Hittekatter iFokus

Hittekatter

Etikettutanför-ämnet
Läst 1751 ggr
Hawknestgrove
0

Hundlukt, hjälp.....

HEj vänner! Har en fråga här. Köpte en nygammla soffgrupp av en kompis till mig igår. Jättefin, snyggt blått skinn. Bara ett problem. Den ena soffan luktar hund något så förb****t! Tog sånt där läderschampoo och tvättade den i morse, så blev den naturligtvis fuktig och luktade ännu mer….Vädrar för fullt nu och hoppas på att lukten ska gå väck…. Ställt en skål med ättikssprit i närheten. KAn jag göra något mer? Luktar faktiskt INTE gott…….

HAr smörjt in soffan nu med sån där citronolja, som man har till bakverk… Får se, vad sambon säger, när han kommer in. Han har bättre näsa än jag, då han inte röker alls… (sanning med modifikation, han brukar sno en cigg om dagen av mig!)

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

supermoccine
0

Hmm.. kanske var ett felköp det där :) Inga tips dessvärre…

Faxlin
0

Mitt bästa tips är att du tar kontakt med en rekondfirma. De har suveräna medel för sådant här. De är oftast inte så dyra heller om man vill slippa jabba själv. Men annars kanske du kan få köpa lös lite medel. ;-)
Be lite sött så brukar det funka. hihi

Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars

Hawknestgrove
0

Åsa, jag vill veta mer…..Ok, nu när soffan börjar torka, så försvinner lukten lite….Förhoppningsvis så går det kanske bort med tiden?

Faxlin
0

Vad är det du vill veta mer om? :-)

Audiatur et altera pars

OzzyochJag
0

Som ÅsaF skrev, det finns sprayer du kan använda.
Men tror att du kan hitta dom på vanliga biltillbehörs affärer också. En spray du sprayar på som ska ta bort dålig lukt, har använt det i min bil eftersom det har varit mycket blöt hund i de sätena.

supermoccine
0

Jo, jag vet att vi hade någon fantastisk spray när jag jobbade på Gröna Lund förut. Det var ett avlopp som av någon anledninge luktade illa hela tiden. När man jobbade i den kiosken fick man spraya med det medlet och den äckliga lukten bara försvann. Inget parfymigt som låg över den eller så utan det bara försvann, men det varade inte för evigt utan bara ett tag.

Faxlin
0

#5: Fast de som rekondar har ju en helt annan kunskap om vad för medel som är bäst så det slipper lukta bordel av soffan sedan. Man vill ju ha bort lukten inte gömma den bakom en annan :-)

Audiatur et altera pars

Hawknestgrove
0

Ja det var just det där med rekondrar, vad är det? Nu har jag förutom de två första gjort detta:

• Skurat med citronsyra
  • skurat med klorin
  • Sprayat specialspray köpt hos biltillbehör
  • Skurat med citrondiskmedel
  • Skokräm (ja faktiskt)
  • lagt tidningar i soffan
  • wunderbaum

Nu börjr det hjälpa…. soffan torkar. Men just var får man tag i dessa recondergrejer? För nu luktar det lite, lite bordell om soffan… HAr dessutom försökt med sån där doftolja men det blev kvalmigt…..

karins
0

Oj inte lite grejer du smörjt in den soffan med…..har du provat med ättika?

Hawknestgrove
0

Japp, som allra första….

Faxlin
0

#8: Sök i gula sidorna på bilrekond. Då hittar du dessa. Säkert har du en i närheten av dig utan att du tänkt på det :-)

Audiatur et altera pars

Hawknestgrove
0

Haha, 0526området är stenåldern där. Kollade… finns inte ens iUddevallaområdet…Skall Googla

Hawknestgrove
0

Vill bara tala om, att soffan luktar knepigt fortfarande. Lite gammalt h*rhus…. Men gissa, vem som gillar just det hörnet som stinker mest?![](../ShowFile.aspx?BinaryId=f2860438-e41b-49d1-b487-7d70a7c1924a&Filename=Bild 001[272X204].jpg)![](../ShowFile.aspx?BinaryId=ee096e60-e10a-4d3d-8849-24a029ccf40d&Filename=Bild 002[272X204].jpg)

Faxlin
0

Om du kollar på denna länk så hittar jag 7 olika som har bilrekond i Uddevalla. Hoppas det hjälper.

http://www.smartab.com/silverrekond/vastragotalandslan.htm

Audiatur et altera pars

Hawknestgrove
0

Tack Åsa! Såg att det finns ett företag i Strömstad, som låg på listan1 Skall söka upp dem1 Skriver ut sidan, så jag vet vilka produkter som finns!

Faxlin
0

#15: Varsegod. Bara skoj att kunna tipsa lite. Berätta gärna hur det går.

Audiatur et altera pars

Hawknestgrove
0

Nu börjar det ge sig…. Sen så gillar Arne stinkhörnet!!!!!HAr även beställt Yokoair i flera former från Claes olsson, Kommit underfund med, att jag måste behandla underifrån och inte ovanifrån. MEn nu gnäller inte sambon längre… Hihi och han sover tom middag där!