KKS behöver bagerskor och hembakt...
Kopierar detta som Susanne i KKS skrivit:
"Hej!
Hembakt är alltid himla populärt att sälja och drar in betydande summor till KKS. Nu har leden av bakerskor tunnats ut och vi behöver nya krafter. Kan du eller känner du någon som kan baka och skänka?
Man behöver inte baka samma morgon utan gör som jag, frys ner och lämna på lördagsmorgonen på torget eller till Morgan@kks.nu under veckan. Jag har innehållsdeklarationer att skriva ut och tejpa fast.
Även sylt, marmelad och saft är uppskattade varor.
VIKTIGT! Vi behöver extra mycket nästa lördag den 18 augusti för då kommer KKS att vara ensamma på torget om att sälja hembakt och då har vi chansen att sälja väldigt mycket.
Skicka detta upprop vidare.
Hälsningar
Susanne Cederholm"

Tyvärr så bor jag ju inte i närheten och kan ge det.. men annars skulle jag givetvist ställt upp!

Jag kan baka! Vad vill ni jag ska baka för något? Till nästa lördag. Ska det vara bröd, frallor eller någon kaka??

Frågar som karin.s, vad vill ni ha? Däremot kan det nog inte bli till nästa lördag, vi får se. Får nämligen Stockholmsfrämmande som ska på släktkalas i Karlskrona-
Fånga dagen - i morgon kan det vara försent!!!

#2 Har du möjlighet att baka redan till denna lördag? I s f vore det jättebra (se bara till så det inte blir några tassavtryck från My/Mozart;-)). Jag kommer för ovanlighetens skull själv hjälpa till på torget kommande lördag.
#3 Som Susanne skrev behöver vi fler som kan hjälpa till att baka, oavsett om du, vilket jag mycket väl förstår inte kan till denna lördag, så kommer KKS i år stå på torget fram till det att det blir ganska kylig temperatur utomhus, ca slutet av oktober/början av november (kanske längre). Hembakt behövs som sagt. Dessutom kommer vi ju behöva hjälp med hembakt till vårt vegojulbord resp julmarknad i december. KKS kommer även stå på Stortorget 2008.
Ni frågar vad som eftersöks, d v s säljer. Egentligen är det ert eget val men för att ge er lite förslag så säljer alltid vetelängder /bullar (med innehåll av kanel/mandel och/eller vanilj). Mjuka kakor säljer, t ex tigerkaka, sockerkaka samt äppelkaka som ju är aktuellt nu. Småkakor säljer bra samt ni får gärna baka frallor. Vi har en medlem på hittekatter som till på lördag ska göra chockladbollar, ev något ytterligare men de har semaster.
Gillar du att baka är detta ett ypperligt sätt att hjälpa "våra" katter. Tass på förhand och som sagt, fler bakerskor (man som kvinna) behövs!
Har du frågor så skriv dem i tråden eller PM/maila mig personligen!
Morgan

Nä inga katter i smeten! Det är ju bra att veta vad andra ska göra, så det inte blir samma sorters kakor bullar.

#5, det är även lite fter eget huvud. Är trött nu men har även lagt denna tråd på matlust.ifokus. Diskuterar vidare imorgon :-)
Bor oxå tyvärr ganska långt ifrån :( Annars hade jag oxå kunnat baka en hel del. Både bullar och sockerkakor.

till vilket ställe ska det hembakta levereras?

#7 Synd du bor långt iväg. KKS ska ju senare förhoppningsvis börja sälja KKS-alster i Borås. Nu har jag inte talat med dem om just hembakt men kanske det även finns personer uppe i Boråstrakten som då kan hjälpa till att baka som vi kan sälja sär, bara en idé som slog mig :-)
#8 Först och främst tass för visat intresse :-) Var bor du? Bor man på rimligt avstånd inom/från Karlskrona kan man gärna själv komma upp och lämna det hembakt på Stortorget i Karlskrona under resp lördagsmorgon (fr kl 08.00 och framåt). Alternativt kan man lämna det till mig så fryser jag in det samt så ser jag till så att det kommer in till torgförsäljningen.

Bor också alldeles för långt bort. Brukar plocka lingon och blåbär som jag kokar sylt av.

jag är en stockholmstjej som gillar att baka men jag får väl hitta på något annat,jag har mina funderingar

MAN FÅR VÄL STARTA UPP något här i s tockholm. jag funderar på en loppmarknad.

#10, även om du samt andra bor långt ifån Karlskrona, vad är det som säger att man inte kan sälja och sätta in på KKS PG? I ditt fall plocka bär , göra sylt etc som du säljer och på så sätt få in pengar till "våra" katter. Hör gärna av dig i s f.
#12 Bra att dina tankar "spinner" för hur du kan hjälpa nödställda katter. Om du har frågor så hör gärna av dig.

Hur mycket ska jag baka?? Jag menar hur många sockerkakor eller äppelpajer tex??

#14 Hur mycket du ska baka är upp till dig, kan du baka några är det jättesnällt, kan du göra några fler ännu bättre, ja, du vet vad jag menar.
Kan du baka fler av äppelkaka vore det bra då det efterfrågas så här års. Du samt andra får gärna även göra sockerkakor, då kanske även varianter såsom tigerkaka, citronsockerkaka etc.
Bakar ni så glöm dock inte att skriva med ingrediensförteckningar vad resp bakverk innehåller.

Jag har ett recept på äppelkaka som är som en sockerkaka, som jag tänkte baka. Så det blir äppelkaka och sockerkaka i samma kaka. 
# gillar oxå att baka :) ---------> Morgan, jag bor i örebro inte i borås. Så det är långt mellan örebro och Blekinge oxå. Sedan tror jag det är bra om man känner några oxå och kan hjälpa varandra på ort och ställe oxå att samla ihop ngt till katterna. Känner ingen här tyvärr :(

#16 Fungerar bra :-) Vet annars att jag hade ett mycket bra recept på annan typ av äppelkaka i min samling men hittar den inte just nu.
#17 Jo det är långt emellan men kanske du kan göra en bidragande insats för Örebro Katthem? Kontakta dem via deras hemsida www.orebrokatthem.com Hoppas att din hjälp kommer till katternas väl!

Nej tog du bort den söta avataren Morgan…varför då då??
KArin, har du mailat mig om beskrivningen på myntakudden? Hittade inget på gunilla@katter.nu….
The Owls are not what they seem
de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

Nej inte ännu. Den kommer Gunilla……

Knådar upp tråden så den inte jäser för långt ner.

Dumma kakor! Hittar ingen spännform till äppelkakan. Brände muffinsen jag gjorde i går. Satte dom för långt ner i ugnen. Nu börjar jag om på ruta 1……Måste köpa spännformar när jag får pengar….Det blir en överraskning om jag lyckas nu med någon sort….

Puttar upp gällande efterlysningar och bagerskor (och bagare), aktiva stod på torget igår och det gick bra men har inte slutresultatet.
Tills nästa lördag, då bl a jag lovat att stå (
) så ser det lite tunt ut på hembaksfronten. Hör er gärna för bland vänner och bekanta som bor i relevant avstånd till Karlskrona om dennea skulle kunna hjälpa till med hembakt till KKS aktiviteter. Längre fram kommer ju julmarknad mm…
Tass på förhand!
Morgan

Kommer KKS att stå på Jacobi marknad i Lyckeby också?
Vi gör chokladbollar till lördag. Olivbröd också ifall vi är hemma på fredag kväll. Och lämnar de möss som är klara dittills. Ska ta ett ryck med dem ikväll!

Jag gör mina kattkakor till lördag samt något annat, får se vad det blir 

#28 Ang Jacobi har vi vad jag vet inte kontrollerat det :-( Tass för er hjälp till lördag, hinner ni vetelängder så vet vi ju att de säljer med god aptit.
#29 Ja dina kattkakor som såldes för första ggn förra lördagen såldes ju slut. Hinner du äppelkakor eller vad du känner så är det behjärtansvärt.
Glöm inte att skriva innehållsförteckning,

Hallå Morgan! Lyckeby Marknad i morgon och ni står på Stortorget och Johan fyller år. Blev mycke på en dag
Hrmm…Om ni kan hämta det bakade här…lovar jag att baka äppelkaka oxå. Har kattkakor och vaniljbullekringlor.

Har inte hunnit göra alla 3 datamössen
skäms….skickar dom på Måndag. Har varit mycke denna vecka…blää…

Jag hinner nog nån datamus till ikväll. Ska baka hela kvällen också! Får se hur mycket vi hinner, allt tar längre tid än man beräknar…

#32 & #33, stort tack för er hjälp. Ert hembakta behövs imorgon 

Skämt åsido….Tack på förhand för recept!!