Hittekatter iFokus

Hittekatter

Läst 964 ggr
OzzyochJag
0

Insamling till kattmat.

Jag funderade idag över de hemlösa katterna som finns runt där jag bor. Jag kan inte ta in fler katter nu, men vintern är påväg med allt det innebär.
Skulle man kunna lämna en burk på djuraffären där folk kan få bidra till kattmat åt de hemlösa katterna.
Skulle kunna ta kort på de två kattfamiljerna som är här i närheten och sätta på burken.

Kan det fungera?
Mitt hjärta blöder så för de små liven.

supermoccine
0

Jo, det är en bra idé. Vore ju fantastiskt om det kunde bli en TNR-grej av det hela. Om fler vill hjälpa till och det går att ta in katterna och kastrera dem så att det inte blir fler och bygga små varma skrymslen åt dem.

Alexej
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Det är viktigt att du skriver på insamlingskorgen vad det gäller plus ditt telefonnummer osv. Kollar alltid först med affären om det är ok.

Alla katter har rätt att leva! Döda problemet inte katten....Besök oss gärna på Hittekatter.ifokus och på Djurskydd.ifokus

OzzyochJag
0

# 1 TNR?  Är kanske dum nu, men du får nog förklara begreppet för mig.

Den ena honan har vi försökt fånga, men hon går inte i någon av fällorna vi testade. Hennes ungar borde inte vara så svåra att ta där emot, de är ganska nyfikna av sig.

Den andra familjen med katter bor på balkongen/uteplatsen hos en dam i huset brevid mitt. De katterna närmar sig iaf henne.
Kastrering av alla vore jätte bra men även att så småning om hitta hem till de som verkar kunna bli så tama.

#2  Djuraffären tror jag skulle vara med på det, ev. kanske sponsra oss aningen. Handlar väldigt mycket där.
Men själkvlart får vi ju diskutera saken först.

Det bästa vore ju att ha en föreningen eller liknande i ryggen.
Känns ju alltid lite dumt att göra det som privatperson.
Men lilla lokaltidningen skulle kanske kunna göra ett repotage om det….

Nu snurrar tankarna för fullt.

Alexej
0

En förening behöver en styrelse och en styrelse kan vara bara EN person. Jag tycker inte att det är så viktigt med att det ska vara en förening, det viktiga är ärligheten. Att insamlingen verkligen går till hemlösa katter. Skriv ihop en beskrivning av situationen både för dig själv, affären och tidningen.

TNR- hittar du under nr 26 i det gröna fält till vänster.

Alla katter har rätt att leva! Döda problemet inte katten....Besök oss gärna på Hittekatter.ifokus och på Djurskydd.ifokus

OzzyochJag
0

#4 och #5  Tack, nu förstår jag mer. Skrattande
Det låter som något som kan fungera på dessa katter tillsvidare.