots att j**a caps lock trillar in hela tiden hos mig!

;)

Puttar lite . (A)