Hittekatter iFokus

Hittekatter

Etikettkattprat
Läst 692 ggr
JosephineF
0

Ord och inga visor - Grynet bestämmer!

Jaha.. Jag stod i köket förrut och ställde upp koppar i skåpen när jag hörde något konstigt.. Det klapprade liksom från vardagsrummet - i en nästan otäck fart. Jag smög mig dit och kikade fram bakom dörrposten. Till min förvåning ser jag att Grynet (som Geischa numera kallas) står med bakbenen på skrivbordsstolen och med tassarna på tangenbordet.. Hon vände på huvudet, tittade på mig och skyndade sig sedan att, med nosen, klicka på "skicka"! Sedan hoppade hon ner och sprang in under soffan.. Jag skyndade mig givetvis att se efter vad hon gjort. Hon hade skickat ett mail till Sundsvalls Djurhem?? Så här löd meddelandet;

"hejdär.jagharbestämtmigförattstannakvarhoshamletochsigrid. kominteochhämtamigfördåklöserjager. morr/grynet"

Hm.. Jag har nu under pistolhot fått ge med mig. Grynet stannar.

På väg till datorn..

Sidentass
0

Hi,hiiiiii!!! Vilken underbar histioria!!! Sitter här o ler för mej själv…underbart helt enkelt:-))Glad

JosephineF
0

#1 Snacka om uselt stödhem va? ;) Jag är som Landfreak, hon trivs för bra helt enkelt! =) Vi ska fortsätta som stödhem iaf, men vi väntar någon vecka så hunden får vänja sig vid det nya och få lite andrum. Jag vill inte att han ska bli lidande för att jag låter henne stanna!

Alexej
0

Hej Grynet, det var bra gjort. Ibland måste man vara tydligt, när människor inte fattar vad vi katter vill. Bra att du lärde dig skriva på datorn nu, det finns flera katter här tex Sverker som också skriver ibland. Tass för dig, bit matte lite och visa vem som bestämmer! Katterna i Skara

Alla katter har rätt att leva! Döda problemet inte katten....Besök oss gärna på Hittekatter.ifokus och på Djurskydd.ifokus

JosephineF
0

#3 Hon har lagt sig nu, men hälsar att det är din förtjänst att hon tog tag i detta =) Du är hennes jourhemsförebild ;)

Okej - hur gör man nu för att få djuren att hjälpa till med hyran??

Lena
0

Kissen är jättelik våran Othello som också bestämde sig för att stanna permanent. Katter de vet vad de vill!

Othello på nya kattmöbeln. Juli 2007)

Othello

//Lena

//Lena - medarbetare Hittekatter iFokus samt Katter iFokus
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"

MariannE11
0

Härligt Grynet.. det verkar som du hittat en bra plats att stanna på… bra matte och trygga kompisar….

våga vägra golf o fiskbullar   o håll dej in i  det längsta med facebook
http://juliafnulia.blogspot.com/

Efvis
0

Joru Jossan…så kan det gå med smarta katter som kan skriva…och tar för sig.

Inte helt oväntat va?..:-)

Hälsningar Efvis

Erika91
0

Superbra gjort Grynet ;D
Du fick din vilja igenom, det är super :)
Förstår att du trivs hos Jossan, Sigrid, Hamlet och Hubert :)

JosephineF
0

#7 Nej, inte alls oväntat. Jag sa det till tjejen som kom hit med henne, det blir svårt att skiljas från detta lilla knytte.

#8 Japp, trivs gör hon - som fisken i vattnet. Hon är så harmonisk nu! Fast fortfarande rädd förstås. Men som i början är hon inte och det har gått en dryg vecka bara, så hon blir nog tuff som de andra innan det är klart!

rulda
0

Jag sitter bara och ler. Vi människor är så lättövertaliga när väl katten har sagt sitt :)
Men det är helt underbart att hon får stanna hos dig!

JosephineF
0

Jag hade faktiskt två tankar till hennes nya namn. Dels ropade jag hjärtegrynet efter henne i början, men dessutom tyckte jag hon behövde lite jäklar anamma eftersom hon var så blyg - och vem är mer jäklar anamma än Grynet - "vi tar ingen skit" ;)

Och nu pistolhotar hon mig ju som sagt var - så det funkade visst ;)

Alexej
0

Olagligt vapeninnehav?Flört

Alla katter har rätt att leva! Döda problemet inte katten....Besök oss gärna på Hittekatter.ifokus och på Djurskydd.ifokus

JosephineF
0

#12 Ja just det! Jag kanske skulle anmäla henne så hon får skaka galler några år? ;)

karins
0

Å ska du behålla Grynet! Vad roligt för er bådaGlad

JosephineF
0

Tänk att jag får sådan positiv respons av er här! Här hemma i krokarna påstås jag vara knäpp. Nej, jag bryr mig föga, det är folks stora intresse att tycka till om andras angelägenheter. Jag skrev ett långt inlägg i min blogg idag. Äsch, jag klistrar in dt så får ni höra när det brast för mig ;)

jag är en galen kattant, ja! Instämmer helt med mina vänner och min familj. Är man singel och har fler än två katter (och en hund i det här fallet) så är man en galen kattant. Gränsen går vid tre katter i det här hemmet, det saken är klar. Att sedan en och en annan jourkatt får komma hit på icke permanent basis, det är mitt beslut.

I södra Sverige är hittekattssituationen så svår att folk sitter med egna katter och akutkatter hemma. Dessutom inhyser dom ofta en trasig kattfamilj i badrummet - för att katterna inte ska behöva gå ute med kattsnuva, kattpest, mask, undernärda och frusna. Dessutom finns det ett annat hot - folk lägger ut gift i kattmat. I vissa fall (i Ronneby, Blekinge) gräver idioterna ner de döda kattungekropparna i en sandlåda så barnen hittar dom sedan! Katter körs ut i skogen i kartonger där dom dumpas för att dö. Dom kastas ut på motorvägar för att bli överkörda. Dom skjuts, nackas, dränks, slås ihjäl och än värre saker som vi inte ska gå in på här.

Så är inte läget i Sundsvall. Än. Och jag tänker vara med när gänget på Sundsvalls Djurhem ser till att det inte blir så!

Så okej - jag är en galen kattant! Och vet ni, jag tänker fortsätta vara en galen kattant! Jag har två kattlådor i lägenheten. Dessa städar jag flera gånger per dag. Jag tar ut nattens skörd på morgonen och dagens på kvällen när jag går ut med Hubert. Jag pysslar och donar med katterna när dom ska ha mat så ingen äter upp Grynets kattungemat. Jag kammar Hamlet och håller ordning på pälsen. Jag har spenderat så mycket tid med Grynet att hon vågat ligga på min arm i natt.

Jag tänkte skaffa Canal Digitals familjepaket för 189:- per månad för att kunna se alla La Ligamatcher. Men jag gör inte det nu när jag har Grynet. Och vet ni varför? För att hur mycket glädje jag än har av att se Barcelonas matcher så ger mina djur mig mer! Dom ifrågasätter mig aldrig. Det räcker.

Alexej
0

Cool

rulda
0

#15 Här hemma gör vi vågen för den galna kattanten!
(hmm folk tycker att jage lite smått galen också, med "bara" två katter och nattliga promenader.. men grannarna börjar vänja sig nu :P

Hawknestgrove
0

HEHEHE!   Paw Sense!!!!!

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

karins
0

Hurra för alla galna kattanter!

JosephineF
0

Hahahaha! Som sagt - positivt gehör från hittekatter.ifokus. Är det underligt man trivs här? =)

evangeline
0

You go!!! Mer galna kattanter åt folket om det är under såna premisser man är det! Vi är många med dig!!

ouchie
0

Oj! Det här forumet (hela den här sidan) är som en spännande TV-serie… man får inte missa något! Nu har jag inte kunnat logga in på ett par dagar, och se! Nu har det gått ett par dagar då jag lullat runt i ovisshet….  =o

Men det var då en väldigt kul upptäckt att komma tillbaka till! Goooooo Grynet! *göra en cheerleader-triangel alldeles ensam*

Vilken tur att du har dator Jossan……  ;)

JosephineF
0

Haha, ja precis ;) Eller tur för Grynet att jag har en dator ;)

marieborg
0

Men så underbart… Grynet kan inte få ett bättre hem Flört

JosephineF
0

Tack marieborg, det var gulligt sagt! =) Vi kan nog knappast få någon bättre Grynet heller iofs =)

JosephineF
0

Ouchie; hur går det med Gurkan? Några framsteg??

ouchie
0

Ni kommer få det underbart tillsammans… grynet passar perfekt in i din lilla familj  =)

Nu känner jag mig ju manad att gå ut och köpa lite (mycket) Geishagodis för att fira…… *hrm*  Generad

Det går rätt bra med gurkan.. men jag skriver inte om det här, så det blir en gurktråd  =P

JosephineF
0

Okej, kollar om du uppdaterat dagboken då =) Jag vill oxå ha godis..

ouchie
0

Sagt och gjort… Geishagodis inhandlat… haha.. any reason to godis  =P

Den är inte uppdaterad än.. ska skriva lite nu  =)

*kastar lite godis åt ditt håll*

JosephineF
0

Läser senare då =) Konstigt gotta, smakar inget juh..

ouchie
0

Oj, det kanske bara var de tomma godispapprena du råkade få… *host*

JosephineF
0

Hahaha!

anebit
0

Applåder, applåder för en sån duktig tös som visste vad du ville innan du visste det själv……….  Bra gjort Grynet Glad

Kastrering är Aoch O i arbetet med att minska på de hemlösa katterna

JosephineF
0

Haha, så kan man ju också uttrycka det! =) Hon är sååå go, det känns verkligen som att jag gjorde rätt i att.. bli pistolhotad ;)