liten kattunge i Malmö
Hittade en kattunge inne i vår skola idag. Han har troligen smugit sig in igår. Katten kommer antagligen från en vildkattsfamilj.
Jag kan inte ha kvar honom inne på skolan. Vill veta vad som är bäst. Släppa ut honom, köra honom till djursjukhuset för avlivning? Katten finns i Malmö om någon vet någon som kan ta sig an honom. Tyvärr har jag inte många timmar på mig innan jag måste ta ett beslut.
Djurens vänner sa att jag skulle kasta ut honom.
hur gammal är kattungen?
svårt att säga, kan vara runt 10 veckor kanske. Vet faktiskt inte riktigt. Kan vara yngre eller äldre. Men han är ganska liten och smal.
okej..ser han frisk ut? okej i öronen? ngn bild kanske?*nyfiken*
Han luktade illa. Men inte så konstigt om han kommer från en vildkattsfamilj. Öronen kollade jag inte, då han var rädd när jag fångade honom. Ögonen såg iallafall ok ut.
Grå, söt.
Kasta inte ut kissen eller avliva den, ta istället kontakt med denna förening; Rädda Katten, Malmö eller KKS -Kattkommando syd, Blekinge, Skåne, Småland
//Lena
//Lena - medarbetare Hittekatter iFokus samt Katter iFokus
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"
Har försökt med dom. Mailat och ringt. Har tyvärr inte fått något vidare svar, men någon på en av dom sidorna tipsade om denna. Tyvärr kan han inte vara kvar här många timmar till.
Puttar upp för den lille!
The Owls are not what they seem
de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....
Finns det inte någon som kan ta honom tillfälligt innan det löser sig på annat sätt? Snälla
//Pia
jag hittar ingen. Tro mig, har försökt sen klockan nio imorse.
varför måste han avlivas idag, har du inget rum lr liknande han kan bo i tills ngn lösning hittas?
Jag befinner mig på en skola. Har fått lite dispans att ha honom inne idag då det har ösregnat hela dagen. Han kan inte vara inne på natten då larmet kommer att gå, måste larma skolan.
Han kan inte vara här inne. Jag kan inte ta hem honom, och jag har försökt hela dagen med att hitta någon som kan ta honom. Tyvärr har jag inte lyckats.
Hallå, ingen från SKåne, som kan rädda den lille?

min sambo är väldigt allergisk mot allt vad pälsdjur innebär, speciellt katter. Tyvärr. Hade gärna tagit hem honom annars.

Hennes sambo är jätteallergisk stod det på ett annat forum… 
PM:at Morgan om detta, så kissen kan få lite frist….
Jag tackar för all hjälp. Är alldeles ny på detta, vet inte vem Morgan är.

Jaha vad synd :( Vad är det för djurens vänner som tycker du ska slänga ut katten! Håller tummarna för den lille kisen!
Morgan P representant för KKS
Ok. Hoppas att han kan hjälpa. Men som sagt, tiden rinner ut. Det ösregnar ute, om jag nu inte skulle hitta någon som kan hjälpa mig. Borde det inte vara bättre att avliva den istället för att kasta ut den?? Mer humant?

kekoa25 ,från Rädda katten finns oxå här på hittekatter!
Var finns du nu, och katten? På vilken skola hittade du honom? Jag hade kunnat ta honom, tillfälligt, om jag hade fått godkännande från övriga medlemmar här på sajten. Mina innekatter är nämligen inte nyvaccinerade precis och jag vet inte riktigt hur länge en sådan varar. Någon som vet? (Håller egentligen på att plugga men kan inte slita mig från kattödena här )

#22 Man brukar väl vaccinera katter en gång om året. Kan du inte ha dem åtskilda? Ett badrum eller nåt.

Två år är det väl?
Och det är ju bättre än att bli avlivad (om det är alternativet)…
Edit: Man vaccinerar dem varje år men en veterinär sa att det håller längre egentligen. Men en gång om året är ju det som rekommenderas och det som jag kommer att göra med mina katter. För att förtydliga! Det lät lite konstigt såg jag… 
Finns i malmö. På procivitas, ligger vid centralen ungefär. Om du skulle kunna ta honom, även om det bara är tillfälligt så ger det honom en liten tid till. Har som sagt redan gått över tidsfristen jag fick. Kan inte behålla honom på skolan mycket längre.

Å, hjälp. Bor alldeles för långt bort. Men om Felidae kan ta kissen, så vore det väl toppen!
/Änglakatterna - medarbetare på Hittekatter och på Katthemmet Kompis

Jag vaccinerar mina en gång om året. I onödan? men det är vad veterinärerna säger.
Alternativen för mig för tillfället är att antingen så slänger jag ut honom/henne. Eller så kör jag till djursjukhuset, eller så hittar jag någon snarast som kan ta honom.

Nej, #27 menade inte så. Men vaccin av alla slag brukar ha lite marginal så det var väl det den veterinären menade. Tänkte på inlägget ovan att hade hon bara missat med några månader kanske vaccinet fortfarande höll men sen blev det så konstigt när jag skrev det…

Släng inte ut den. Hellre djursjukhuset om ingen kan ta honom?

Felidae, hoppas att du kan ta katten! Tror att de flesta (eller kanske alla) godkänner detta!
Tyvärr har det gått längre tid än så! Nu blir jag lite villrådig, kastas mellan den lille kissens väl och mina egnas…
Om jag tar katten - kan du leverera honom? Har ingen möjlighet att hämta det lilla djuret?
har fått tag på någon från kks nu. Ska köra och lämna den där. Tack för all hjälp. Och felidae, tack för att du erbjöd dig.
Jag har precis varit och vaccinerat mina kattter. Jag vaccinerar dom en gång om året. Frågade veterinären hur ofta man bör vaccinera. Innekatter vart annat år och utekatter en gång om året sa hon. Hon vaccinerade sin egen innekatt vart annat år.
Har haft kontakt med Morgan, kKS ställer sig bakom! Så kör så det ryker nu!
Åh….. lycka lycka lycka!!!!!! Tack för allt, alla!!!!!!

Toppen att katten kommer till KKS. Vi vill gärna höra fortsättningen!
/Änglakatterna - medarbetare på Hittekatter och på Katthemmet Kompis
#32 kan du inte ha den i badrummet i alla fall? bara en natt skulle ju ge massa mer tid jämfört med en halvtimma eller vad det nu rör sig om….
hurra! hej, vad det går. yipee!

#29 så är det ja.
Hurra det ordnar sig för kissen.

KKS räddarna i nöden!!!

Bra att det löste sig!!!

Och tack Zandra för att du engagerade dig för katten!
Ja, du ska få dagens ros av mig, tillsammans med felidae!!!!
Ska köra dit honom nu, uppdaterar när jag vet mer. Tack alla för att ni har engagerat er.
Puh, min puls skenade rejält ett tag där! Tur att det ordnade sig!
"Min" veterinär avled för snart två år sedan. Har inte kunnat bestämma mig för vilken veterinär jag skall anförtro katterna åt än. Låter kanske löjligt men jag är ingen större vän av djursjukhusets stressbehandlingar. Men jag sneglar åt en liten klinik i västra Malmö om ingen här har tips på smådjursveterinärer förstås.
( Måste nog skaffa breeedare bredband , jag hänger inte med i inläggen här!!!!)
#39. Skulle inte kunna stänga in en rädd utekatt i mitt pyttlilla badrum. Då hade han hellre fått vara i sovrummet.
felidae, du får säkert tips om någon som är vettig av KKS. Jo ibland går det undan i svängarna här! Till skillnad från min bakficketråd, där ingen har reagerat…..
felidae, du får säkert tips om någon som är vettig av KKS. Jo ibland går det undan i svängarna här! Till skillnad från min bakficketråd, där ingen har reagerat…..
Huh? är det inte felidae som ska ta hand om kissen? Är det någon som tar den? För det har väl inte sk***t sig?
Hon skriver en bit upp i tråden
"har fått tag på någon från kks nu. Ska köra och lämna den där."
Åh…. bara det är bra… så ingetn klickar… nu blir jag orolig!!!!
Vilken tur att det verkar lösa sig för den lilla kissen. Tänkte på den hela tiden på vägen hem från jobbet. Heders år KKS, Zandrabengtsson och felidae som engagerat sig i detta.
Vad gäller vaccination mot kattpest så är det vaccinerna som blivit så pass mycket bättre att det ska räcka med vaccination vart annat år. Dock vaccinerar man fortfarande 1 gång per år fortfarande i Sverige. Mycket beroende på att vaccinet mot kattsnuvan måste göras varje år. Det anses dock att en katt som varit vaccinerad en gång har ett visst skydd mot kattpest hela livet.
//Lena
//Lena - medarbetare Hittekatter iFokus samt Katter iFokus
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"
Har lämnat den lille nu. Till en kvinna som hette christina på kks. Hon trodde att den lille var runt 10 veckor. Såg fin ut i ögonen och öronen och inte allt för förvildad. Troligen varit van vid människor en gång i tiden. Hon kommer att uppdatera med bilder på deras hemsida under christinas katter.
Känns väldigt skönt just nu. Även om jag fortfarande går och funderar på hur den kom in i skolan. Och om den tillhörde kattfamiljen jag såg utanför skolan för ett par dagar sen. Iså fall är där en mamma och två ungar kvar. Usch.
Tack för att ni försökte hjälpa mig. Underbara människor. Dagar som denna undrar man om det är värt att ha kvar en sambo som är djurallergiker.

#55 Tack för ditt engagemang i denna kattunges öde. Tur att Christina hade möjlighet att finna utrymme, nu får den det bra :-)
Bara så du vet så finns det många sätt att kunna hjälpa nödställda katter i Malmö, då inte bara genom att ta hand om katt-/er. Kan du i Malmö hjälpa KKS så finner du en del sätt via KKS hjälpa till-sida.
Huuuu, vilken rysare detta var! oCH som Zandra säger, var är resten?????

#57 samt VAR är övriga av Malmös 6 000 uppskattade hemlösa katter.
Ursäkta bara trött…

Å vilken tur att det ordna sig!
Jag satt med hjärtat i halsgropen ett tag. Men som tur var löste det sig. Tack för att KKS finns och tag för att du kämpa så zandrabengtsson!!
Ska kika lite på hjälpa till sidan. Stödde djurens vänner innan men efter ett surt besked om att jag skulle kasta ut den i regnet så slutar jag med det.
Sant att det finns mycket hemlösa katter i malmö, men det blir mer påtagligt när man ser dom så nära.. Men det ordnade i alla sig för den lilla. Och det är jag tacksam för.
Ja, välkomen i ett glatt och ilsket gäng! här går det som sagt undan i svängarna ibland! håll i hatten!

Åhh vad skönt att det ordnat sig! O folk som bara helt sonika påstår att man bara ska "slänga ut missen igen" ska man inte lyssna på..tusen tals faror råder där ute för en liten kattunge..
Var så orolig innan det löste sig.att jag var helt förtvivlad över att man skulle bo så långt ifrån..men nu är missen räddad..o det känns otroligt skönt!

Håller med Morgan, det finns många sätt att hjälpa katter på, även om du själv inte kan ha katt. Att bara sprida budskapet om att kastrera, vaccinera, id-märka och försäkra sina katter är bra. Kan du göra något ytterligare är det kanon! Välkommen till hittekatter.ifokus!!!