Hittekatter iFokus

Hittekatter

Etikettsajten
Läst 355 ggr
MelindaS
0

En dag hos oss!

Leeeedig i två dagar. Kors i taket vad skönt. Hinner man med lite!!! Tror man i alla fall. Tar fram städgrejer. Prince ska hjälpa till då, som vanligt. Springer efter munstycket på damsugaren och ska titta på allt som sugs in. Dammtorka ja det går prima. Prince och Ronja ska båda också dammtorka då. Slutar med att det är blöta tassavtryck överallt. Japp det var ju väldans rent och snyggt det blev. =) Är så skönt att ha hjälpsamma katter ja för det går så fort att städa då. =) Jag gav upp städandet. Sedan sätter man sig och ska plugga lite. Men just precis då kommer Nadya på att jag måste kela lite med henne. Så hon lägger sig över alla mina böcker och ja då får pluggandet vänta lite. Sedan kommer Lizzie på att hon ska också kela. Ska ligga i knäet och gosa läääänge. Så vi myser och kollar på tv lite. Sedan kommer Prince på att näpp nu är han allt hungrig. Ger mat. Ska ge Persilja mat också. Bajsat ner toaletten igen. Stackars gumman som aldrig blir bra i magen. Så det blir till att städa mer. Och det samtidigt som de andra katterna kommer på att Persiljas specialmat ska vi ha inte den som de ska ha. Deras mat är ju trååååkig. Mycket mer spännande att äta hennes mat ju. Så det är fullt sjå att hålla reda på allt. Oj sedan kommer man på att man ska ge katterna vid blasius mat. Mammakatt och cremefärgade pojken. Går dit och pustar ut att komma hemifrån lite. Kommer hem igen. Har varit borta en tjugo minuter ungefär. Oooooooj vad kelna kattterna är. Jag har ju varit borta sååååå länge. De anser helt klart att de var grymt av mig att lämna dem så länge. Kväll och dags att sova. 4 katter ska bara helt klart ligga hos en i sängen. Man ligger i zick zack och ser till att alla katterna ligger bekvämt. Somnar. 5 minuter senare. Ronja kommer på att hon måste kela lite!!!!! Gosar lite. Sedan somnar vi. 10 minuter senare blir väckt igen. Prince ska promt ligga på magen och bli klappad. Efter ett tag somnar vi gott igen. 15 minuter går ja då ska ju Lizzie ligga under täcket och ligga och spinna i en halvtimme. Till slut somnar vi igen. Någon timme senare mitt i natten. Ronja och Nadya ska leka. I sängen. Så man får ta skydd. =) Framåt morgon somnar vi. Sedan så är det morgon igen. Och man vaknar utsövd. Eller ja… =)

Ja det var en dag hos oss. =)

Kramar Melinda och kattligan!

Ciiviic
0

hehe :) myyys ju :)

MelindaS
0

Ja det är så mysigt. =) Vad skulle man gjort utan sina pälsklingar. Gostrollen. Jag kan inte sova borta om det inte finns katter. Är för tyst. =)

Kramar!!!

rulda
0

hahaha det är underbart att ha katt :D känner igen mycket av det där.

Lena
0

Full rulle skulle man kunna säga att du har det!

Stackars Persilja som har svårt med magen fortfarande. Det kan ta sin lilla tid innan det blir bra. Har du prövat med att låta henne fasta i 24 timmar och sedan smyg in dietfodret i små små portioner? Vilket dietfoder äter hon?

//Lena

//Lena - medarbetare Hittekatter iFokus samt Katter iFokus
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"

JosephineF
0

Haha, en typisk dag för en kattägd =)