Hittekatter iFokus

Hittekatter

Etikettdjurskyddsfrågor
Läst 725 ggr
Hawknestgrove
0

Fakta om Finland!

Ni får kontakta finska djurskyddet i adressen http://www.sey.fi/elaintieto/kissalakivilliint.html

I Finland finns det lag om att inte kunna döda katter som kommer till din tomt. Det leder till böter eller fängelse upp till 1 år. Du är skyldig att omhänderta katten, ge skydd i 14 dagar tills ägaren hittas och om inte det, är du skyldig att lämna katten till djurskyddsombudsmannen/lokala djursjukhuset.

Fråga gärna om saker om omplacering av den här personen:
tiina.notko@sey.fi

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

Hawknestgrove
0

Finska djurskyddsförening i adress http://www.sey.fi/

Erika91
0

Vilken bra regel!!
Det måste Sverige ta efter!!

Lena
0

Ja många länder ligger långt före Sverige när det gäller djurskydd för katter. Det behövs nu en rejäl uppryckning i vårt arma land.

//Lena

//Lena - medarbetare Hittekatter iFokus samt Katter iFokus
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"

Hawknestgrove
0

Ja infot kommer från Svansis på Huskatten. Jag tackar henne för det. Jättebra information

karins
0

Ja det borde Sverige verkligen ta efter! Nu får Sverige skärpa sig när det gäller djurskydd!!!

Erika91
0

Jag fattar inte varför vi ligger så långt bak i utvecklingen om djurskydd? Alltså för mig är det självklart att djuren ska ha det bra och må bra! Men men, det är något man får kämpa efter. En lag som ses efter att den följs borde inte vara så svårt. Visst, det behövs personal, men det tycker jag att lilla Sverige ska ha råd att kosta på sig. Det finns ju så mycket annat skit de lägger ner pengar på! Och varför ska andra politiker ha så mycket pengar, varför kan de inte lägga ner lite till djuren?? Herregud!

Alexej
0

gunilla, jag kan inte finska…..Flört Men fina bilder!

Alla katter har rätt att leva! Döda problemet inte katten....Besök oss gärna på Hittekatter.ifokus och på Djurskydd.ifokus

miranda1
0

och: enligt finsk lagstiftning är kommunerna förpliktade att driva djurhem :)

Kan inte heller finska…. hade velat ha mer info därifrån, även om TNR

Hawknestgrove
0

Åh, jag kan inte heller finska!  JAg kopierade bara inlägget direkt från MSN gruppen! Det är Svansis inlägg!