Hittekatter iFokus

Hittekatter

Etikettmedia
Läst 656 ggr
Tezza
0

Överkörd och lämnad....

http://www.vk.se/Article.jsp?article=142364

Usch vad vissa människor är kalla och grymma!

Tur att några som brydde sig såg vad som hänt och kunde hjälpa missen. Annars kanske hon fått en plågsam död…

Pelusa
0

Lika arg som man blir över alla dessa helt ansvarslösa människoliknande varelser som befolkar jorden… lika glad och varm inombords blir man över alla dessa riktiga människor med väl utvecklade ansvarsgåvor som ju så ofta dyker upp när behovet av som störst.

Lilla missen… hoppas ägaren, om hon nu kan hittas, får sig en läxa och blir varse hur farligt det är för missar att konfronteras med de hårda bilarna ute i det fria.Gråter 

/Pelusa

modellflickan
0

Fy f-n säger jag bara!

Du som körde på den stackars katten borde man------------------- (cencur) Äckel! Egoistiska j-vla svin!

Hawknestgrove
0

Lilla Kissen1 Vilken tur den hade! Fattar inte, hur samvetslösa folk kan vara…..

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

supermoccine
0

En av kommentarerna:

"Hur många är det som orkar gå ut och leta efter en överkörd katt?
Kanske personen hade lite bråttom någonstans och inte alls var sugen på att spåra upp en katt efter vägen?
Sen tycker jag att ni alla överreagerar. DET ÄR EN KATT. De kostar på sin höjd 100kr för en bondkatt och raskatter är aldrig utomhuskatter.
Det är inte något barn. Tänk till nu."

Där ser man ett exempel på hur viktigt det är att få upp priserna på katter för vissa har en helt skev moral och kan tydligen bara tänka med plånboken.

modellflickan
0

#4 Hans kommentar är känslokall och väldigt onödig. Såna typer är skrämmande. Väldigt konstig kommentar.

Sidentass
0

#4 men jisses..man blir då mållös…suckar djupt..

Tazzar
0

#4 Säkerligen är "kroffe" bara någon som söker uppmärksamhet … en som tycker att det är kul att folk blir arga… så otroligt onödig komentar! Blir ledsen varje gång någon pratar så om "djur" … egoistiska människor som bara tänker på människan själv, inte de andra, de andra är bara någonting … där borta i hörnet … den, ett djur, en sak.

Själv gillar jag inte delningen människa/djur. Alla är ju likadana, förutom kroppen och levnadssättet, enligt mig. Jag delar antingen in det i "levande varelser", eller efter art "människa, hund, katt, nyckelpiga……….".

Usch, är så känslig för sådana komentarer… Gråter

Pelusa
0

Kommentaren kan ju mycket väl kan komma från själva förövaren.Ledsen

Lena
0

#4 Precis! Den kommentaren talar sitt tydlig språk! Vi Svenskar styrs oerhört mycket av plånboken, vi är nog ett av de mest materialserade länderna i världen. Därför är ordentligt pris på huskatter nog det enda som biter på den mentaliteten.

//Lena

//Lena - medarbetare Hittekatter iFokus samt Katter iFokus
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"

[Daisy-Moa-Elsa]
0

Tycker det är synd att det ska handla om priset för gemeneman. Djur är levande ting som skall respekteras oavsett för 100 kr eller tusentalskronor. Ska man lämna en ren, en älg eller annat vilt djur att dö långsamt om påkörd för den har ju inte kostat någonting. Så glad för all mediatid djuren får nu, i tv, i tidningar, via katthem mm. Förhoppninsvis så ser nästa generation mer ödmjukt på natur och djur än vad som görs idag.

supermoccine
0

#7 Håller med. Människor är djur, fiskar är djur, sniglar är djur. Olika arter och grupper, men djur likväl.