Akuthem till 2 kattungar sökes snabbt!
Kattungarna lever ute utan mamma i ett hål i asfalten i ett tungt trafikerat industriområde. De är ca 4 månader gamla och flera i kolonin har på kort tid blivid påkörda.
Jag hade ett akuthem som lovat ta katterna sen en tid tillbaka. Infångningen har redan börjat och akuthemmet backade idag.
Om ingen kan ta dem måste jag ställa in infångningen nu, och jag tror inte de överlever så länge
Det är en lurvig sköldpadda och en svart-vit.

åå vad trist att man både bor så långt borta och sen att man har för lite rum….
Vill ju så gärna hjälpa till!
Puttar upp!"!!!!!
The Owls are not what they seem
de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

Svar till #1 Tezza..
Jag bor i Umeå och ska ner till Stockholm den 25/10 och hämta några hittekatter. Om det går att lösa med bostad till de små kattungarna tills dess, så kunde jag ta hem dem åt dig!
Anita
Det är ju inte så lång tid! Det är den 18.e i morgon, tiden går ju fort!!!!

Dom är skygga och finns i stockholm, årsta.
Ja, men då behöver du ju inte ställa in infångadet! Jobba ihop er , så kan det funka att få iväg de små från det helvete där de är! Att de är långhåriga är ju bara till deras fördel, de brukar ju vara lättare att omplacera till nya hem!

Som jag skrev så har jag ju för lite rum. Har inget rum att stänga in dem i och då jag redan har 3 katter och 3 hundar så blir det lite svårt….Tyvär

Så synd.
Du har ingen snäll bekant som funderat på att ta hand om en herrelös katt eller två? Skulle vara så synd att åka ner till Stockholm och veta att dom finns kvar där ute!!
Jag bor också trångt..Har bara ett rum som jag kan stänga dörren till och där måste de två hittekatterna jag ska ta hand om bo under en period..
Hoppas att vi hittar någon!! Landet är ju fullt av hus med folk som har mer rum än dom behöver..Nånstans måste det väl finnas plats för kattungarna???
Kram..Anita

Jag kan ha dem tills Anita kommer från Umeå. Du ska ju ändå till mig Antia!

Tyvär så har jag inte så många bekanta i Umeå då jag pluggar här nu och inte är här i från:(
Håller tummarna att det löser sig!

Va bra
Då ska jag bara ringa runt till någon som kan ta hand om dem när jag kommer hem till Umeå..Det blir för fullt här hemma hos mig!!
Kram och tack/Anita

#11 Håller tummarna för att du hittar någon som kan ta hand om dem:)

Fast ska de upp till umeå har vi svårt att ha ansvar för dom. Vi kan bara ha katter i Stockholms området…

Jag vet inte hur du menar!! Kan du inte ha katterna hos dig tills jag kommer ner den 25:e ?
Anita

Ursäkta..såg fel
Det var ju "HellIPutUThrough" som skulle ta hand om kattisarna tills jag kom ner..Ber om ursäkt! Jag var så stressad när jag skrev detta, för jag höll på att titta på "HittaHem" samtidigt..
Anita
Det går bara runt… nu fattar jag inget… Kommer kattungarna bort från eländet?
har pm dig om 2 akuthem
Skicka ett sms med texten Katthem 25 eller Katthem 50 till nr 72970 så skänker du Stockholms Katthem motsvarande belopp.

Ja katterna kommer bort från eländet..HannaAkutgruppen hämtar dem och en annan tjej har dem hos sig tills jag kommer ner den 25:e..Förlåt om jag vimsat till det!! Tyvärr är det så jag är!
Kram/Anita

Till EvaMojje #17..
Jag har inte fått något PM..Vars har du skickat adresserna?
Anita
Så Hanna håller på att fånga in? Nu?????
har pm dig om 2 jourhem som är redo istället för mig,
Skicka ett sms med texten Katthem 25 eller Katthem 50 till nr 72970 så skänker du Stockholms Katthem motsvarande belopp.

Jag har inte hört något från Hanna sen 20 ikväll..så nu vet jag inte alls hur allt blir??
Det är väl det som är problemet när man bor 80 mil bort..
Jag kan ju inte komma ner till Stockholm förrän den 25:e..och någon hade lovat ta hand om katterna tills dess..Men hur blir det? Snälla hör av er till mig..endera här eller på min mobil
070-6300687
Kram/Anita
hur går det med kattungarna?????

om det blir som jag tror kommer någon av evamojjes kontakter ta katterna. tack alla som erbjudit sin hjälp. lovar att uppdatera er hur det gått.
puttar upp så vi får veta Maggan47
Vad bra att det verkar lösa sig! :)
//Lena
//Lena - medarbetare Hittekatter iFokus samt Katter iFokus
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"
jag är helt säker på att jag svarade i denna tråd igår..men glömde vill klicka på publicera..suck
Hanna, jag bor i Årsta. Om du inte får in dem på en gång kan jag hjälpa till med tex matning eller annat. Hör av dig om det behövs! Lycka till!!
Vart i Årsta finns dem?

Har ni hittat hem till de två kattungarna ännu? Annars kunde jag ta upp dem till Umeå, när jag kommer ner den 25 oktober..
Kraam/Anita
Puttar upp av nyfikenhet!!!
Puttar upp! Hoppas det löser sig!!!
En av kattungarna är infångad och finns nu i jourhem *L* så sakta men säkert så fixar det sig *L*
#31 skönt att höra!
Gulliga er!!!!!

Jag måste varit trött Älvsjö menade jag :D
1:a kattungen inne idag!
#34 Underbart att höra! Vad duktiga ni är, ni bangar inte för något.
//Lena
//Lena - medarbetare Hittekatter iFokus samt Katter iFokus
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"