Flera döda och vanvårdade katter...
http://uppsala.expressen.se/Uppsala/1.913301/sex-katter-doda-hemma-hos-pensionar
Hittade den här artikeln i dag….

Nej fy faen va hemskt : (

Uch va hemskt, stackars katter.

Fyy vad otäckt, , synd även att människor kan vara så ensamma att ingen upptäcker sådant tidigare,,
Sajtvärd på kattpolisen i fokus.
Allt som inte kan lagas med silvertejp är sönder på riktigt.
var fanns mannens anhöriga tidigare, måste väl ha gått ett tag, innan katterna blir helt utmärglade, och eftersom dom slog larm nu, måste ju dom ha känt till situationen, blir så ledsen å katternas vägnar, och även mannen, som antagligen tappat kontrollen på grund av ålder, men samtidigt undrar jag, mat till mannen, vem handlade det? blir så arg att ingen tar tag i det tidigare, Maggan47
Oh inte nu igen.
Varför ska de utmärglade katterna måse avlivas?
Jenna

Alla katter har rätt att leva! Döda problemet inte katten....Besök oss gärna på Hittekatter.ifokus och på Djurskydd.ifokus

Men fyyy vilken otäck historia..undrar var mannens anhöriga hållit hus..detta har ju gått alldeles för långt..otäckt att sådant överhuvudtaget får ske i dagens samhälle..
Så typiskt att sånt här kan få pågå ,ibland i åratal, utan att någon ingriper och nu skulle de altså även göra sej av med de utmärglade svältfödda katterna, hoppas de får mat.
Det här är sådant som övergår mitt förstånd och ändå är det kanske inte så konstigt i dagens egoistiska samhälle. Är medmänsklighet något förlegat? Det är ju inte alltid som kontakten är bra mellan barn och föräldrar eller övrig släkt. Man undrar ju också hur han bodde eftersom inga grannar reagerat.
Lite för mycket av "låt var och en sköta sitt" men jag önskar ändå att folk skulle bry sig lite mer om varandra.
Ju mer jag lär känna av människorna dessto större blir kärleken till djuren
Felet ligger ofta hos MOh på orten. Vi har samma problem här med en tant, som jag varje vecka ger en påse kattmat, för katterna s skull. Tanten är 85 år och hon är anmäld ett flertal gånger, bl a av mig anonymt. Inget händer….. Varför jag vill vara anonym, är för att jag inte har någon koll på vad som händer annars…..
The Owls are not what they seem
de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....
Men som anhörig måste man väl göra nått.
Om min mamma hade vanvårdat katter så där så måste jag väl ingripa.
Jenna som skakar på huvudet.
Ja, bara MOH bryr sig1 Vilket de inte gör i Strömstad!!!!!
Snabbaste inläggen
3 st på 1 sekund.
hehe rekord Gunilla
Jenna, fyllehicka, hahaha! Schkålll!
Som ni förstår, så skämtar jag. Är bara otålig…..