Hittekatter iFokus

Hittekatter

Etikettannonsdiskussioner
Läst 660 ggr
UlrikaD
0

Annonser med för unga kattungar.

Hittade två annonser med för unga kattungarna på Bortskänkes.se.

Lena
0

Jag skulle rekomendera dig att kontakta annonsforumet Borskänkes.se och göra dem uppmärksamma på att kattungar bör vara minst 12 veckor samt att det är olämpligt att skänka bort kattungar. De flesta annosnforum brukar ta till sig av kritiken.

//Lena

//Lena - medarbetare Hittekatter iFokus samt Katter iFokus
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"

martdat
0

Näatan alla djur där bortskänkes mot en symbolisk summa, även Livlinans,, trist att en omplaceringsverksamhet gör så,,, de borde inte få ha anonsrer om djur där överhuvudtaget, då sidan faktiskt heter just bortskänkes,, blir bara förbannad när jag tittar där så jag gör det sällan.

Sajtvärd på kattpolisen i fokus.

Allt som inte kan lagas med silvertejp är sönder på riktigt.

vargmamman
0

skrämmade..jag har mailat dom och talat om att jag tycker det är skrämmande att dom låter folk skänka bort sina djur helst då katter?..talade om att ma ska respekta djur att de borde minst  ta 100kr (helst mer) om det ska va djur iblandade..talade oxå om att katterna ska va minst 12v inna de tas från mamman..

se om man få svar

vargmamman
0

tjoflöjt de har satt pris på sina djur bortskäkes.se..u är minsta belopp katt 100kr och hund 500kr..och de måste va 12 v (katt) 8v hund..

ok så här står det

* Notera följande regler vid hantering av djur:
Kattungar måste vara minst 12 veckor gamla och hundvalpar minst 8 veckor. Ägaren skall också ta ut ett symbolisk summa på minst 100:- kronor per katt och 500:- kronor per hund.

martdat
0

Japp, gör det men sen stär det i allafall i huvudrubriken bortskänkes mot symbolisk summa.. ordet bortskänkes,,, tror det var någon härifrån som fick dem att lägga till texten,,, var ju bra men ingen följer det, blir ju problemotiskt oxå då sidan ska var för gratisförmedling,,, de borde inte aceptera djurannonser är min mening,,

miranda1
0

Hur menar du martdat, att en omplaceringsverksamhetskänker bort djur?

martdat
0

Ja Livlinan har flera anonser där och på deras annonser står oxå BORTSKÄNKES MOT EN SYMBOLISK SUMMA,,,,

miranda1
0

herregud, man blir inte direkt glad när en omplaceringsverksamhet skänker bort djur mot en symbolisk summa…

Klasson
0

livlinan skänker bort djuren,dom tar inte betalt.. de tycker jag är fel.. men samtidigt kan jag itne seja så mycket då jag är jourhem åt livlinan

Alexej
0

Jag hoppas att de ändra snart sina regler!

Alla katter har rätt att leva! Döda problemet inte katten....Besök oss gärna på Hittekatter.ifokus och på Djurskydd.ifokus

HellIPutUThrough
0

Vi jobbar verkligen på det här med betalning för Livlinans djur. Vi håller på att välja personer till styrelse så vi kan bli förenig och ta betalt. Att ta ut en summa för djuren är något jag personligen verkligen förespråkar.

Malin, Livlinan

Alexej
0

Skrattande

Alla katter har rätt att leva! Döda problemet inte katten....Besök oss gärna på Hittekatter.ifokus och på Djurskydd.ifokus

martdat
0

Bra Malin! Hoppas att det blir en lyckan styrelse så ni kan hjälpa fler kissar!!

karins
0

Ja Livlinan ni måste ta betalt för katterna. Dels för att höja kattens status! Men hur får ni allt till att gå ihop med vetkostnad mat osv till katterna?