Hittekatter iFokus

Hittekatter

Etiketttips-råd
Läst 1339 ggr
Klasson
0

Vad äter din katt?

Vad äter din katt för kattmat?

Får den,torr,blöt,mjölk,fisk? Nyfiken…

Klasson
0

Mina katter har fri tillgång till Torrfoder.. (vatten givetvis)

Sen får dom varje dag,blötfoder.å lite fet grädde..

När min bror varit å fiskat får dom kokt fisk..

Madde80
0

Mina missar har fri tillgång till RC-torrfoder och vatten, och får dela på en kitekat påsblötmat om dagen (är Mjau bra? Har sett att många verkar ge den). De får oftast inte något av min mat (och har börjat fatta det nu) eftersom jag tycker om ganska kryddad mat - men det är klart, äter jag en findus fiskgratäng med dillsås så finns det en liten fiskbit till dem efteråt :).

Har funderat på kattmjölken i affären, kanske en helgförlustelse? ;)

supermoccine
0

Mjau burkmat tre gånger om dagen och lite torrfoder ibland, men försöker ge så lite som möjligt av det. Har nu också Mjau torrfoder, men tänkte köpa Orijen, så att han, om han nu måste få torrisar ibland, åtminstone får bättre sådana utan spannmål.

#2 Mjau är bra. Innehåller inget tjafs som spannmål och aromämnen. Jag köper konservburkarna på 635 g. De mindre tetraförpackningarna innehåller socker.

Engla
0

Mina katter får Royal Canins torrfoder och Mjaus blötmat. Ibland får de även kattmjölk.

/Änglakatterna - medarbetare på Hittekatter och på Katthemmet Kompis

Sidentass
0

Mina katter äter mjautorrfoder..samt burkmat..som godis har vi exklusivare torrfoder..bortskämda som dom är över hövan..får dom också smaka av vår lövbiff, kyckling osv..när vi äter sådant..brukar alltid sluta med att jag endast har grönsaker, potatis o sås kvar på tallriken..gör mej ingenting eftersom jag helst äter vegetariskt;-)

karins
0

Royal Canins Torrfoder, Hills blötmat som lördagsgodis samt kokt fisk eller kokt kyckling någon gång då och då. och de får endast vatten att drickaRäcka ut tungan

supermoccine
0

#5 Psst, Sidentass, du vet väl att du fortfarande behöver protein om du äter vegetariskt? Du kan inte bara ge bort köttet till katterna om du vill må bra. Du behöver också äta sådant som baljväxter (bönor, linser och bönprodukter som t.ex. tofu), nötter och frön för en komplett måltid.

Tezza
0

Mina missar får mjau blötmat 2 gånger om maten och Orijen torrfoder en gång om dagen. Jag försöker oxå ge dom barf så mycket som möjligt.

supermoccine
0

#8 Skulle nog också ge barf om jag inte tyckte att det är så vidrigt att hålla på med likdelar :/ Men hade jag varit köttis hade jag säkert gjort det med.

Jenna-Gun
0

Mina får Hill`s c/d torrfoder vatten

Det har de fri tillgång på.

Mjau strömming (burkmat) två ggr om dan.

Jenna

Tezza
0

#9 Jag är ingen köttis själv men mina djur så klart! Barfade mina hundar tidigare  oxå men nu har jag sån lite frys så det går tyvär inte. Men att hantera "likdelar" vänjer man sig vid:) Det är inget äckligare tycker jag än att hälla upp mjau blötmat, luktar mindre bara.

supermoccine
0

#11 Tycker inte det är så härligt att fixa med blötmaten heller, men det går iaf snabbt och visst är katter karnivorer, så de får sin köttismat :) Men kanske har jag missuppfattat, trodde de som barfade höll på och malde grejer hemma och petade på djurdelarna osv.

Tezza
0

#12 Det mesta går att köpa färdigmalet från www.jipotimas.se Det är lämpligt, speciellt om man inte vill peta i maten;). Där finns oxå färdigblandade kattkorva. Men annars så klipper jag köttet i mindre bitar åt missarna och större bitar åt vovvarna och då tar jag i köttet, men som sagt man vänjer sig.

Hawknestgrove
0

Arne äter Hill´s K/D, Ester får numera p g a övervikt Hills Neutred cat. Deta påinrådan av vet, då den var ganska ofarlig ifall Arne skulle få ta sig en smakbit. Ebba får än så länge vanlig Mjau torrfoder. Vi hoppas på älg, för då blir det massor as slafskött åt katterna, men det är nog ingen risk i år….

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....