Adoptionsdag i Sundsvall
Lördag 1 december kl 10 - 14 kommer Sundsvalls Djurhem visa upp några av sina katter på Arken i Sundsvall. Fjolårets adoptionsdag blev mycket lyckad, samtliga katter hittade nya hem!

Vilken bra idé att ha så…hoppas det går lika bra i år!
Jag ska dit iaf =) Så då vet vi att en galen kattmänniska kommer att hålla låda där ;)
haha
Vi hade också ofta med katter på olika ställe. Stressigt för katter men jättebra sätt att visa upp "levande" katter och öka chansen till nya hem.
Alla katter har rätt att leva! Döda problemet inte katten....Besök oss gärna på Hittekatter.ifokus och på Djurskydd.ifokus
Jag har också tänkt åka dit o kika! Tyvärr har jag ingen plats för någon till kisse just nu, men jag hoppades på att få se "Leo" som vi tog hand om ett tag :)
Håller tummarna för er!
The Owls are not what they seem
de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....
tessan_: Då kanske vi ses där =) Jag ska dit och träffa tjejerna från Djurhemmet, har inte lyckats träffa ordförande ännu =) Jag kallar dom för Evorna, ordförande och en till heter Eva, Djurskyddets ordförande här heter Eva och veterinären på Alnön heter Eva ;) Verkar finnas grymt många "djurEvor" =)

Vi får visa upp katterna på djuraffärer här också, men tycker att det kan vara för stressigt för dem. Så vi visar oss i affärerna och försöker locka dem till oss istället :-). Men idéen är underbar. Kanske dags att bita i det äpplet och våga ta med sig lite av de tama kissarna. Något att fundera på.
Önskar er lycka till så att många får hem att kalla sina egna. /Vanessa
Kata(rina), f.d. Vanessa som är mitt mellannamn.
Jag är ju bara jourhem åt Sundsvalls Djurhem och inte aktiv på annat sätt så jag gör bara reklam.. Kan inte svara på hur katterna tog det ifjol.. Men jag kan rapportera efter lördag om hur jag tyckte det var! =)
Vi brukade ha hårda regler när vi hade katter med oss. Katterna var i utställningsburar med mycket tyg omkring. Burarna var bakom våra bord och ingen fick gå fram och kolla, bara under uppsikt från oss. Ut tog vi bara katter när verkligen intresse fanns att köpa katten.
Alla katter har rätt att leva! Döda problemet inte katten....Besök oss gärna på Hittekatter.ifokus och på Djurskydd.ifokus
Kan berätta att burarna var täckta av tyg förutom framtill förstås. Alla katter hade mysiga kuddar eller kojor, låda och mat och vatten i burarna och jag såg bara en katt jag tyckte var stressad av situationen. Hon kröp in i sin igloo och hade sin kompis i samma bur som var större än de andra. Inga katter plockades ur burarna och folk verkade väldigt hänsynsfulla och pratade med låga röster. Så jag tyckte det var helt okej.
Och tessan_: Leo är ju hur snygg som helst! Och Simba.. Och..och.. =)
#11 Vet du hur det gick om det var några besökare som anmälde intresse för adoptioner?
//Lena
//Lena - medarbetare Hittekatter iFokus samt Katter iFokus
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"
Ja, enda kattungen på plats tingades 10.10 och det öppnade 10.00 ;) Sedan tingades en mammakatt och ett jourhem anmälde intresse innan klockan 11:00 då jag for hem =) Eventuellt en till som blev tingad i samma veva jag for =) Så visst gav det utdelning!!
Kikade på hemsidan nu och 5 av de 10 som var med är konstaterat tingade!
#11 Ja visst är han! :) Världens snällste kisse.. ååh vad jag önskar att jag kunde behålla honom! Och ja, sima var otroligt fin också! Jag var alldeles salig när jag gick runt där bland alla missar! Sambon fick släpa mig därifrån ! Hihi.
Vad kul att så många av kissarna fick hem:) Undrar hur de gick för leo.. ;)

Men det är ju toppen
Hoppas bara att det är igenomtänkta köp och inte så att de bara faller för utseendet på missen och lessnar sen eller inte vet vilket ansvar och kostnad de kräver…. Men funkar allt så är det kalas:)
#15 Simba, Drutten (kattungen), Mimmi, Sessan och Lillen blev tingade. Leo finns kvar enligt hemsidan iaf. Underligt för han var verkligen en av de vackraste där.. Var det du som hittade honom?
#16 Djurhemmet upplyste mycket och ställde även krav på nya ägarna så jag hoppas de är seriösa!

Leo är en Johan look-a-like tycker jag! Snygging mao!!!
-> Kastrera och id-märk <- \>^..^< CatCrazyLady
#18 Ja dom är jättelika!!
#17 Ja jag skulle inte tveka en sekund att ta honom om jag hade plas för en till kisse. Han är verkligen SÅ snäll, och världens gosigaste.
Det var en bekant till mig som ringde en dag i början av novemvber, han hade en längre tid setts vid ica kuben och så fort dörrarna öppnades så smet han in. Vi hade honom i 1½ vecka ungefär, innan han kunde tas in i ett "riktigt" jourhem. Han var rikgtigt skitig o den långa pälsen va jätte tovig. Men medans jag kamma o klippte o hade mig låg han bara på rygg o spann.. Så tacksam för att få komma in :) Jag kunde till och med ställa honom i duschen utan motstånd… Som jag sa, jag har aldrig träffat någon snällare kisse… Vi hade honom inte länge men under den korta tiden hade både jag och min pojkvän fäst oss vid honom nå otroligt!! Leo förtjänar de bästa hemmet nånsin :)
#20 Huga.. Han verkar väldigt lik Johan till sättet också, förutom utseendet! Han är också supergo och var väldigt lätt att klippa tovor på och duscha. Det är INTE roligt att falla så handlöst för en katt man inte kan behålla.. =/ Men det är ju smällar man får ta som jourhem.. Det är ju alldeles underbart också =)
Stor grattis!!!

Vad roligt att det gick bra! Då kan ni mysa och känna er belåtna. /Vanessa
Kata(rina), f.d. Vanessa som är mitt mellannamn.
Blir lite generad, jag är ju bara jourhem.. Jag är alltså inte med i Sundsvalls Djurhem så.. Jag kommer på mig själv med att skriva "vi" men jag menar ju dom förstås =) Jag känner mig väl engagerad för deras katter, inte minst nu när Johan bor som långtidskatt hos mig =)
Så ingen tror jag tar på mig äran för dessa eldstjälars jobb! 
Men Jossan, utan sådanna som du skulle inte deras verksamhet fungera, så nog förtjänar du att ta åt dig lite!

tessan: Ja det tycker jag verkligen!! Utan jourhem skulle de inte klara av situationen!!
Julian sponsrade er igår lunch… 
-> Kastrera och id-märk <- \>^..^< CatCrazyLady
#25 Ja, lite då =) *fniss* Tänker jobba för dom när dom fått lokal också.. När nu det kan bli.. *förgrymmad på kommunen*
PUSS på Julian!!
Jättegrattis
tessan_: Nu är Leo tingad såg jag på hemsidan! Har du sett Meijas bebbar? En hel hög smokerandiga skönheter. TUR man slipper träffa dom! ;)
#14 Vilken succé att så många är tingade! :)
//Lena
//Lena - medarbetare Hittekatter iFokus samt Katter iFokus
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"
#30 Ytterligare två av katterna som var med är nu tingade..

Jätteroligt!
*skulle funnits en gladare glad-smiley*
- lite gladare, men inte superlycklig direkt.. =/

Den visar ju tänderna…? Inte sååå glad heller, tycker jag….
I vart fall är jag glad, med eller utan smiley, att det går bra för Sundsvallarna! Keep it up!
Jättebra!