Hittekatter iFokus

Hittekatter

Etikettsajten
Läst 647 ggr
Mariana-clarissa
0

Söker kattunge

Finns det några hemlösa kattungar

som behöver komma till ett hem

Här finns en honkatt (Gosan)

Hon är utekatt men mycket försiktig och snäll

Hon skulle bli en perfekt adoptivmor

Låt henne få bli mor och mig få kattungar

Ring**********

Lena
0

Det finns helt säkert behov av stödhem. Vi har akuta problem hela tiden här på sajten. Vart är det ni bor? Södra Sverige har t.ex massor av hemlösa katter. I Göteborg finns det också stort behov. Vi blir alltid lika glada när någon erbjuder sig att hjälpa till.

Mvh Lena

//Lena - medarbetare Hittekatter iFokus samt Katter iFokus
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"

Alexej
0

Ja, var bor du? Sedan kollar tex. under http://kks.nu/. Där finns alltid stor behov av stödhem/permanenta hem.Glad

Alla katter har rätt att leva! Döda problemet inte katten....Besök oss gärna på Hittekatter.ifokus och på Djurskydd.ifokus

Jenna-Gun
0

Bor du i norrland så titta in här.

http://www.kattinorr.se/

spookie
0

Riktnummer 0241 ligger i Gagnef-Floda, alltså Dalarna.

Alexej
0

Se att du bor nära borlänge. Det bästa är att kolla vilka katthem som finns i närheten och tar kontakt med de. Kollar här under länkar tex efter katthem.

Men det är ingen som bara ger bort en kattunge. Katter kostar alltid pengar, men då är de vaccinerade och id-märkta.

Lycka-till!

Alla katter har rätt att leva! Döda problemet inte katten....Besök oss gärna på Hittekatter.ifokus och på Djurskydd.ifokus

supermoccine
0

Är det jourhem du vill vara eller vill du att kattungarna ska bo hos dig permanent?

Mariana-clarissa
0

Jag vill ha kattungen permanent att ha inne hos mig och med mig ute och inne

Sandrad
0

Såg att du också skrivit på hundar.ifokus om att du vill ha en kinesisk nakenhund också. I samma tråd gör du där ett inlägg och säger att du inte har råd med försäkringar och vaccinationer? Då är du knappast rätt person att söka katt!

vanessa
0

Du har väldigt svårt att bestämma dig, så jag säger TROLL.

Hon vill dels ha en katt som hon kan ha i en väska ute, som en accessor, vill inte ha kattlåda för det är äckligt med bajs, samt har inte råd med något utan tror att den alltid kommer att vara frisk. Vilket man kan hoppas, men det lär bli den billigaste maten som serveras, så det kan hon drömma om.

Sedan så tror hon sig ha råd med en kinesisk nakenhund. De som är hur dyra som helst. Och så ska hon slänga allt som tillhörde hennes mus, för den kommer att få ett bättre liv ute. Visst… Det är ett brott mot djurskyddslagen. Så denna person ska inte vara jourhem, djurägare med mera överhuvudtaget. /Vanessa som ber om ursäkt för de hårda orden, som jag visserligen menar.

Kata(rina), f.d. Vanessa som är mitt mellannamn.

Lena
0

Låser tråden då det här inte verkar vara frågan om någon med seriösa avsikter. Den som ska adoptera en hittekatt måste följa våra riktlinjer och kastrera, vaccinera, ID-märka och försökra sin katt. Sedan är det en självklarhet att katter behöver ha toalåda och veterinärvård.

//Lena

//Lena - medarbetare Hittekatter iFokus samt Katter iFokus
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"

Inlägget är låst för nya kommentarer