Lilla Iris måste opereras...
Iris är en av de akuta kattungarna jag la upp förut. Vill lägga upp det vi skrivit på hemsidan då vi är i lite ekonomisk kris just nu.
Iris måste tyvärr genomgå en ögonoperation då hon har inåtväxande hårstrån på insidan av ögonlocket som måste tas bort. Operationen kommer att gå på ca 5000 kronor. Iris behöver växa till sig innan operationen så den är inte inplanerad förrän till årsskiftet. Vi vill ändå vara ute i god tid för att be om ekonomiskt stöd till Iris operation.
Inget bidrag är för litet, varenda krona är välkommen! Vill du skänka en slant?
Sätt in pengarna på Pg 26 63 86-2 och märk inbetalningen med Iris.
Tack för ditt stöd!

Stackars gumman. Vilken tur att ni fick tag på henne, så att detta kan lösas i tid innan det skadar ögonen. Den operationen har vi gjort, det kallas "plastikoperation". Det känns så fel att det kallas för det. Men ord spelar ingen roll, bara de blir av med den smärtan. För det måste vara hemskt. Vet ju bara hur det är att få ett hår i ögat. Jisses vad det känns. Så jag håller tummarna för att pengarna börjar trilla in. /Vanessa
Kata(rina), f.d. Vanessa som är mitt mellannamn.

Hon har lite speciellt. Hennes två ögonlock hänger inte ens ihop det är som en köttig massa emellan med hårsäckar som växer in i ögat :(

Lilla Iris är syster till emjons jourkissar..

Har skickat Iris en liten peng nu…
-> Kastrera och id-märk <- \>^..^< CatCrazyLady

Jag sätter över en slant.. (dok den 25) Hoppas de går bra ;)

varje krona räknas! många bäckar små…tack! :)

;)

Åhhh..lilla gumman..hoppas verkligen operationen går bra..just nu är mitt konto tomt tyvärr..men skulle kunna skicka ett litet bidrag till den 20, eller är det försent då?

nej det är inte försent då :)

#9 bra då vet jag!
Stackars liten! Bra att det går att operera i alla fall! Vi får hålal den här tråden kokande, vi kan även skriva en artikel om Iris om ni vill.
//Lena
//Lena - medarbetare Hittekatter iFokus samt Katter iFokus
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"
Ja, håll tråden vid liv! Skickar den 20:e cirka, lite ebb i kassan nu!
The Owls are not what they seem
de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....
Skickar bidrag när pensionen kommer .
Annars så tar jag från katternas konto.

Tur att det är en bit kvar till årsskiftet…då hinner man/jag med att ge fler gånger…
Nosgos till Iris-flickan!

Vi skickar en slant från akutkissarna Mäster och Wilma när lönen kommer!

jag ska oxå komma i håg å skicka en slnat i samband med att räkningarna betalas.

Pengar kommer när jag får min lön i slutet av månaden..

Nu har jag skickat pengarna…
Håller tummarna för Iris…
Skickar pengar på måndag när banken har öppnat.
Årets julklapp, ge en gåva till Iris operation. Det kommer en slant från mig med vad det lider, men håll igång tråden så jag inte glömmer bort det!
Putt
kommer en julklapps peng från oss oxå så fort lönen hittar till mitt konto
Skicka ett sms med texten Katthem 25 eller Katthem 50 till nr 72970 så skänker du Stockholms Katthem motsvarande belopp.
Liten slant på väg till lilla Iris från Pelusa & kissorna

idag i samband med betalning av räkningar så sätts en liten slant in från oss oxå:)

Klart att Iris ska få ett bidrag från mig också..Sätter över en slant direkt!
Kram
Anita

Nu har Iris fått en slant av oss också
Självklart ska Iris få en peng! har det dock lite knivigt just nu, men det var ju ett tag kvar tills det är dags..
Skcikde jag med en liten peng i samband med att jag betalade räkningarna.

Hur är det med Iris? Har ni fått in pengar så det räcker för hennes operation?
Putt……Hur går det?
En peng kommer också från Lorentz, Lilly, Mitzi och Whiskey. Hoppas det går ihop så att operationen kan genomföras och att hon blir bra, lilla Iris.

Sätter in en peng till Iris!

Iris operation är betalad för nu tack vare er och våra bidragsgivare. En enskild person satte in en stor summa vi så det blev lite pengar extra. Sen kan ju operatinen gå på mer pengar också. Mycket beroende på hur lång tid det tar, narkosgas är dyrt..
Överblivna pengar lät jag sponsra ett akutärende, en kattunge vi hittade i fredags, slängd i en container inte många timmar ifrån att dö av förstoppning. Vilken smärta hon måste gått igenom! Så det blev röntgen, vattenlavenemang osv, allt tyvärr under akutavgift…Vi hade inte tid att vänta. Då hade hon dött.. Men nu lever hon och mår bra. Hoppas ingen har något emot det i så fall pma mig så löser vi det. Katten på bilden är Molly, kattungen på ca 8-10 veckor som var lämnad åt sitt öde med sin förstoppning..

Lilla söta Molly! Vad mycket bättre du måste må nu!! Tack Hanna för att du hjälper!! Vår egen hjälte! Hälsa Iris!

Stackars små kissar, vilken tur att ni finns!
Tack för att ni (Akutgruppen) finns och för att ni räddar dessa två sötnosar och alla andra. Pussa dem båda från mig.
Ska sätta in ett bidrag till Molly från oss.
Kissarnas räddande ängel det är du det Hanna.
Beundrar din mentala styrka att orka med allt elände du hela tiden får möta. Kan också förstå att du hämtar kraft från dem som du räddat.
Än en gång rosor till dig.
Ju mer jag lär känna av människorna dessto större blir kärleken till djuren
I det läget var detkanon med det lilla överskottet ni fick från Iris. Vilken tur lilla Molly hade.
Puss på hennes söta nos.
//Pia
Hur kan fol bara!!! lilla söta Molly och pussa på Iris från mig!