Hittekatter iFokus

Hittekatter

Etikettutanför-ämnet
Läst 465 ggr
sofia85
0

idag åkte ja ifrån dom...

idag var sista gången vi var vid det gamla huset där Holly och Lennon är begravda… Kändes som ja åkte ifrån dom. Mina små älsklingar. Nu i efterhand önskar ja att ja begravt dom nån annanstans närmare här… Känns så overkligt när nån dött, precis som att det inte hänt egentligen!

tussilago
0

ja. det är svårt. min elsa dog för 13 månader sedan, nu har jag börjat tänka på henne med saknad istället för med sorg men oj vad det varit jobbigt många gånger. och vad jobbigt det fortfarande är många gånger. elsa är begravd hos min mamma och i början var det speciellt att vara där. nu hänger det en kattängel vid balkongdörren och det är där elsa finns nu. du får hitta en ny plats för holly och lennon. de finns i vilket fall i ditt hjärta för alltid.

Hawknestgrove
0

Åh, huset uppe i Strömstad? JA, sånt känns inte bra, så tätt inpå… Hoppas du gjorde deras lilla grav på en undanskymd plats, så ingen stör eller förstör den!

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

sofia85
0

Deras kort hänger precis framför mig nu… vid datorn…känns bra att se dom. Innan kunde ja inte ha dom där för ja började gråta direkt.

Gunilla: Japp, huset är utstädat nu. Dom är begravda under ett stort träd. Iförsig ganska nära huset. Då ja inte ville att Holly skulle ligga för långt bort ifrån huset. Ja ville kunna se graven från fönstret. Visste ju inte att Lennon också skulle gå bort. Dom har i alla fall varandra, mina små älsklingar. Har sagt till dom som har huset att dom ligger begravda där och det ligger stenar på gravarna och står pinnar vid dom…

tussilago
0

hur länge sedan var det som de dog?

sofia85
0

Holly dog 2 juli och Lennon dog exakt 3 veckor senare..

Wiizy
0

Åh, varför har ni inte kvar huset då?

sofia85
0

Ville flytta närmare mamma:) vi hyrde det bara…

tussilago
0

det kommer bli lättare… jag kommer ihåg förra vintern, jag trodde inte att det skulle gå, förstod inte hur livet över huvudtaget skulle kunna gå vidare när elsa inte väntade när jag kom hem. men det gjorde det ju. vintern gick. våren kom. livet gick vidare.

nu har jag massa katter att älska, men elsa är alltid i mitt hjärta, det kommer holly och lennon vara i ditt med. det blir lättare med tiden, men försvinner gör de nog aldrig. och det är ju så det ska vara.