Hittekatter iFokus

Hittekatter

Etikettbilder-filmklipp
Läst 311 ggr
Madde80
0

Mina stödisar flyttar i helgen!

Det ringde en tjej igår som hade fått mitt nummer av kattföreningen, och ville komma o titta på Link! Jag sade att Lotus också var ledig, varpå hon säger: Men är inte hon tingad? Det sade kattföreningen att hon var.

Och mycket riktigt, på hemsidan stod hon som tingad, och bara några minuter senare ringer kattföreningen och berättar att Lotus skall få flytta till ett hem i Karlskrona med en 6-årig misse, och Link till en tjej som förmodligen skall bli stödhem för en till misse för att han skall få sällskap!

Så på söndag så försvinner förmodligen båda två…*snyft*.

Fick snabbt frågan om jag ville fortsätta var stödhem, och såklart jag vill det. Hon berättade om en jättekelen hankatt som behöver komma in, blir kastrerad i samma veva innan jag får honom, eller ett annat kattpar (hanar) som bott tillsammans på en veranda och fått mat i tre år av ett par. De skulle också bli kastrerade innan överlämning till mig i så fall.

Min sambo vill gärna att vi bara har en katt ett tag, gissar för att vila upp oss… har ju inte fått sova så mycket med kattungar i huset. Jag tror dock att två vuxna katter är lite lugnare än två kattungar ;).

Bifogar bilder på mina två sötnosar som förmodligen får nya hem i helgen, då…

Linksemissen (Link)

Madde80
0

Lotusblomman (Lotus) :)

Sandrad
0

Men, så bra! Även om det är sorgligt är det skänt att de får egna hem. Och jag lovar att man uppskattar lugnet ett tag framöver=)

Åtminstone i några veckor, innan man kommer på att man saknar allt oväsen och jävelskap de har för sig…och de var ju så SÖTA! ..och så blir man stödhem igen.

Det är en cirkel, om än inte en ond sådan=)

Alexej
0

De är jättesöta, bra att de få ett hem nu. Jag tycker det är bra om ni kan ta vuxna. Det är nog mycket svårare att hitta stödhem för vuxna, men alla vill ju komma in.

Alla katter har rätt att leva! Döda problemet inte katten....Besök oss gärna på Hittekatter.ifokus och på Djurskydd.ifokus

JosephineF
0

Vad härligt! Blir så glad i hjärtat av nya hem =)

Madde80
0

Ja, och det har som sagt varit lite kämpigt med två illbattingar till småkissar ibland ;). Ser fram emot en vuxen katt, som ligger och myser i sängen istället för att se den som en lekplats ^_^. Mitt "största" problem nu är väl att jag har över 3 kilo kattungetorrfoder från RC hemma i öppnad påse… Jag misstänker att det inte är helt rätt att ge en stor kisse sådant torrfoder.

yavannaKementari
0

Vad roligt för sötnosarna att de ska få alldeles egna hem! Underbart!

#5 Att ge en vuxen katt RC kitten är ingen bra idé nej, inte om man inte vill ha en boll till katt inom några veckor. Men det finns ju massvis med stödhem med kattungar som säkert mer än gärna skulle hjälpa dig att bli av med maten ^^ Prata med din kattförening, de vet säkert någon :)

Hawknestgrove
0

<MEn MAdde, låt maten följa med! Eller ge den till behövande katthem!

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

Madde80
0

#6 och 7

Ja, jag kommer skicka med maten med Rädda Katten tjejen som hämtar dem på söndag, så får hon bestämma vart den ska, förslagsvis dela upp den på båda missarna (de har inget eget katthem, bara stödhem) :).