Gått kattmassage kurs
Idag har jag gjort något väldigt annorlunda och speciellt. Nämligen gått en kattmassagekurs. Mycket intressant, och det blev en perfekt 40-ås present jag fick. Folk kom från hela landet hit till Stockholm, från Bohuslän, Norrland, Öland och så vidare. Trevligt även att träffa kattälskare. Så många träffar inte direkt i vardagen.
En del saker gick utanför själva massagen som jag tog till mig lite extra med katthemmet i bakhuvudet. Det var akupressur. Områden man kan pressa när djuren är i chock, när de ska bli lugna, och sedan smärtlindrande punkter.
Kan tyvärr inte beskriva dessa saker, för det måste man se och göra för att de ska bli rätt. Gör man fel så är det inte bra och ger inte resultatet som önskas.
Sedan fick man ett intyg att man gått den kursen, Första gången inom kattvärlden jag fått intyg :-).
Är ni seriöst intresserade av denna kurs, och inte tillhör de krigiska kattägarna som de tyvärr mött och därför funderat på att lägga ner utbildningen, kan ni gå in kontakta dem. Det handlar om efterfråga som skapar tillgången på utbildning. Så om ni är intresserade av den här kursen, eller någon annan kattkroppskurs så maila och skapa efterfrågan.
E-post: animal.massage.school@axelsons.se.
Deras www.axelsons.se/kattmassage.asp " rel="noopener noreferrer" target="_blank">hemsida.
Sitter nu och myser, för att det var så intressant att få inblick i det hela. Men det är mer en nybörjarkurs, så man ska inte springa ut direkt och erbjuda det till andras katter. Dessutom måste man öva upp sig. Det vi skulle ha haft, men inte fick pgr av tidigare stroppiga kattägare som skrämde bort veterinären, var akutvård. Det hade varit guld.
Nåja, kul var det. /Vanessa
Kata(rina), f.d. Vanessa som är mitt mellannamn.

Det verkar verkligen intressant. Jag ska maila och höra om de möjligen kan tänka sig att hålla en kurs i södra Sverige, som t ex Malmö. Då skulle jag hoppa på den direkt. Får väl i så fall försöka spara till avgiften.
Det här med akupressur, tar man ju på människor också och det är ju akupunkturpunkterna man använder då. Många av de punkterna finns ju i muskelfästena på människan, och det är nog likadant på djuren, i alla fall katt och hund.
Hur länge varade kursen? Var det en eller två dagar? Får jag vara nyfiken och fråga vad den kostade?
Nu ska jag titta på deras hemsida och sean maila dem.

det låter jätte inntressant ,
vad kul, låter intressant tycker jag också kram Maggan47

Låter som en toppenkurs! Jättebra present!
Kastrering är Aoch O i arbetet med att minska på de hemlösa katterna

Vilken härlig present!! Den kan du njuta av även i fortsättningen!
-> Kastrera och id-märk <- \>^..^< CatCrazyLady
Låter jättekul..
Jag har anmält mig *L*
Men jag undrar vad du menar med det sista du skrev - Det vi skulle ha haft, men inte fick pgr av tidigare stroppiga kattägare som skrämde bort veterinären, var akutvård.
// Eva
Skicka ett sms med texten Katthem 25 eller Katthem 50 till nr 72970 så skänker du Stockholms Katthem motsvarande belopp.

jättespännande….
våga vägra golf o fiskbullar o håll dej in i det längsta med facebook
http://juliafnulia.blogspot.com/
Tycker det mer låter som att man hittat ytterligare ett sätt att lura pengar av oskyldigt folk. En sådan kurs är ju inte direkt gratis.
Vad hade den som höll i kursen för utbildning?
Vad händer om en nybörjare råka trycka på fel punkter?
Slutligen undrar jag vad det är för fel på vanliga hederliga klappningar och smekningar.
Hälsningar från "stroppig" kattägare
Kul och så får vi hoppas, du får användning av det på Djurhjälpen!
The Owls are not what they seem
de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

Ja, det var en kul present, verkligen. Priset för en hel dag, och då menar jag hel dag var 1.500 eller liknande. Betalade ju inte själv, så exakt vet jag inte.
#6 Den delen som veterinären skulle ha hållt i, blev inte av. För de senaste gångerna ifrågasattes hans kunskap konstant. Trots att han är leg. veterinär. Med akutvård gällde det vad man gör om något fastnar i dess hals, förgiftningar, skador av bil, och så vidare. Allt som är akut och måste stabiliseras innan vård. Men vi fick grundligare utbildning i akupressur bland annat.
#8 Hon som höll i kursen är minst sagt välutbildad. Hon är född Axelsons. Vill du veta skolans bakgrund och kunskap kan du läsa här. Utbildning: Från krypålder då pappan jobbar med detta och startade skolan som nu finns över världen. Utbildad i flera människomassagestekniker. Utbildad i USA i djurmassage. Är välrenommerad inom häst- och hundvärlden angående detta.
Vi har fått väldigt tydliga bilder av muskulaturen. Vi har bilder på hur exakt man ska röra. Man ska inte pressa när man massagerar. Akupressuten kom för att vi var så intresserade. Annars hade hon nog inte nämnt det.
Detta är en kurs för oss som privat vill massera våra kissar. Inte en utbildning. Om det finns intresse så kanske det om några år blir som med hästar och hundar, utbildningar som gör över flera år. Anledningen till kursen kan man läsa i länken nedan.
Har du fler frågor om seriösiteten kan du först gå in på deras hemsida och läsa. /Vanessa
Kata(rina), f.d. Vanessa som är mitt mellannamn.

Hejsan. :)
Jag förstår din kritik, speciellt eftersom kursen är väldigt dyr ( tittade på priset på hemsidan)
Men min gissning är att katters muskler är uppbyggda av tvärstrimmig muskulatur som människans, och att även de kan bli trötta, korta, spända, få lite sämre blodcirkulation och ömma, precis som våra.
Då kan det nog vara skönt för katten med lite stimulerande och värmande massage. Jag har ju inte gått kursen själv, men detta är vad jag tror.