Katter instängda i litet rum
Står idag i Skaratidningen, men den finns bara på papper. Tänker ändå skriva av det för det är så tydligt hur sjuk kattsamlare kan vara!
Östersund
I vardagsrummet låg huskatten och sov på en kudde. I det lilla rummet innanför befann sig 37 katter i vad som kan beskrivas som ett veritabelt helvete.
Flera av djuren var döda, andra svårt medtagna.
-Det är så makabert att det inte finns ord för det. det värsta jag har sett i mitt liv, säger Erika Pekkari, djurskyddsinspektör i Östersund.
Katternas ägare, ett par, kommer sannolikt att delges misstanke om grovt djurplågeri.
Vanvården upptäcktes i förra veckan efter ett anonymt tips.
Paret ville först inte öppna dörren till det lilla rummet. När de förstod att de var tvungen till det bröt mannen ihop.
-Stanken var så fruktansvärd att vi fick gå ut i omgångar för att kunna andas. säger Erika Pekkari.
Alla katter har rätt att leva! Döda problemet inte katten....Besök oss gärna på Hittekatter.ifokus och på Djurskydd.ifokus

Fyy, stackars kissar.. ja hoppas att de åker dit
Sajtvärd på kattpolisen i fokus.
Allt som inte kan lagas med silvertejp är sönder på riktigt.
Hur mycket tomrum måste det inte finnas i såna människors huvuden????? Enda sättet jag kan se det på, utan att bli förb****d
The Owls are not what they seem
de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

Dessa människor är djupt störda och behöver hjälp!

fy sjuttan!

Läste just om det i Metro!!
De verkar dock inte ha något på nätet om det?
Här är en länk till en annan tidning. Länstidningen i Östersund.
-> Kastrera och id-märk <- \>^..^< CatCrazyLady

Herregud! Fy jag finne ringa ord!! Varför låta en ha det bra och inte alla??! Och vad var det för speciellt just med den katten? (misstolka mig inte nu, att jag inet tycker att den katten ska ha det bra för det är inte så jag menar) Herregud! Stackars katter! Att bara en har det bra!? Hur kan man göra så!? Jag skulle bli förtvivlad om jag hade katter som inte mådde bra, men det är klart.. man förstår sig inte på vissa människor alls…
Bra skriven!
Alla katter har rätt att leva! Döda problemet inte katten....Besök oss gärna på Hittekatter.ifokus och på Djurskydd.ifokus

En bra människa med bra formuleringar! Behövs fler!

Det var bra skrivet!

Jag kunde inte låta bli…jag skrev och tackade för ledaren!
Jag kunde inte låta bli…det var så skönt som motpol till den otrevliga krönikören i Aftonbladet.
Arma djur…. hur kan man?
The Owls are not what they seem
de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....