En vän i kolonin*bilder*
Här är en liten grabb som börjar stjäla mitt hjärta!! Det började i söndags, när han sent på kvällen smög sig in för att äta maten som står vid altandörren. jag ställer den medvetet där för att de ska lära sig vara trygga inomhus och nära mig. Han gick in och tog bitar från matskålen som han bar ut precis utanför altandörren och åt,sedan gjorde han samma procedur igen, tills all kattmat var slut. Såg han inte mer sen.
Igår kväll dök han upp igen, mjauande högljutt "här kommer jag finns det ngt käk eller" han tittar in, men tvekar och springer ut igen fortfarande högt jamandes. efter ett tag kommer han tillbaka igen och äter upp all mat. denna gången stannar han inne och äter ur burken och jag får röra mig i lägenheten=)
Imorse möter jag honom i skogen på vägen hem med hunden. han mjauar och sitter i buskarnaoch tittar på mig en stund. jag platsar hunden och går några meter fram, sätter mig på huk och pratar med honom. Vi har en liten pratstudn medan han går ut ur buskarna och sätter sig 2 meter ifrån migl. där sitter han och pratar en stund tills han springer iväg igen
Så nu hoppas jag mina stödisar får nya hem fort,för jag vill få in denna grabb snart! Eller om ngn anmäler sig som stödhem till honom
något namnförslag på en stor pratglad kille?

Åh, så go. Jag tycker han ser ut som en Rufus eller Myse. Eller kanske en stor och sjungande Pavarotti?

vad fin han är *blir aldeles kär*
Vilken ståtlig herre.
Smirre vore kanske nått. harinte sett någon kisse heta det så ofta här.
Jenna

Sicken söt herre

Rasmus, som rasmus på luffen som hittade sig ett eget hem.
Sajtvärd på kattpolisen i fokus.
Allt som inte kan lagas med silvertejp är sönder på riktigt.
Bara han får ett hem nu!
Alla katter har rätt att leva! Döda problemet inte katten....Besök oss gärna på Hittekatter.ifokus och på Djurskydd.ifokus
Har förresten fått veta att svarte "bossen" inte alls försvunnit utan blivit intagen av en snäll gammal dam i området. han njuter nu på hennes kökssoffa=)
Blev han då kastrerad?
Alla katter har rätt att leva! Döda problemet inte katten....Besök oss gärna på Hittekatter.ifokus och på Djurskydd.ifokus

Å så söt han är!
Hoppas att han snart kommer in, till stödhem eller permament hem!!
#8 Å så bra :)

Jag tycker han är så fin. Hoppas han får en egen soffa snart där han kan ligga och vila och gosa hela vintern.
/Chrizzan
#9 tror inte det, vet faktiskt inte..vet inte ens riktigt vem denna tant är..det är andrahandsinformation jag fått

Huvudsaken just nu är ju att han fått ett hem! Men kastration borde göras. Men bättre att han har ett hem! Och att han får vara inne hela tiden!
Strindberg tycker jag eller möjligen Sixten. Supertrevlig och go katt. Dessa kattherrar är ju bara för charmiga! :) Förstår att du vill hjälpa honom att komma in i stugvärmen så snart som möjligt.
//Lena
//Lena - medarbetare Hittekatter iFokus samt Katter iFokus
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"
Vilken mysig katt. Önskar jag kunde ta in honom men här är mer än fullt med katter hos mig nu, ja som du vet. =) Tycker Rufus eller Rasmus var ett passande namn till honom!
Vad skönt att Bossen fått ett hem. Du som undrat så över honom.
Kramar Melinda
Smirre lr rufus var fint:)

Vilken snygg kille!

Vilken ståtlig söt kattkille. Han ser väldans snäll ut :)