Hittekatter iFokus

Hittekatter

Etikettbortsprungna-upphittade-katter
Läst 866 ggr
anebit
0

Letar uthoppad katt INFÅNGAD

Nu är min dotter och jag ute och letar katt igen…………..

http://www.ekuriren.se/ekuriren/standard_artikel.php?id=574709&avdelning_1=102&avdelning_2=369&t=1409222496

Vi såg på en uppsatt lapp att hon är öronmärkt. Jag ringde i går och frågade en del men assistenten visste inte nåt utan skulle be en annan ringa som hade mer reda på saker och ting men ingen har ringt.  Usch va slarvigt, vet ej heller om hon är kastrerad. Ingen har lagt ut nå mat där hon ramlat/hoppat ut. 11 dagar sen hon försvann. Skygg är hon oxå…. så det blir fälla när vi lokaliserat henne…..

Suck, suck att inte folk kan säkra fönster, spec. när man är kattvakt…

Kastrering är Aoch O i arbetet med att minska på de hemlösa katterna

vanessa
0

Håller verkligen med dig. Att folk inte lär sig. OCh sedan vänta i 11 dagar. Massor kan ha hänt. Tur att hon är skygg på ett sätt, för då håller hon sig lite undan från människor, inklusive de dumma. Men hon kan ha gått långt, synd att de inte försökt tidigare.

Hoppas det går bra. /Vanessa

Kata(rina), f.d. Vanessa som är mitt mellannamn.

Lena
0

Slarvigt av personalen att inte ha bättre koll på kissen som de passade. Det måste ha varit en svår chock för matten att komma hem och finna att kissen var borta.

Av kommentarerna att dömma förstod man att flera i Eskilstuna letar efter sina bortsprugna katter. Hoppas att de kommer tillrätta.

//Lena

//Lena - medarbetare Hittekatter iFokus samt Katter iFokus
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"

Alexej
0

Hoppas ni hittar henne!

Alla katter har rätt att leva! Döda problemet inte katten....Besök oss gärna på Hittekatter.ifokus och på Djurskydd.ifokus

martdat
0

vilka jobbiga komentarer folk har, jag läser då gjärna heldre om djur än om massa skräp som handlar om för mig oviktiga saker, tex sport,,, hoppas katten kommer tillrätta , vilken kattvakt  va,,,,

Sajtvärd på kattpolisen i fokus.

Allt som inte kan lagas med silvertejp är sönder på riktigt.

anebit
0

Fick reda på i  fredags att en kvinna matat katten Maggie i nästan 6 veckor bara ca 70 - 80 meter från där hon hoppade ut.  Hon kom varje kväll runt 19 tiden…

Jag ringde henne i fredags och erbjöd oss att fånga henne i en bur men kvinnan ville få henne så tam att hon kunde ta henne utan bur…….. (hon var rädd att katten skulle bli skrämd eller få svansen i kläm  ??????????)  ja, ja

I dag ringde hon att hon fångat henne i nackskinnet i går kväll och stoppade in henne i en bur på högkant som dom gör på animal planet.   (hi hi animal planet är bra)    

Härligt en till inne i värmen……

Hawknestgrove
0

Grattis till dig… Hoppas bara ägarna har vet att åka till veterinäroch kastrera med en gång nu, innan det blir för sent!

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

anebit
0

Hon är kastrerad och ID - märkt…….

Hawknestgrove
0

Pust…..

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....