Hey little Sparta
Har börjat känna mina bebisar lite bättre. och hur jag än försöker så kan jag inte få min svartvita bebis till en Laban. Ledsen.
Men han heter nu Sparta i vardagsmål. Fullständigt namn är numera Spartacus.
han är verkligen den som gör att det är svårt att komma nära båda paddorna nämligen. Funderar starkt på om att försöka dela av dem lite för att få komma dem närmare.
Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars
Ja, hur går det igentligen med alla katter? Det kommer så många nya katter hela tiden, men jag har tänkt på de små. Hur mår Lotus?
Alla katter har rätt att leva! Döda problemet inte katten....Besök oss gärna på Hittekatter.ifokus och på Djurskydd.ifokus
JAså, en liten tuffing? Hehe, döp honom till Jalu då…….Eftersom han verkar så svartsjuk
The Owls are not what they seem
de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....
Inspirerad av denna tro? http://www.youtube.com/watch?v=Qit3ALTelOo 
// David
Ett hem utan katt är bara ett hus...

#3: Japp den är sååå häftig den låten. Och första gången jag hörde den så såg jag honom framför mig :-)
#1: Lotus mår riktigt bra. Hon blir bara bättre och bättre och är en riktig kurrmaskin. Hon tycker om att ligga och mysa i famnen hos en när man tittar på tv.
Layla börjar också kurra och vara riktigt intresserad av att mysa. Så även här går det riktigt bra.
De andra som sagt blir lite störda av Sparta.
Audiatur et altera pars
Jag tänkte precis på de filurerna och undrade hur det gick för er alla. Spartacus vilket häftigt namn!!!! =) Hoppas verkligen att Sparta och paddorna låter dig komma nära snart. Vet hur rädda de var här. Pluttarna. Skönt att höra att Lotus mår bättre. Du får hälsa barnen att vi matar mamma och ser till att hon har det bra. =)
Ha det bäst!
Kramar Melinda

#5: Jag sitter ofta och pratar med dem om deras mamma och att hon får mat och att ni vakar över henne. Mina barn anser mig knäpp när jag gör detta. men vad sjutton, jag bjussar på det. de får ju höra min ljuva stämma i alla fall. hihi
Kan säga att nu börjar vi se lite skillnad här. Lotus och Layla vågar äta när vi är med, de kommer självmant fram och gör det de ska.
Sparta vägrar starkt, så snart vi är med dem så kissar han någon annanstans. Detta hjälper inte min astma precis. hehe
Här ser ni Lotus värsta öga.

Audiatur et altera pars

Lite dålig bild på den förra. Men det är svårt att fota jus ögat. ;-)
Testar med ett till, vill ju visa er vad det börjar ändra sig.

Audiatur et altera pars

Och så ett till. ;-)

Audiatur et altera pars
Oj vad hon växer:) du gör ett galant jobb åsa!
Lilla Lotus, de måste trivas mycket hos er! 
Alla katter har rätt att leva! Döda problemet inte katten....Besök oss gärna på Hittekatter.ifokus och på Djurskydd.ifokus

#9: Ja visst börjar hon bli lite större. Hon är fortfarande ingen tungviktare precis. Men det tar sig :-)
#10: Jag hoppas det i alla fall. Vi försöker så gott vi kan. Lilla Sparta gör dock vårat jobb rätt hårt måste jag säga.
Här har vi ett av de "misslyckade" fotona på Lotus när jag försökte fota ögat. Inte lätt när hon vill upp i ansiktt och gosa hela tiden. Det här kortet är så sött tycker jag.
Audiatur et altera pars
Kärlek!
Tuttinutt så söt hon är! Kul att det går så bra!
//Lena
//Lena - medarbetare Hittekatter iFokus samt Katter iFokus
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"

Så söt hon är lilla Lotus! Så härligt att allt går så bra! Gullig dotter du har:)

#12: Ja visst är det kärlek. Jag kan berätta att Lotus har verkligen fått alla barn förälskad i henne.
Jag sade vid ett svagt ögonblick här hemma att jag trodde KKS kunde få svårt att hitta hem åt Lotus för jag tror inte att hon någonsin kommer bli helt frisk i ögat. Och så är hon svart. Som vi alla vet så har svarta katter lite svårare att hitta hem.
Så nu går de och hoppas att hon aldrig blir helt okej men slipper lida av det så ingen vill ha henne. hihi
#13: Ja just Lotus är den som är lättast här hemma. Sedan att det börjar lätta så otroligt med Layla känns också bra. Men jag mår så illa över Sparta och paddorna. Har ruggans dåligt samvete där.
#14: Visst är hon underbar lilla Lotus. Tackar för berömmet av dottern med :-) Hon är inte så pjokig hon heller. hihi
Audiatur et altera pars
Ingen vet vad de har varit med om. Då är det fel att ha dåligt samvete. Ni gör säkert så gott ni kan och vissa katter behöver långt tid på sig och vissa blir aldrig keliga.

Nej jag vet det. Men detta är kattungar, och Sparta är en av de yngre. Det som ls ur hans ögon när han kom var ren och skär skräck. Numera så är det mer en blandning av ilska, misstänksamhet och rädsla. Så visst har det gått frammåt, men resan känns lång och han drar paddorna med sig.
Han har blviit som våran egen lilla upprorsledare som leder sin egen lilla protestarme (paddorna).
Men vi jobbar på, vi är en envis familj av naturen och ger oss inte så lätt. De ska bli hanterbara i alla fall. :-) På något sätt ska jag bevisa för dem att vi är rätt så snälla och på det sättet få dem att tillåta att vi åtminstone kan komma nära dem. Som det är nu så attackerar han hårt om vi råkar komma för nära.
Audiatur et altera pars
Men så fint ögat börjar bli1 Man kan ju faktist se pupillen lite!

#18: exakt, det blir bättre fast det går sakta. ;-)
Audiatur et altera pars
Åh underbara lilla Lotus=)) jaså,så barnen hoppas hon förblir sjuk hihihi.. vem vet;)

#20: haha, ja de är inte som de ska mina barn. De vill att hon ska fortsätta vara sjuk i ögat så att hon inte lider men tillräckligt för att ingen ska vilja ha henne. Knäppis ungar.
Kan uppdatera lite. Min kära sambo ska nu fixa hem arbetshandskar som ingen misse kan bita igenom, sedan ska vi blörja hålla i våran lilla Sparta med. Nu är sambon sjukskriven till slutet av månaden, men sedan ska han hjälpa till med grabben som han förresten släppte följande komentar om i dag:
Han är riktigt vacker den svart vita, klart vi ska få honom tam. ;-)
Vi måste bara visa vad snälla vi är.
haha, och här har jag en sambo som inte vill att vi har några djur överhuvudtaget :-)
Audiatur et altera pars
Så kul!!!!Lycka till i fortsättningen med alla små!
#21 Med hjälp av tidens tand är jag helt säker på att även Sparta kommer att bli en mys-pys-kisse. Han behöver bara lite mera tid på sig. Som du skriver har han nog ett mörkare förflutet än de andra syskonen. Saker som etsat sig fast.
Kul att sambon också fallit för katterna. :)
//Lena
//Lena - medarbetare Hittekatter iFokus samt Katter iFokus
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"