Hittekatter iFokus

Hittekatter

Etiketterkatthem-katthjälpsföreningarjour-akut-stödhem
Läst 1180 ggr
Eveo
0

Seriösa föreningar (jourhem)

Hej! Har länge funderat på att bli jourhem. Har läst flera ggr om föreningar som inte alls varit seriösa gällande jourhemmen, så jag undrar om det är några man bör undvika? Undrar också om man kan vara jourhem till föreningar på annan ort än bostadsorten?

No time to waste, only time to treasure.

Jourhemmet
3

Du måste skriva var du bor för att få tips. Och nej, du måste bo på samma ort då katten behöver komma till veterinär för undersökningar kastrering vaccinationer och dyl. och det hjälper en seriös förening/katthem till med.

Jag vet en del som KKS som har sina katter spridda i landet i jourhem med det rekommenderar jag dig inte, det är en trygghet att ha de nära.

Lena
3

Att vara jourhem är en betydelsefull och fin insats som det alltid finns stort behov av. Det är viktigt att läsa igenom respektive förenings villkor vad det innebär att vara jourhem. Det kan variera lite från förening till förening hur det ser ut. Även bra att prata igenom det hela ordentligt innan med föreningen så att man tycker att uppdraget stämmer med vad man kan tänka sig att ställa upp med. Är det första gången man är jourhem är det bra att vara när i föreningen geografiskt så att man kan få det stöd man behöver.

//Lena - medarbetare Hittekatter iFokus samt Katter iFokus
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"

Eveo
3

Bor just nu i Skaraborg, men har funderingar på att flytta till Värmland. Är lite insatt i föreningar mm häromkring, men inte i Värmland. Sedan jag adopterade en katt ifrån ett katthem så har jag velat hjälpa till. Dessutom bor det en herre här som skulle funka utmärkt som terapimisse för skyggisar!

No time to waste, only time to treasure.

Katthemsmatten
3

Det finns ett inlägg här som listar alla katthem i Sverige. http://hittekatter.ifokus.se/articles/4d7148b1b9cb46222705cd99-alla-katthem-i-sverige

Medarbetare Hittekatter iFokus

Lena
1

I Värmland finns följande Katthemsföreningar: 

Sedan finns även Djurskyddet Åmål-Säffle som ligger på gränsen mellan Värmland och Dalsland.

//Lena - medarbetare Hittekatter iFokus samt Katter iFokus
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"