Hittekatter iFokus

Hittekatter

Etiketthuskatten
Läst 315 ggr
majvi
0

Skönt med stugvärme?

Jag tyckte att mina tama utekatter skulle komma in igår. Grrrrrrrr sa Ariel så fort hon kom in. Alla kattungar begrep att här är det bäst att hålla sig undan. Jag tog in Ariel i ett av smårummen där Ina låg och sov. Grrrrrrr sa Ariel och fräste. Ina och Ariel har delat bostad i 2 år utan problem tidigare, men Ariel har varit ute ett par månader nu förutom några snabbbesök in för att kolla maten och morra åt katterna inne. Det var bäst att Ariel fick vara ensam katt i rummet och då kunde hon spinna och kela en stund, sen hade hon inte lust längre. Men hon fick ligga därinne så hon kunde få sova ut i lugn och ro. I natt har det krafsats på dörren och så fort jag öppnade dörren i morse ville hon gå ut igen. Ariel är en svartsköldpadda som tycker att det är bättre att matte hälsar på henne i vedboden än att hon ska gå in i stugan.

Ronja är skyggis från början och var lite osäker på de andra katterna när hon kom in. Sen låg hon bredvid mig i sängen och spann i flera timmar. Men när morgonen kom då ville hon ut igen. I morse var det ändå frost ute men de hade minsann ingen lust att

“In a world filled with hate, we must still dare to hope. In a world filled with anger, we must still dare to comfort. In a world filled with despair, we must still dare to dream. 

maggan47
0

härlig läsning om dina kissar kram Maggan47

Hawknestgrove
0

Ja, vissa glllar att vara annorlunda!

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....