Hittekatter iFokus

Hittekatter

Etikettsajten
Läst 3164 ggr
maggan47
0

Lasse från Örebro

En katt som Essut och jag hämtade i Örebro i dag, också en som Issa m.fl kan berätta om, har följts åt med Pontus i olika jourhem, sedan 04, men aldrig fått komma hem, men så har vi en syrra till vars katt Bosse, dog i akut njursvikt i somras, och bestämt sa ifrån att det räcker med Murre, hittis som flytta in för 1 år sedan, operation övertalning började, och det är jag bra på, (skryter) och i dag var dagen D, som i Lasse, hon gick med på att ta honom som jourhem, men det ändrar vi snart på, också skygg kisse, som inte litar på människor, men Murre och han har pussats lite under sängen, han är ca 5 år, och tycker om andra katter, vilket syrran sa var förutsättningen, på väg till Örebro fick vi med oss en liten Lucy ca 1,6 år, som barnen fått "allergi" emot, och nu söker ett hem genom Örebro katthems försorg, en snäll liten rädd tjej med stora ögon som undrade, vad är på G, Det är svårt att låta bloi att be om läkarintyg med allergi utskrivet m.m. märker ofta att allergi står för tröttnatGråterMaggan 47 med Lasse tungviktaren

fick ta bild genom burdörren, var inte så impad av mig, kan jag säga

maggan47
0

en bild av lilla Lucy som jag verkligen önskar få komma hem snart , ps skiljer säkert 5 kg i storlek mellan Lasse och LucyFlört som för övrigt kommer att heta Lucille, vackert namn på vacker tjej

Mizzi
0

Oj Lasse o Pontus var meningen att jag skulle ta  men vad har hänt med Pontus ??

Nåväl, sen händer det sig att en granne till min syrra i Hova dör och den katten blev hemlös så den kom till mig i stället.

Som tur var hittade jag nytt hem åt den, och meningen var att jag skulle höra av mig till Örebro katthem igen.

MEN !!! Som ni säkert redan vet, så hann jag inte det för då kom ju den nya lilla kattfamiljen bestående av en mamma och två ungar och flyttade in.

Tänk hur det kan bli ……. men denna sommaren alltså !!! jag fattar inte, har väl aldrig varit med om,läst  eller hört talas om så mycket hemlösa katter.

Alltså detta måste få ett slut, man borde få till en lag om att ALLA lösgående katter MÅSTE vara kastrerade annars riskerar man bli av med sin katt eller något.

Vi borde ta kraftag och gå ihop kattsajterna emellan på I Fokus och alla katthemmen ute i landet om protester till riksdagen så att det blir en lag på det.

Hur många hundar springer lösa ute på gatorna och parar sig hej villt ????

Nej något måste göras !!!!

maggan47
0

Pntus ska till Essut 15 september, och få sällskap av Milou också från Örebro katthem, Maggan47

finns en tråd av Essut, Milou ska få en kompisGlad

Pelusa
0

Vilken sötnos han är, Lasseponkisen - för å inte tala om lilla Lucille. Hoppas hon får komma till en varm, glad och allergifri familj snart.

Lite Tusse- och FiaLottastuk över båda missarna.
Har jag sagt att jag tycker ni är ena hyvens syrror? Cool

/Pelusa

essut
0

Tycker oxå att dom är lika våra kissar Pelusa.Kyss.

Vad gör man inte för dom hemlösa katternaGråter

felidae
0

Jo, det misstänker man ofta. Att allergi är ett svepskäl, Om man verkligen är allergisk så är man ju inte så sällan allergisk även mot andra ämnen och är därmed tvungen att använda allergimedicin i alla fall. Jag är det och skulle aldrig kunna göra mig av med katterna av ett sådant skäl. Och får man inte omge sig med sitt favoritdjur så sänker det livskvaliteten ännu mer än att tvingas medicinera imo.

felidae
0

#Glömde svara.

Ja, det borde vara lika självklart att stifta en lag på att utegående katter skall vara kastrerade som tex koppeltvång på hundar

martdat
0

Ja vilken tur att Lasse fick ett eget hem till slut,,,  #6 ja alergi är nog altför offta ett svepskäl tyvärr, ser offta anonser där det även står misstänkt alergi,, jaja, inte bry sig om sin katt så mycket att man ens kan göra ett alergitesst,,,, hmm,,

När jag omplacerade min väns huns när han (vännen ) hastigt gick bort så hamnade hunden hoss en barnfamilj, underbar kan tillägass, men nåväl innan jag ens övervägde att lämna ifrån mig hunden så frågade jag om alergier, för denna hunden ska inte bli nån alergihund så vet ni inte säkers så ta reda på det först! de hade faktiskt varit hoss läkare och testat den pojk som visat vissa tecken när han var yngre, och läkaren gjorde tummen upp för hund! då kände jag mig trygg,, Gladlite OT men kunde inte låta bliCool

Sajtvärd på kattpolisen i fokus.

Allt som inte kan lagas med silvertejp är sönder på riktigt.

missempty
0

Jag hoppar in här också och passar på att berätta lite! Skrattande

Lasse kom till mig samtidigt med Pontus, jag hade inte räknat med att ta in fler jourhemskatter men men… det blir inte alltid som man tänkt sig.

Lasse älskar att leka! Han leker med allt - men pälsmöss är nog klart favoriten. Han har en egenhet att strimla sönder papp, haha, det tog mig ett tag att förstå vem det var som gjorde det. Han är en livsnjutare och tycker om att ligga högt på klätterställningen och se sig om. Han är skygg, och kan fräsa om han tycker att man blir för närgången - men sen flyttar han på sig och då är det bra igen.

Han är väldigt nyfiken och kommer gärna fram och nosar på en utsträckt hand - vem vet, det kanske bjuds på något väldigt gott?! Han är vacker att se på, oerhört fint tecknad - se bara på bilden!

Jag trodde inte mina öron när Issa ringde mig och berättade att Lasse skulle flytta också, först blir Pontus tingad och sen ska även Lasse få flytta - det kunde bara inte vara sant! Men sant var det, och jag är fortfarande helt överlycklig.

Tack tjejer för allt! Ni är guld värda! Skriv och berätta hur det går för Lasse, han och Pontus står mig verkligen nära då de varit hos mig så länge.

missempty
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

…och så klart glömmer jag bilden. Generad

Mizzi
0

Tyvärr är det ju faktiskt så att allregier är väldigt luriga, dom kan faktiskt bryta ut hur som helst och när som helst, kan tom,visa bra på tester fast man är superallergisk.

Den ena allergin kan vara konstigare än den andra jag själv är super allergisk mot kaniner, får rena astma attacker igen svullna ögon o hals,näsan rinner och jag nyser, kliande hals både på insidan o utsida, allt detta trotts att jag inte har astma i vanliga fall.

Men det konstigaste är endå att det är BARA MOT KANINER, jag tål ALLA andra pälsdjur =/

Men jag håller med om att många säkert använder det som svepskäl för att erkänna att dom tröttnat helt enkelt =(

essut
0

Tack missempty att du ställde upp för dom här gulliga pojkarna. Visst ska vi skriva och berätta hur det går för dom..

maggan47
0

lite uppdatering om Lasse, kom hem till Solweig, och blev mött av Murre, hennes katt, då han backade ut från buren, med Lasse, stack Lasse iväg under sängen i deras gästrum, då hade dom redan ställt in låda, mat och vatten där , Murre stack efter under sängen där Lasse låg, och var säkert där i 20 minuter, inget fräs, eller något hördes, så kommer Murre fram, och börjar leka med kattsaker, i morse såg Solweig att Lasse ätit och druckit samt varit på lådan, och förflyttat sig till deras sovrum, i den garderob som Murre brukar ligga i, och förut  även Bosse, deras katt som dog i somras, även där har Murre varit inne och hållt honom sällskap, dom har sovit ihop på hyllan, inget fräs eller andra ljud. Murre är en fd hemlös, som jag också tagit dit, och har alltid varit lägst i rang, aldrig slagits, så han har tydligen talat om, att det är okay härGladMaggan47

Lasse och Pontus på bilden, Pontus är svartvita kissen

essut
0

Tack för uppdateringen Maggan, jag sitter här och gråterGråter av glädje när jag läser att det går bra mellan Murre och Lasse.

Man får hoppas att det går lika bra mellan Milou och Pontus..

maggan47
0

i natt hade dom lekt i tunneln, Lasse och Murre, när alla låg, Sven såg dom, när han smög upp. Lasse ligger fortfarande i garderoben i deras sovrum, och Murre ligger också där iblandKyssMaggan47

Lena
0

Himla bra att det löst sig för kissarna! Hoppas även Lucille får ett perfekt permanent hem snart. Hon är ju underbar den lilla kattdamen!

Varning det  jag kommer att skriva nu är ganska provoaktivt! Instämmer om att det är ett något uttjatat ämne det här med allergier i kattannonser. Sverige är väldens mest allergisjuka land. I inget land har så mycket fokus satts på allergier. Visst ska man ta hänsyn till den som är allergisk men ibland tycker jag att det går till överdrift med alla så kallade allergifria miljöer = inget husdjur så långt ögat kan nå. Särskilt nu när det finns vetenskapliga bevis på att för rena miljöer ökar risken att bli allergisk. Om man ska utgå från kattannonserna skulle det var flera svenskar som är allergiska än som inte är det. Så vanligt är det faktiskt inte med kattallergi ens i Sverige.

Lag om obligatoriskt kastrering för alla utegående katter är ett krav som drivits i flera år nu. Folkpartier har haft motion uppe i riksdagen vid två tillfällen. Tyvärr har den inte bifallits någon av dessa gånger. Men visst skulle det behövas så som det ser ut…

//Lena

//Lena - medarbetare Hittekatter iFokus samt Katter iFokus
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"

maggan47
0

håller med på alla punkter Lena Maggan47 som ska i väg och jobba, jobar heeeela helgenGråter

missempty
0

Så underbart att höra att det går bra mellan Murre och Lasse! Men Lasse har alltid gått ihop med alla kissar, jag tycker det är något som är utmärkande för just skyggisar… de accepterar vem som helst som kompis. Oftast. Och jag som haft många, många skyggisar på jour har märkt det.

Skönt att han redan vågar vara framme och leka!

Pontus ligger mestadels i sin kartong och verkar sakna Lasse, men snart får ju även han flytta. Snart. Och då hoppas (och tror) jag att det går lika bra där. Pontus behöver ju en väldigt snäll kisse som kompis, och av det jag hört om Milou så är hon det - och då tror jag det kommer gå jättebra där också. Skrattande

essut
0

#18  Milou är en snäll katt, det märktes när Tusse fanns här, hon ville gärna vara nära honom och tvätta hans panna. Men tyvärr så var Tusse inte intresserad av sånt, Nää då kom tassen upp och då gick Milou därifrån..

Issa
0

Lasse kom in från Vintrosa söder om Örebro med sin bror Bosse. Bosse har tyvärr rymt från sitt jourhem i Nora och vi har tyvärr inte lyckats få tag i honom. Så roligt att läsa att det gått så bra med Lasse. Håller med detta om allergi. Många gånger känner man att det kanske inte stämmer, men är en katt oönskad så har dom ändå inte något bra liv, så jag bryr mig inte om det är sant eller ej. Katten kan likväl sitta "på tåspetsarna" om den inte är önskad i hemmet. I fallet Lucille var det barnet som var allergisk och då vet man ju inte om det är kanske en läkare som gett rådet att katten skulle bort. I vilket fall som helst var det ju skönt att det gick att lösa i detta fall och jag tror att Lucille snart får ett eget hem. Berätta gärna mer om hur det går med Lasse.  Mizzi, det var nog bara så att Lasse och Pontus inte skulle till dej, det var så meningen!

maggan47
0

mejlade syrran Solweig i dag, att hon nu står som jourmatte till Lasse på örebro kattthems hemsida, och en eventuell köpare kan höra av sig till katthemmet, det får hon räkna med som jourmatte, att katten kan bli tingad, till saken hör att Solweig älskar katter, men aldrig tillhört hittekattssvängen som Essut och jag, varken privat eller genom datorn, har haft katt länge, dom senaste har jag placerat hos henne, båd Bosse som dog i akut njursvikt, och Murre som hon har kvar, hon blev alldeles förskräckt, inte vill hon att Lasse ska flytta igen, har gjort det alldeles för många gånger, men då får väl du tinga henne då, sa jag, och det gjorde hon mailade till missemty att Lasse ska vara kvar hemma, ikväll hade han legat på golvet bredvid soffan i vardagsrummet, nyfiken på dom antagligen.  Maggan47Glad

Hawknestgrove
0

I anslutning till Örebro, hur går det med denna stackare?

http://hittekatter.ifokus.se/Forum/Read.aspx?ThreadId=672ed6ba-8298-4622-89b3-4bd86acad177

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

Issa
0

#22 Det är Kerstins avdelning, så hör med henne.

essut
0

Vilken nyhet om Lasse. Hurra säger jag…SkrattandeVad glad jag blev..

essut
0

Såg att Lasse är tingad nu av min syrra i Märsta. Tänk att dessa två Lasse och Pontus fick ett eget hem till slut efter alla år.Glad

missempty
0

Jag blev SÅÅÅ lycklig igår när jag fick mail från Solweig om att de vill behålla Lasse… det kunde knappast sluta bättre för dessa underbara herrar! Skrattande

Tack systrar för att ni ger dem en chans - det är så ofattbart härligt!

anebit
0

Så härligt att ha släkt och vänner som adopterar före detta hemlösingar……………..

GRATTIS till Lasse och Pontus som slipper gå ute i kylan i vinter.

Kastrering är Aoch O i arbetet med att minska på de hemlösa katterna

maggan47
0

Lasse avancerar sakta men säkert, ligger på golvet i vardagsrummet med Murre bredvid sig och håller span, Solweig och Sven pratar med honom men på avstånd, och han följer dom med blicken, Murre vill ha upp honom och leka, men blicken säger, nej, väntar till alla lagt sig, då är det okayGladMaggan47

essut
0

Åh det låter härligt att Murre och Lasse är vänner.Kyss

Issa
0

Vad spännande att höra hur det går. Hittills har ju allt gått jättebra. Få se om de inte börjar leka även på dagtid nu.

essut
0

Tror att Lasse känner sig hemma snart, och då börjar han att leka på dagarna oxå.

essut
0

Hur går det med Lasse Maggan? Jag är så nyfiken.

Hawknestgrove
0

Håller tummarna!

essut
0

Nu kan jag berätta att Lasse har varit framme och luktat på matte och husses hand, men dom måste hålla handen helt stilla. Vilken framgång tycker jag..

Solweig och Sven var här idag hos mig i Kungsör, skulle lämna tillbaka kattburen till missempty som dom fick låna.

maggan47
0

och leker med Murre även på dagtid, håller koll på husse och matte, men springer inte och gömmer sig hela tiden, har ju faktiskt bara bott där sedan förra fredagen, så snabba puckar har det varitFlörtMaggan47

essut
0

Tack för mer berättelse om Lasse…Kyss

missempty
0

Så underbart att höra att det går framåt för "lilla" Lasse! Skrattande Jag vill gärna se bilder!

Kan berätta för dig Essut att Pontus mår bra. Han ligger ofta på en av stolarna och äter med god aptit, precis som förut - men han hälsar att han längtar hem! Flört Snart är det dags!

essut
0

Skönt att höra att Pontus mår bra,ja snart är det dax att hämta hem honom..

maggan47
0

och vilken lycka att båda dessa kämpar fått egna hemKyssMaggan47

maggan47
0

nu vet jag att Lasses nya matte är medlem här, får peppa henne att skriva om Lasses framsteg i familjen, Solweig ohoj kram Maggan47

essut
0

hallå syrran, bilder på Lasse vill vi ha. Du som är så duktig att ta kort på din mobilSkrattande

solweig
0

hej.jag ärinte bra på att läggain bilder på nätet. men ska be gunnar hjälpa mig att göra det. kramar från solweig

solweig
0

hej igen. vill bara tala om att det går bra med lasse. han är ju himmla söt. han kommer fram mer o mer. längtar till den dag man kan klappa honom.murre o lasse har funnit varann. det är jätteskönt. kramar. solweig.

Hawknestgrove
0

Toppen!!!!!

missempty
0

Välkommen Solweig! Skrattande

Känns så himla bra för mig att ni tog hem Lasse, han förtjänade verkligen ett eget hem! Att han vågade visa sig så fort känns så himla skönt, det dröjer nog inte länge förrän han förstår att han är hos er för att stanna - och då är jag säker på att ni kommer få klappa honom. Vill gärna se bilder!

solweig
0

hej. jag måste berätta om vad som hände i går kväll. jag o sven satt o åt en kvällsmacka, då kommer lasse skuttande o satte sig vid mina fötter o ville smaka. jag satte ner handen med smörgåsen, han luktade på den men han tyckte inte om den. tittade på mig som om han tänkte det här var inget för mig. sen la han si i soffan. jag tycker att det är kul att han kommer fram mer o mer.nu kan man gå förbi honom utan att han springer o gömmer sig. kramar från solweig

Pelusa
0

Slängpuss på den stiliga Lassenosen, Solweig :)

essut
0

Tänk att Lasse börjar bli tam redan, ni är underbara som tog hand om honom.Kyss

Bilder vill vi se nu, sätt fart på din son tycker jag..

kram Lillan

maggan47
0

just det, sätt fart med bilder Solweig Maggan47

missempty
0

Jag kan berätta för er tjejer att lilla Lucy (numera Lucille), som ni hade med er till katthemmet från Sthlm, verkar må bra! Igår fick jag två nya bilder på henne att lägga upp på katthemmets sida… här kommer det första!

missempty
0

Och här kommer andra bilden!

Jämför med den första bilden högst upp i den här tråden… där var hon lite rädd, se på henne nu! Kyss

anebit
0

Gud vilken sötnos, verkligen skillnad…..

Chrizzan
0

Oooh vad Lucille är lik min FiaLotta. Så söt!

/Chrizzan

solweig
0

hej. hoppas att lucille snart får ett eget hem. hon är ju så himmla söt.

essut
0

Chrizzan,, Lucille skulle passa Fialotta upp idan..Skrattande

maggan47
0

jättesöt är hon lilla tjejen Lucille, här kommer färska bilder på Lasse i Märsta, som vågar sova i soffan nu, trots folk omkring sig Maggan47

maggan47
0

och här ännu en bild Maggan47

![](../ShowFile.aspx?BinaryId=68f0762a-23b5-41cb-a65f-972b171a207f&Filename=Lasse 1.JPG)

essut
0

WOW säger jag, tänk att det bara ha gått en vecka drygt. Jätte vacker Lasse är.

maggan47
0

här en bild på Murre, Lasse nya kompis, som jag och en vän kattnappa förra året, då tjejen som ägde honom stack i väg utomlands i flera månader, och släppte ut honom, samtidigt vind för våg, okastrerad m.m grannarna mata honom, tills vi fick nys om det, och hämta honom, kastrera vaccinera samt flytta honom till Märsta, och som sagt det funkar urbra mellan dessa hittisar

Kyss Maggan47

maggan47
0

egen kudde är guld värd Maggan47

Issa
0

Åh, vad glad jag blir! Han ser ju ut att må som en prins!Glad

Issa
0

Lilla Lucille blev tingad idag på Öppet Hus, så nu snart får hon också komma till ett alldeles eget hem.

essut
0

Issa, Lilla Lucille vilken tur att hon oxå får ett hem..

Maggan, man ser att Lasse trivs i Märsta.

maggan47
0

vilken lycka att lilla Lucille har blivit tingad, lilla rädda tjejen som vi hämta, och som tryckte i kattburen, men gned sig mot min hand, när jag klappa henne, som om hon fråga, inget farligt, va, vad glad jag blirKyssMaggan47 och vilken skillnad på kissen på dom olika bilderna, denna tog jag i bilen, på väg till Örebro katthem

maggan47
0

och jämför nu, sötnosen Maggan47

![](../ShowFile.aspx?BinaryId=234247f9-9ec5-4f10-ad4c-9e9f061e2cdf&Filename=lucille 2.bmp)

solweig
0

jag blev jätteglad när jag såg att lucille har blivit tingad. hoppas hon får det bra. solweig

solweig
0

hej. i morse när jag steg upp, så låg lasse o murre bredvid varann. murre höll på att tvätta lasse, han låg stilla o lät det ske. jag hämtade kameran för att ta ett kort. men då såg murre mig, då tänkte han, nu blir det mat, så han sprang in i köket. så jag hann inte ta någon bild.det var ju synd. kramar solweig

maggan47
0

vilken härlig syn, det måste vara, nästa gång får kameran ligga framme, eller hur Maggan47

essut
0

Tänk att det har gått så bra mellan Lasse och Murre, man blir så lycklig.

Hawknestgrove
0

Vilken solskensdag trots regnvädret här! Plenty av goda nyheter!!!!!

missempty
0

Jag vill bara säga att jag följt tråden, har de senaste dagarna haft så fullt upp att jag inte hunnit logga in och lämna ett spår - men jag har kommit in och läst allting och sett bilderna. Har även fått bilderna mailade till mig.

TACK Solweig för att ni öppnade ert hem för underbara Lasse! Det gör mig alldeles varm i hjärtat att veta att han är hos er för att stanna! Kyss

maggan47
0

jag blir också varm om hjärtt för dessa gentlemen Pontus och Lasse, som äntligen hoppat av jourhemskarusellen Maggan47

solweig
0

hej. lasse är rolig. så fort han inte ser murre, så jamar han o då kommer murre fram. lasse måste hela tiden vara i närheten av murre. murre tvättar lasse så fort han kommer åt. murre kanske tänker att han är smutsig o behöver tvättas. dom är ju så söta tillsammans. kram solweig

missempty
0

Åh, så sött att Murre tvättar Lasse! Kyss

solweig
0

hej.lasse har blivit mycke modigare. nu kan man  gå förbi honom utan att han går o gömmer sig. när sven sitter i soffan så kan lasse lägga sig ungefär en halvmeter ifrån. murre o lasse leker jättebra med varann. kram solweig

maggan47
0

visst är det snabbt marscherat av Lassepojken Maggan47

missempty
0

Underbara nyheter för mig som haft Lasse (och Pontus) hos mig så länge! Fortsätt så, Lasse!

essut
0

Hur går det för Lasse Solweig?? Är så nyfiken ju..

solweig
0

hej. det går jättebra. fast i går morse så slogs dom. men maggan sa att det inte är någon fara. katter brukar ju låtsas slåss. efter ett tag så gosade dom med varann. så det var nog inget allvarigt. kram solweig

solweig
0

jag skulle vilja ha ett råd, hur jag ska göra med murre. när jag försöker locka på lasse, såkommer han fram o luktar på min hand. det är nästan så jag får klappa honom, men då kommer murre fram o ställer sig emellan. han vill också bli klappad. men han blir ju jämt det. hur ska jag göra? solweig

Jenna-Gun
0

Hihi det årpblemet finns här oxå

man får smyga med goset så den rätta kissen får sitt.

Jenna

essut
0

Du får klappa Lasse medan Sven tar hand om Murre, det brukar fungera. Hos oss klappar jag Pontus när han ligger i kattkojan, det är en utmärkt plats.Kyss När Milou jamar i köket så kommer Pontus luffsande och svarar henne. Så snart kanske dom oxå kan ligga bredvid varandra.

solweig
0

hej. snart får vi adoptionspapper om lasse. det ska bli roligt. för då vet vi att lasse är våran. han är ju så himmla söt. nät sonen kommer upp, då  går lasse o gömmer sig. när gunnar går hem . då kommer han fram igen. det tar nog tid att lasse vänjer sig vid andra människor. kram solweig.

maggan47
0

men gått snabbt ändå med Lasse, gulligt att han söker Murre, en annan kisse med mycket i bagagetGråter vilken lycka för dessa herrar med eget hem, där båda trivs, och vilken lycka Solweig, att du är hemma nu med kissarnaFlörtMaggan47

missempty
0

Solweig! Jag ber än en gång om ursäkt för att jag inte kommit ihåg att posta köpeavtalen tidigare - men som jag sa, mitt minne är hemskt och det är delvis därför jag inte vill agera kontaktombud längre. Det blir så frustrerande för båda parter att jag glömmer saker och ting.

Skönt att höra att Lasse trivs hos er! ;-)

Erika91
0

#83 Så det är du som har Lasse :D
så skönt att han fått ett hem :D

marieborg
0

Va underbart att läsa!!Lasse och Murre kommer vara riktiga bästisar snart!!!

Tack för att ni ska behålla LasseKyss

essut
0

KyssKul att höra att Lasse har det bra hos er.

solweig
0

måste berätta vad som hände på em. gunnar(sonen). var uppe o fika. han gick fram sakta mot lasse. han var framme ungefär en halv meter, sen stanna han o sträckte fram handen. då fräste lasse till, men sprang inte o gömde sig. ett framsteg  till. jättekul tycker jag..

essut
0

Åh vilken lycka..Man blir så glad för det lilla framsteg katterna gör.  Jag fick klappa Pontus som låg i fåtöljen, han njöt så att han ramlade av den..Skrattande Just nu så ligger han i köket på Milous plats i klätterställningen. Milou ligger här i vårt datarum på golvet.

solweig
0

försökte skriva en insändare men det funkade inte. gör ett nytt försök. i morse vid halv femtiden, så hö jag lasse jama lite vid sängen. men jag orkade inte vakna, efter en stund märker jag att murre hoppar på mig. han försökte nog hjälpa lasse att få liv i mig. dom skulle ha mat. men kl halv 5 på morgonen. dom bryr sig inte om att klockan var så lite. murre ger sig aldrig förrän jag stiger upp. laase är lite mer försynt. han kanske tycker synd om mig, som måste upp så tidigt. murre bryr sig inte om det.

essut
0

Åh vilken härlig läsning. Tänk att dom kan samarbeta det är ju bra. Fast den tiden är ju för gräsligt att vakna på..Skrattande Här hemma brukar Milou jama när hon ser mig gå upp, då kommer Pontus som ett skott till köket.

maggan47
0

här hemma är det Lucas som inte längre hoppar, utan krafsar för att bli upplyft, vilket han blir, men egentligen är det ju inte det han vill, utan vill ha MAT, tidigt är detGeneradMaggan47

essut
0

Välkommen hem LASSE, såg att du har blivit adopterad idag..Kyss

solweig
0

äntligär vi adoptionsfötäldrar till lasse. jag undrar hur länge det kan dröja innan vi kan ta hit nån av våra  barnbarn. dom är så nyfikna på lasse. men så länge han  är skygg, vill vi inte att någon unge ska komma. ge mig ett råd?

essut
0

Tyvärr har jag inget råd att ge dig. Du såg ju själv hur Milou försvann när ni var här, fast hon har bott hos oss i ett år nu.

essut
0

Hur går det för Lasse, har ni fått klappa honom än??

missempty
0

Solweig!

Jag läste i Pontus' tråd att Lasse stryker sig mot era ben… wow! Det har jag aldrig fått uppleva här, fast han bodde hos mig så länge. Grattis! Kyss

När det gäller barnbarnen så beror det på om de kan låta bli Lasse. Jag har haft syskonbarn hos mig och de har fått se Lasse och Pontus, men inte fått gå fram till dem då de var rädda för främmande. Och det gick bra. Så om dina barnbarn förstår att de inte kan klappa Lasse eller gå fram till honom så kan de väl komma på besök. Även om Lasse gömmer sig när de kommer så kanske han vågar sig fram efter ett tag, om man bara låter honom vara… så gjorde han här i alla fall, men så hade de ju ett eget rum också. Cool

solweig
0

fick 2 kattkorvar av essut. men lasse var inte alls inresserad. så murre har lagt beslag på bägge 2.i natt hade lasse legat vid mina fötter. men så fort jag rörde mig, så hoppa han ner. men det är ju ett framsteg att han hoppar upp i alla fall.

essut
0

WOW, tänk att Lasse ligger hos dig redan..Kyss Här är Pontus uppe på nätterna och sover på dagarna. Milou är det tvärtom med. Så dom har bara ser varandra på morgonen och kvällarna några timmar.Skrattande

solweig
0

i morse kom lasse igen o strök sig mot mig. undrar om det är bara mat han vill ha.jag tycker att det är så skönt att det funkar så bra mellan murre o lasse. murre fick vi av sonen. han har en katt som heter trixie. men han ville ha en kompis till trixie. då placerade maggan47,murre hos honom. men det funka inte alls, trixie bara flög på honom hela tiden. murre fick inte äta eller gå på lådan, då körde trixie iväg murre. då kom gunnar upp o fråga om vi kunde ta murre. vi tog honom på en gång. vi hade bara bosse då. det funka jättebra på en gång. det var så murre kom till oss.

essut
0

Åh va mysigt att Lasse stryker sig på dig, du kanske kan försöka klappa honom lite lätt. Det kanske fungerar…Vet att vissa katter vill verkligen vara ensam, dom vill inte dela med sig av nått alls.

solweig
0

jag la en pappkartong på köksgolvet. i går kväll . i morse såg jag att den var söndersliten. missempty hade rätt. lasse gillar kartonger. att slita sönder dom.

Simson
0

Jag tog en kartong (ful som stryk) och glorde ingång och hål i den. Klädde den med omslagspapper. Sedan fick grabbarna själva slita upp hålen. Mycket roligt enligt dem själva. =)

Har klätt om den fler gånger…lika roligt var gång tydligen… =)

-> Kastrera och id-märk <-   \>^..^<   CatCrazyLady

Simson
0

Lite mer av kojan…då var den blå…nu är den grön…

Simson
0

Julian gillar också papper…toapapper rör sig så fint…

missempty
0

Haha, Solweig, han är så rolig när han håller på! Jag har en till härhemma som älskar att slita sönder kartonger - söta Kimmy! Mina egna katter älskar att ligga i skokartonger och sova, men det går inte att ha dem kvar längre för Kimmy sliter sönder dem. O sen får jourmatte städa, städa, städa. Räcka ut tungan

karins
0

Vilken häftig koja SimsonCool förstår att katterna gillar denRäcka ut tungan

Simson
0

#108 Det är två stora lådor som är ihopsatta på höjden. Det är vilda slagsmål i den… =) Alltid någon i, ovanpå och utanför som retas…plus jag också då… Skrattande Ibland ramlar kartongerna omkull med någon i men grabbarna leker vidare ändå! Det går alltid att komma ut ur något hål. Förvånad

Hawknestgrove
0

Kul ide, Simson! Första bilden var för härlig!!!!!

Simson
0

Den är kul att leka i, säger Indy…Titt-ut!!

karins
0

En sån inslagen koja vore något för mina kisse missarGlad

solweig
0

nu i eftermidags så kom ett av barnbarnen hit. då gick lasse o gömde sig. men han var framme o titta på henne ett par gånger. senare på kvällen kom äldsta barnbarnet som är 21 år. han satt i köket vid köksbordet,lasse vågade sig nästan ända fram till honom,men dom har ju träffats ett antal gånger. så det går ju framåt.

Simson
0

Vilka framsteg han gör!!! Man kan åstadkomma underverk med tålamod! En eloge till dig som ger Lasse tid att komma på att människor kan vara snälla och mysiga!

essut
0

Åh vad kul att höra att Lasse trivs hos er. Snart är han inte rädd när ni får besök.

solweig
0

var hos syrran maggan47 på em. hennes katt timjan är helt underbar. vill kela hela tiden.önskar att lasse kommer så långt att man kan ha honom i knäet o kela. fick reda på att min dotter är medlem här. heter zenitha64.ska tjata på henne att hon skriver något om sina 2 katter.

maggan47
0

tjata på du, Zenitha har ju Goliat från Djurhjälpen, som jag vet Vanessa är bekant med, och det fungerar jättebra med hennes andra katt Timo´n Maggan47

essut
0

Åh är Zenitha här oxå..Har ju träffat Goliat han är så söt.

Simson
0

Gillar han kartonger kanske han gilla papperskassar också lika mina gör? Det är strid om att få vara i dem. Denna kasse bar jag omkring Julian i innan jag klippte bort handtagen…

Hawknestgrove
0

Ja, tomma hundmatssäckar är jättepoppis här!

solweig
0

måste få berätta vad som hände. vi steg upp tidigt o fika. när sven skulle gå o lägga sig igen. så låg lasse på kudden som vi har emellan oss.( där brukar murre ligga på natten). men lasse låg kvar fast sven la sig ner. han flytta inte på sig. ännu ett framsteg. jättekul.

Simson
0

Vad roligt att framstegen kommer så fort nu…

essut
0

Åh va roligt att höra att Lasse gör såna framstegKyss

Erika91
0

Å vad roligt att läsa om alla framsteg som Lasse gör :D

Hawknestgrove
0

HeJa LASSE!

essut
0

#105  Har oxå en kartong i vårt sovrum som vi har gjort en ingång till..Vi hade den när Tusse bodde hos oss.

Det ar en smart ide att klä om den, det kanske man skulle göra. Tack för tipset.

Simson
0

#126 Mina älskar att demolera de nyinklädda kartongerna! Hur kul som helst att slita och dra i omslagspappret! =)

Hawknestgrove
0

wellpapp är en delikatess. KAnske vi skulle prova själva????

Simson
0

Skrattande

Hawknestgrove
0

Istället för chips på fredagen tillsammans med vinet+ Blir i allafall billigare och mindre kaloririkt….

solweig
0

varje kväll lägger jag en bit pappkartong på golvet. på morgonen är det inte mycket kvar av kartongen. jag såg när lasse höll på med kartonge. murre satt bredvid. det såg ut som om murre tänkte, vad håller du på med. sen titta murre på mig som om han ville säga , får han förstöra pappret?

Hawknestgrove
0

Måste prova denna läckerhet i kväll till mitt kylda vita vin….. Arne käkar ju wellpapp varje natt, för att uppmärksamma mig på att han är hungrig!

solweig
0

jag tycker lasse är så härlig. han kan inte vara utan murre.långa stunder. murre vill gärna ligga i en garderob. när lasse inte ser murre, så jamar han tills murre kommer fram. lasse stryker sig hela tiden på murre. dom har verkligen blivit bästa kompisar.jag har fått klappa lasse på svansen men inte mer. men det kommer nog. tänker inte stressa honom.

essut
0

WOW det går framåt för Lasse, tänk att du fick klappa honom på svansen..Kyss

solweig
0

i dag när jag kela med murre, så kom lasse fram o strök sig mot murre. då passa jag på att stryka lasse över ryggen o svanse. då backa han. han tänkte väl vad gör du, för han titta på mig lite konstigt. har fått låna ett koppel av zenitha. skulle försöka få murre i koppel. det gick bra att få murre i kopplet. men ha ville inte gå utan han försökte ta av kopplet. jag tog av honom det. nu ligger han i garderoben o vägrar komma fram. han kommer nog när han blir hungrig.

essut
0

Jag tror att Murre inte vill gå ut. Tusse fick vi kämpa med i många år för att få sätta på hans koppel. Till sist här i Kungsör gick det, han gick ut varje kväll kl 24.00 då det var lugnt ute. Men till sist så vart han skrämd så han vägrade gå ut mer.

solweig
0

i daf när äldsta barnbarnet kom upp, så kunde han gå fram till lasse, ungefär en meter ifrån. han prata med lasse. lasse låg kvar i soffan, utan att han hoppa ner. lasse har också gått fram till sven o slicka hans hand. bra va.

essut
0

åh va underbart det låter. Förstår att ni är lyckliga.

solweig
0

jag undrar en sak. lasse har ju en bror som heter bosse. är det någon som vet något om honom. läste ju att han hade rymt. skulle vara roligt om nån vet något om hans öde.

essut
0

Vet bara att han är ute fortfarande.Gråter Kanske nån från Örebro katthem vet nått..?

Issa
0

#139 Bosse är fortfarande på drift i Nora någonstans. Han var tamare än vad Lasse var och blev opererad i en tå som han gjort illa.

solweig
0

jag har kommit på ett knep att få stryka lasse över ryggen. han stryker sig kring mina ben när det är matdags, då sätter jag ner skålen med ena handen då går han fram till maten, då passar jag på att klappa honom. han ryggar då tillbaka en bit sen äter han igen.man får ju ta till alla knep man kan.

Simson
0

#142 Smart! Alla knep är bra! Till slut fattar han hur mysig du är! Lycka till! Kram och nosgos!

essut
0

Håller med Simson vilken smart ide…Forsätt så där så kanske han tycker det är skönt till slut.

essut
0

Har Lasse gjort mer framsteg Solveig? Nyfiken är jag som sjutton..Glad

solweig
0

inge mer framsteg än så länge. men det kommer nog. viska bort under helgen, dåkommer gunnar att vara här med katterna. gunnars katt tar micke( barnbarnet) hand om.

essut
0

Tror att Lasse kommer att göra framsteg snart, kanske när ni kommer hem på söndag..Såg här hur Pontus ville kela när jag kom hem från jobbet i fredagsmorse.. Han hade ju inte träffat mig på ett helt dygn. Tur att ni har en bra kattvakt när ni ska åka bort

Ha en underbar helg med din gubbe.

solweig
0

jag är kanske lite pjåskig, men jag vill inte gärna lämna katterna över helgen. fast jag vet att dom är väl omhändertagna av gunnar. men jag inbillar mig att dom kommer att sakna mig mycket. är jag lite larvig?.

zenita
0

jag tror nog katterna klarar av att vara utandigmamma. gunnar kommer ta väl hand omdom ska du se/zenitha

Simson
0

Solweig: Mina katter visar övertydligt att jag varit borta för länge enligt deras inre klocka. Då sätter de sig demonstrativt framför mig med ryggen mot mig och lyssnar inte alls utan surar.
"Nu ska matte få se hur dum hon varit!" Flört

Jag tror inte de har saknat mig SÅ mycket. Skrattande

solweig
0

när vi kom hem, så kom lasse fram o strök sig mot mina ben. men jag fick inte klappa honom. murre bara titta på mig gick fram till matskålen. det såg ut som om han tänkte, får vi ingen mat  nu. men dom hade nyss fått mat. murre äter som en häst. han äter väldigt fort till skillnad mot lasse, han äter väldigt sakta. han kanske njuter av maten.

essut
0

Lasse ville säga att han hade saknat dig, därför kom han fram och strök sig mot dina ben. Förstår precis hur Murre känner det, -äntligen kommer matte hem då får man mat.

Hawknestgrove
0

Solweig, har du testat att klappa med sån där fjädervippa?

solweig
0

i morse när vi satt på balkongen o fika, så låg lasse på soffan o rev sönder en tidning. det var små pappers bitar i halva soffan. han älskar att riva tidningar. murre tvättar lasse väldigt mycke, lasse låter honom hållas. undrar om murre tycker lasse är smutsig.

essut
0

Skrattandetänk vad roligt Lasse måste ha haft med tidningenSkrattandeMurre kanske tycker om en ren Lasse.

anebit
0

Hi Hi vad det är kul att läsa om era katter….. Skrattande

Simson
0

Han hade nog blivit lortig av trycksvärtan. Om man stryker tidningen först så släpper inte trycksvärtan… Flört

Eller så hade de bara skrivit dynga i tidningen och han tyckte det var dåligt skrivet…det kanske var krönikören igen… Skrattande

solweig
0

lasse är väldigt klok tycker jag. en dag komm han fram till mig o jama, jag undrade vad det var. följde efter honom in i sovrummet, där murre hade dragit ut en byrålåda, med alla strumpor o dragit ut allt på golvet. lasse titta på mig som om han tänkte, så får han väl inte göra. sa till murre på skarpen. då gick han in i garderoben o sura som han btukar göra när man säger till honom. lasse år den lungnaste, medam murre flyger överallt.

zenita
0

han tycker inte du har nått att göra på dagarna så han vill bara aktivera dig Cool

Erika91
0

#158 Nej så sött det låter :)
Han är go han Lasse :)

essut
0

Lasse verkar vara en skvallerbytta säger Milou här. Kul att Murre gör så att du har nått att göra på dagarna ..

Diskussionen har nått max antal kommentarer. Du kan inte skriva fler kommentarer.