Ensam kattflicka söker...
Idag när vi var i Ösmo så satt det ett par tonårstjejer med en kattunge i famnen och frågade om någon ville ha en katt. Vi gick in och handlade, när vi kom ut hörde jag hur ena tjejen sa att de skulle släppa den i centrumet eftersom deras buss skulle gå. Jag reagerade såklart och frågade om det inte var deras katt. Jodå det var ena tjejens katt, hon hade haft den i två dagar men hon fick inte ha den och hon hade fått den från en kille som i sin tur hade fått den från någon "gubbe".
De menade att de var tvungna att släppa ut den eftersom ingen ville ha den. ![]()
Självklart kunde inte jag låta dem slänga ut kattungen i centrumet så jag tog med den. Så nu sitter hon i vår gäststuga den lilla stackaren.
Mår illa bara jag tänker på vilken galning som hade kunnat ta den lilla när de slängde iväg henne till vem som helst.
Tyvärr har jag ingen som helst möjlighet att ha henne. Vi är här i ett par dagar sen åker vi hem och där finns ingen plats för en extra kisse så nu behöver hon få ett kanonbra hem så fort som möjligt. Jag levererar henne gärna utanför stockholmsområdet om det behövs.
Den lilla är en bedårande söt liten sex månaders bruntigré och vit flicka. Hon har vit nos, vita ben med svarta trampdynor på tre av tassarna och svarta och rosa på den fjärde. Superrar och verkligen fantastiskt trevlig fast hon darrade och var alldeles stilla, helt utlämnad
. Nu efter bara några timmar kelar hon och har ätit och lekt. Helt klart en imponerande liten tjej!
Puttar upp!!!!!!Jätteakut ju!
The Owls are not what they seem
de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....
Herregud, vilket liv för en kattunge. Från den ena till nästa hemmet….Kollar här under länkar, över din tråd, och maila eller ring rund hos alla katthem i Stockholm. Ja inte djurens vänner, för de avliva gärna.
Det finns väl också Stockholmpoliser som kan hjälpa till att katttjejen få förtur på katthem?
Alla katter har rätt att leva! Döda problemet inte katten....Besök oss gärna på Hittekatter.ifokus och på Djurskydd.ifokus

Stackars lilla tjej..
Finns det någon som kan ta hand om henne? Hon verkar ju bara såå mysig!
Jag skulle kanske ta mig an henne istället för att ta upp två vilda katter från Uddevalla??
Men om jag tar hem henne så kommer jag aldrig att kunna omplacera henne senare!!
Jag ska ner till Stockholm runt den 25:e..på torsdag eller fredag!
Anita

Försök ringa till Fisksätra katthem, dom brukar kunna hjälpa till.
Ring polisen som Alexej skriver..

åhh..vilken tur att du fanns där..jag hade reagerat som du..inte kan man bara släppa ut en liten kattunge i centrum för att "man inte kan ha den"..jisses …man blir illamående…önskar så att jag kunde hjälpa till här..men det är så att jag har redan åtta katter i vår lägenhet..och det vore jobbigt för kisse att komma hit..få vistas i ett rum i väntan på ett annat stödhem som inte är lika fullt som vårt..vad kan man göra..detta känns akut..vet inte hur det ser ut med katthem där du bor..mina geografikunskaper är inget vidare..puttar upp..detta känns så oerhört viktigt..

Bilder på den lille? Är den tam osv?

hoppas verkligen det fixar sig, verkar hur söt som helst, stackars liten.
/ Johanna Hoogendoorn, ordförande för Kattens Talan
Tack så jättemycket för alla goda råd och stöd!
Kattungen är helt tam och supertrevlig. Dessutom är hon söt som få, skulle inte tveka en sekund att behålla henne om jag hade minsta möjlighet. Tyvärr har jag ju inte det 
Jag ska försöka ringa runt idag till katthem men det allra bästa vore ju om hon slapp flytta runt så mycket mer. Vet i gudarna hur mycket hon har behövt flyttat runt.
Har tyvärr ingen kamera med mig men ska se vad jag kan göra.

#8 Skickar dej ett PM
Vilken tur att de frågade dig och inte ngn annan som inte bryr sig!! Toppen att du tog hand om lillan!
Hur f..kan de bara tänka sig att dumpa katten i centrum!!!!
Om du inte hittar ngt hem till henne så ska Västberga Polisen vara ett bra ställe att lämna upphittade katter till.
Håller tummarna…tyvärr har jag hela lägeheten full av katter…

Puttar upp och håller stenhårt i tummarna!!
Puttar upp jag med! Hur har det gått!
Vad gulliga ni är!
En liten uppdatering då.
Jag har fått ett par (guld)personer som ev. kan ställa upp som tillfälliga hem. Hoppas det går i lås med någon av dem.
Fisksätra katthem ställer upp med veterinärkostnader om vi hittar något akuthem *stor bautaros till dem*.
Själv är jag hemma i Bagis och hämtar kamera samt ringer runt lite. Det är usel uppkoppling och täckning i "ösmoskogarna" ;o))
Lilltjejen mår bra och har varit på toalådan och ätit som en häst (har varit tvungen att ransonera maten lite).
Ska försöka avmaska henne idag.
Återkommer senare.
Madeleine
Du är underbar!!!!!!
Gud så skönt att läsa att det verkar ha löst sig!!! Toppenbra jobbat!!

Å vad härligt att läsa!!! :D

Men vad bra att det finns akuthem på g, Härligt!
Tack för komplimangerna, jag uppskattar det verkligen men jag tycker nog inte jag gjort mer än vad vilken människa som helst *borde* gjort om man har minsta moral och empati.
Nu är det bestämt att lilla kissen kommer att flytta in hos min granne tills vi hittat ett permanent hem åt henne. Jag har också tagit kort men eftersom jag har huvudet under armen så fick jag inte med mig usb-sladden till kameran 
Madeleine

Åh va skönt att det ordar sig för kissen.

det man inte har i huvudet får man ha i benen :D hihi ^^ men vad underbart att det ordnar sig.
/ Johanna Hoogendoorn, ordförande för Kattens Talan
vad glad jag blir, ännu en liten inne, fy fan vad arg jag blir på människor, som dumpar kattungar hur som helst Maggan47

blir så jätteglad över att det ordnar sig för missen!!:-) Underbart allt du gör!
Toppen! Skönt med lite goda nyheter ibland också!