Hittekatter iFokus

Hittekatter

Etikettsajten
Läst 658 ggr
MelindaS
0

Matnings- och körhjälp!!!!

Vi behöver hjälp! Är det någon som kan hjälpa oss att åka ut till Aspan i Ronneby och lägga mat i fällorna. Just nu håller vi på att försöka fånga in en mamma och tre kattungar där. Boende där hjälper till att kolla fällorna. Det vi behöver hjälp med att är någon eller några som skulle kunna åka ut och byta och lägga ut ny mat i fällorna. Det behövs göras en gång om dagen. Vi behöver även hjälp med att någon kan vara jour och kan köra när vi väl fångar in en katt i fällan. Det kan ju vara när som helst på dygnet detta sker. Och vi behöver någon som då direkt kan ställa upp på att köra dem från Aspan till Naquita. Är det någon som kan hjälpa till med detta??? Det hade det varit jättesnällt och guld värt för oss!!!

Kramar

Alexej
0

Här finns ju inga andra från Ronneby, men kan du inte skriva om det på katter. nu? Under kattforum, där brukar det finnas många besökare?

Har ni inga kompisar där som kan hjälpa till?

La in det under http://www.kattforum.se/viewforum.php?f=1

Alla katter har rätt att leva! Döda problemet inte katten....Besök oss gärna på Hittekatter.ifokus och på Djurskydd.ifokus

maggan47
0

Har även lagt in det på kattakuten

http://www.kattforum.se/viewtopic.php?t=122964&start=0&postdays=0&postorder=asc&highlight=

Maggan47 som hoppas ni får hjälp

maggan47
0

puttar upp

Alexej
0

Min inlägg blev också flyttad till akuten…Flört

Alla katter har rätt att leva! Döda problemet inte katten....Besök oss gärna på Hittekatter.ifokus och på Djurskydd.ifokus

leoochelvismatte
0

fick ditt mess Melinda, tyvärr tog batteriet slut, så jag skriver här istället. Tyvärr har vi ingen möjlighet att köra just nu :-(, håller alla tummar att det finns fler här som uppmärksammar detta!

Naquita
0

vi får inte tag i en enda som kan ställa upp=/ lustigt, man får höra att "vi ställer alltid upp" men när man ber kan inte en enda. konstigt..

ååh,vad jag vill ha mitt krökort nu!! SKA ta det innan sommaren,så är det bara

martdat
0

Förstår att det känns frustrerande, tyvärr bor inte heller jag i Ronneby,, Hoppas det går bra med körkortet, det öppnas en helt ny värld när man har det, sen ska man bara hitta en problemfri bil oxå Fundersam jusst nu är det hål i tanken på min, o i sommras pajade kylarn,, hm,. bilar krabbar messt..

Sajtvärd på kattpolisen i fokus.

Allt som inte kan lagas med silvertejp är sönder på riktigt.

Naquita
0

Ja,det jag behöver är ngn att övningsköra med. är alldeles för dyrt för privatlektioner poåp körskoal nu när jag inte har så mkt pengar.

siberlina
0

jag bor i stockholm.det är lite långt  att  åka   ,jag   tycker   ni är   fantastiska   som jobbar   med  dessa   katter    så  mycket  som  ni gör. men jag   har ochså  tagit hand om  katter   som farit   illa   och jag   skulle   vilja  jobba   mer  med detta  men  jag har     ett    jobb att  sköta   ochså    så  det  blir  som det blir    ,men  mina  planer  är  att   jag om  några  år     enbart  ska    ta  hand om  hemlösa katter. för  jag älskar  katter.

leoochelvismatte
0

maken kan efter lunch, är det ok? Vi måste äta bara…vet dock inte hur det ser ut resten av veckan…

martdat
0

sant, jag hade heller ingen direkt att övningsköra med,,, fick ta 53 körlektioner på skolan,, var bland de med flesst körlektioner där,,, jag fick en kompis att gå i borgen för ett resurslån som var kopplat till körskolan tack och lov,, kan verkligen tippsa om Bonniers trafikskola som man kan öva med hemma på datorn, ju bättre det känns med teorin ju säkrare känner man sig när man kör in real life..

Sajtvärd på kattpolisen i fokus.

Allt som inte kan lagas med silvertejp är sönder på riktigt.

Naquita
0

den har jag men har aldrig tid att sätta mig med den..skett alldeles för mkt i mitt liv nu. kan tänka mig det blir lugnare i vinter:)

Erika91
0

Men nu kan finns ju hjälp till idag i alla fall!! :)

Naquita
0

en dag ja..men vad hjälper det resten av veckan=/ Vi får hoppas det ordnar sig.

Erika91
0

Det förstås.. men det var ju bar att det ordna sig för idag iaf!! Sen hoppas jag att det ordnar sig för resten av veckan också!
Men vart är mammakatt nu någonstans?

Lena
0

#14 Vad besvärligt när det krånglar med transporten. Det är ju många olika bitar som ska passa in. Håller tummarna, tyvärr är man inte till mycket hjälp i det här skedet när man bor så långt borta.

//Lena

//Lena - medarbetare Hittekatter iFokus samt Katter iFokus
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"

Hawknestgrove
0

Puttar upp, jag som bor totalt fel… HAr både bil körkort, tid, men 50 mil till Ronneby…..

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

Sidentass
0

puttar upp…själv har jag inte körkort…hoppas verkligen att det finns någon som kan ställa upp snart..

Naquita
0

peppar peppar. om inte en kompis drar sig ur har jag henne som hjälp till på torsdag då hennes bil ska lämnas in på verkstan.

Erika91
0

Så bra! Då får vi hoppas att hon inte drar sig ur då!

Lena
0

#19 Låter lovande! Hoppas att det klaffar som det är tänkt!

//Lena

//Lena - medarbetare Hittekatter iFokus samt Katter iFokus
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"

leoochelvismatte
0

nu blir jag lite arg faktiskt, här får man skäll för att man inte kan köra dygnet runt, tyvärr har vi bara en bil och jobb och studier att sköta, samt barn som är sjuka-men visst skäll bara-det är ju inte direkt så att man blir på humör att rädda katter då!!!!!

David
0

Kanske dags att göra en insamling så att tjejerna i Ronneby kan ta taxi när de väl fångat in en katt?

// David

Ett hem utan katt är bara ett hus...

Naquita
0

#22 skrev du här oxå. trodde du förstod så pass att vi inte menade er som faktiskt har ställt upp några gånger. men ja,lite frustrerad blir man när inte en enda kan ställa upp det måste du ju förstå

Men tjabba ska vi inte börja göra, för det var absolut inte dig vi menade!

Alexej
0

Yes!