Hittekatter iFokus

Hittekatter

Etikettövrigt-kattrelaterat
Läst 1513 ggr
Lena
0

Nödrop från Willaritt

Jag har idag varit i kontakt med Willaritts Djurpensionat som tar hand om olika djur för polisens räkning. Herrelösa djur, vanvårdsärden etc. De har bland annat tagit hand om den vita kissen med svarta tecken som hittades på stationen i Hässleholm. Den kissen har vi erbjudit oss att vara jourhem för. De har dock ytterligare 15 katter som behöver nya hem/jourhem. De flesta ungkatter, även en mamma med kattungar finns.

Lovade dem att ta upp frågan här. Är det någon som har plats för en kisse till?

Willaritts djurpensionat ligger i Ängelholm. Se denna karta!

//Lena

//Lena - medarbetare Hittekatter iFokus samt Katter iFokus
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"

Sidentass
0

Såå jag önskar att man kunde hjälpa..kan ju bara i akutaste lägen eftersom vi har så många missar…

Lena
0

#1 Det är nog rätt akut om jag förstod dem rätt. I och med att de arbetar för polisen kan inte katterna stanna där så länge.

//Lena

"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"

Sidentass
0

usch..nu blir man ju orolig för de stackars kissarna..om det inte finns någon annan lösning, dvs jourhem på närmare håll är det inte utan att man vill hjälpa till ..men som sagt..det handlar ju om en bit transport i såfall..

Lena
0

#3 Hon som sköter djurhemmet var förtvivlad och hoppades några kunde hjälpa katterna. De är unga kissar allihopa. Tranport ordnar sig alltid.

//Lena

martdat
0

har de någon hemsida?

Sajtvärd på kattpolisen i fokus.

Allt som inte kan lagas med silvertejp är sönder på riktigt.

Lena
0

Tror inte det, jag har inte hittat någon hemsida i alla fall när jag sökt. De jobbar om jag förstått det rätt direkt för Polisen och är inget officiellt djurhem som allmänheten kan vända sig till.

Jag har deras telefonnummer om någon är intresserad.

//Lena

Hawknestgrove
0

Puttar upp, för dem som kan hjälpa!!!!

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

Alexej
0

Det är fruktansvärd! katterna har blivit räddade och omhänderttagna och sedan riskera de avlivning för att det inte finns ett hem för de.

Är katterna behandlade? Säljs katterna eller hur fungerar det hela?

Alla katter har rätt att leva! Döda problemet inte katten....Besök oss gärna på Hittekatter.ifokus och på Djurskydd.ifokus

Lena
0

#8 Det här är ju ett uppsamlingshem för djur som polisen omhändertar. Deras uppgift är att hålla djuren tillfälligt. för upphittat djur är det 7 dagar. Jag tror inte de blir behandlande eller att de tar ut adoptionsavgift. Måste dock fråga exakt hur det fungerar.

//Lena

destiny
0

Jag var där och hämtade en familj i början på året. Tyckte så synd om katterna där. Dom gör så klart så gott dom kan men katterna jag hämtade satt i en i princip stor kal box. Nu sitter ju inte katterna där så länge…. Gråter Tror inte heller katterna blir behandlade. Dom får mat och dryck och troligen sen inget mer än tak över huvudet i några dagar.

Lena
0

Kattassen kommer att åka till djuhemmet imorgon onsdag för att hämta Hässleholmkissen. Hon kan ta med flera katter om någon annan kan öppna sitt hem. Kattassen reser mellan Ängelholm - Göteborg. Jag fortsätter sedan från Göteborg - Mellerud med tåg. (Passerar Trollhättan på vägen).

//Lena

kattassen
0

Ja i morgon som sagt åker jag dit och hämtar hem Nils från Hässleholm. Det är Lena som blir akuthem.

Willaryd är verkligen fullt. Deras 12 vuxna katter behöver ge plats åt nya fall som polisen kommer in med varje dag. Deras situation är ohållbar verkar det som.  Om det är någon som känner att de har en liten ruta över att hjälpa en katt från Willaryds katthem så lastar jag gärna bilen full i morgon till Göteborg med omnejd!

Röj alla skrymlsen och hjälp till att rädda en katt!

----------------------------------------------------------------------

Kattassen/- medarbetare på Hittekatter.ifokus och Katter.ifokus

Hawknestgrove
0

Puttar upp!

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

kattassen
0

Kollade upp det korrekta namnet på stället:

Wilaritts Hundpensionat & kennel i Hjärnarp 

Lena
0

#14 Jag har visst problem med Skånskan ser jag.

//Lena

kattassen
0

#14 Haha ja det är inte så lätt. Hade bara så många olika alternativ  Villered, Willaryd, Willered etc. så jag kollade Eniro lite extra. Tänkte mest om någon ville kontakta dem för att ta hand om någon kattFlört

Lena
0

#16 Jättebra - en klar fördel att vi har rätt namn på stället ifråga.

//Lena

Alexej
0

Vad händer med katterna efter 7 dagar?

Alla katter har rätt att leva! Döda problemet inte katten....Besök oss gärna på Hittekatter.ifokus och på Djurskydd.ifokus

Lena
0

#18 Om ingen ägare hör av sig eller någon annan förbarmar sig över katterna blir de så småningom avlivade via Länsveterinären. Polisen betalar bara för en viss tid. De som sköter pensionatet vill egentligen inte avliva några friska djur men situationen är tydligen ohållbar då de översvämmas av katter. Det är värre än vanligt i år.

//Lena