två små kattungar...
Som brukligt är pratar jag med katter jag träffar på under mina promenader i mitt område. Idag var inget undantag. Ser på håll en misse under en parkerad firmabil..sätter mej på huk o ser att misse som kommer fram inte är större än 10-11 veckor..dröjer några sekunder så kommer också sköldpaddsfärgade syrran fram..
Ut genom en port kommer en kvinna, jag frågar henne vem som äger dessa katter. Hon visade på mej var dom bodde. Gick till deras hem, med missarna med mej, där fanns en kattvakt, (ägarna låg i skilsmässa så det var lite krångligt, dom var inte hemma)..försökte så vänligt som möjligt förklara att man inte kan ha så små katter ute..talade också om att dom vistats under en parkerad bil…o får till svar att "vi har dörren öppen så där går dom ut..etc..etc."..trögt för mindre..man vill bara sucka! Räknar med att träffa på kattungarna igen ute..snart tar jag hem dom till oss..INNAN olyckan är framme..det finns ett flertal vuxna katter ute i området som dom här småttingarna mycket väl kan bli vettskrämda av till en följd av att dom irrar bort sig…tanken finns också på att lägga en kattinformativ lapp i deras brevlåda…så trist att det inte går in hos folk vad man försöker prata om..
Men nog blir man brydd. Hur kan man göra så med två så små kissar.
Ja ta dem om det går. det är ju ingen som bryr sej i9 allfall.
En del människor begriper inget.
Jenna:(
Ja man slutar aldrig att förvånas över hur folk beter sig mot djur överhuvud taget :( Ta hem dom du om det går, ingen verkar vilja ta hand om dom. Verkar ändå som ingen bryr sig om dom. :(
Ledsen sessan
I mina ögon har de här ägarna förverkat rätten till kattungarna när de bär sig så ansvarslöst åt. Jag blir fullständigt frustrerad på alla dessa människor som bara ser till sig själva och tycker de har massa rättigheter men inga skyldigheter. Ordet ansvar kan de inte ens stava till.
Hoppas du kan ta hand om kattungarna innan något otäckt händer.
Ju mer jag lär känna av människorna dessto större blir kärleken till djuren

holler med ovanstående,,, fruktansvärt ansvartslöst,,,
Sajtvärd på kattpolisen i fokus.
Allt som inte kan lagas med silvertejp är sönder på riktigt.
#3 Instämmer till fullo! Dessa ägare verkar inte bry sig särskilt mycket.
Usch det är alltid lika beklämmande när man träffar på liknande fall.
//Lena
//Lena - medarbetare Hittekatter iFokus samt Katter iFokus
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"

Nämen vad trist…stackars kattungar…ansvarslösa människor får mej att må illa..

har också bett min son som är mycket ute o leker med sina kompissar att hålla utkik där..man får ingen ro i själen när man vet att sådana här småttingar är ute i det fria..förstår inte hur folk tänker..
jag har samma problem här. 3 grannar har sina 12veckors kattungar springandes vind för våg, de är inte rädda för någonting. De viker inte för bussen, hundar, bilar, människor:((

#8 exakt..o sen är dom ju också bara att plocka upp för människor som kan vara illasinnade…tänk om folk ändå kunde lyssna..skulle dom göra om dom är rädda om sina husdjur..

En granne till mig slängde ut sin kattunge i vintras när hon "blev allergisk". Okastrerad och utan halsband (ja, halsband borde han väl åtminstone haft då hon fortfarande ansåg honom vara hennes - dock självklart inte lika viktigt som en KASTRATION!!). Vi hittade honom för ett par veckor sedan, mager, utsvulten och i lite skabbigt skick. Han var kelig som få och ett riktigt charmtroll. Då ansåg jag att hon förverkat sin rätt att äga honom så jag tog hem honom, kastrerade, vaccinerade och avmaskade honom, och sen dess har han stannat här och så ska det förbli! Hon kommer aldrig att få veta detta då jag inte vill ha henne springades hos mig för att "hälsa på" honom, men det hon fick veta av mig var att hon borde skämmas, och det fick räcka.
#10 Bra!
Alla katter har rätt att leva! Döda problemet inte katten....Besök oss gärna på Hittekatter.ifokus och på Djurskydd.ifokus

#11: Tack! Det känns bra på alla möjliga sätt när man hjälpt ett djur. Och hur det kändes för lilla Pishi att komma in i värmen riktigt såg man på honom.

#10 kan bara säga att du gjorde sååå rätt! Människor som bara slänger ut sina katter när det passar sig ska sannerligen inte ha några husdjur:-(

Ibland gör det tydligen nytta att prata med folk..varje dag har jag nu passerat stället där jag hittade katterna, har även kollat runt ikring men inte sett till dom. Så nu står mitt hopp till att dom tog sig en funderare efter att jag var där o håller småttingarna inomhus!
Vi får hoppas på det….
The Owls are not what they seem
de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....