Ropar hon på honom??
Nu behöver jag hjälp.. Min lilla jourkatt som kom i morse är sååå rädd. Nyss stod Hamlet utanför nätdörren och jamade och hon svarade massor.. Vad betyder det?? Vill hon att han ska komma in eller tror hon att det är mamman???
Ingen?

amatören jag skulle gissa på att hon ropar på bekanta ansikten som sin mamma kanske… måste erkänna att jag inte hänger med på vems katt som är vems och historian bakom…nosar dom på varandra genom nätdörren? jobbigt när katter ropar och man ska försöka tolka det dom vill…
våga vägra golf o fiskbullar o håll dej in i det längsta med facebook
http://juliafnulia.blogspot.com/
Jourkattungen sitter i vardagsrummet och Hamlet är utanför, med nätdörr emellan. Dom har inte nosat på varandra men dom pratar. Väldigt mycket! Går han ifrån dörren skriker hon som besatt..
Hon saknar kanske sin mamma. Du vågar inte öppna dörren och låta dom hälsa på varandra? Hon är ju bara en kattunge och kan ju inte inkränka på någons revir tycker man. Eller????

Här har det varit olika,ibland har katterna pratat jättemycket med varandra när de precis träffats.Vet inte vad det beror på men här har det bara hänt mellan två av olika kön.
Vore kul att få veta mer!
Jag har släppt in Hamlet nu och dom har nosat på varandra, lite avvaktande. Nu är hon nöjd och har lagt sig till ro igen. Kan det vara kärlek vid första ögonkastet månne? ;) Hamlet vill gärna stanna kvar här inne, så han får vara här tills vi släcker. Hon verkar lika nöjd med det, som att hon fått en trygghet. Hon vågar komma fram när han är här inne..

Vad duktig Hamlet är som ställer upp… han ställer säkert upp hela natten om han får…..berätta hur det går fortsättningsvis!
våga vägra golf o fiskbullar o håll dej in i det längsta med facebook
http://juliafnulia.blogspot.com/
Vad skönt att hon har fått en trygghet i honom.

Vad gulligt! Hamlet är en go´ kille. och hon ville vara hoss honom. Det måste vara kärlek. Så tryggt för tjejen att hon har Hamlet hoss sig.
Ja, det är väldigt gulligt! Nu ville Hamlet gå ut härifrån en sväng och genast skriker hon alldeles hjärtskärande! Huga.. Han får nog sova här inne i natt.. Och jag med.. Tur att Sigrid och Hubert har varandra =)

> Jossan: jag är rädd att jag inte är till så stor hjälp vad gäller såna här frågor… =/
det låter gulligt faktiskt… det verkar ju som att hon vill ha honom hos sig =) 4 djur är nog bra.. är dom udda kanske en blir utanför(?)
är hon framme och vågar gå runt och så? eller är det bara i närvaro av hamlet?
Hon törs bara komma fram när Hamlet är här inne.. Han har precis ätit kvällsmat och sagt natti till Siggan ;) Och jag har bäddat soffan =) Törs inte lämna dom ensamma i natt.. Det är vansinnigt rart måste jag säga..

Vilken spännande natt det blir =) Även om du inte tror att det kommer hända något negativt, så kan jag tänka mig att du känner dig lite osäker… man kan ju bara gissa hur de tänker och så =/
När det är kattungar som kommer brukar det gå bra nästan med en gång. Ibland kan man behöva hålla dem åtskilda pga smittrisken första tiden. Men det är i de fall den nya kissen kommer mer eller mindra direkt utifrån ovaccinerad och med öronskabb etc.
//Lena
//Lena - medarbetare Hittekatter iFokus samt Katter iFokus
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"
#14 Den här kickan har bott några veckor i ett akuthem, så hon är ren och klar =) Annars hade jag helt klart väntat!
Håller f.ö på att lägga in kort på datorn så ni får se turturduvorna =)
Paret =)

men där var det olika bilder… en som syns direkt och en annan i länken… skulle kanske va så…?
va ynklig hon ser ut på "länk-bilden" =)

jaha, men titta.. nu syns båda… äsch =P
jag måste lägga mig nu =( jag vill ju veta mer… det bästa vore om du kunde va online inatt, i smyg så de inte märker, och skriva allt de gör =P
nepp, godnatt… hoppas du kan somna så du får en liten blund inatt… och att du vaknar och får massa överraskningar efter hennes nattbus =P
Eh.. Bägge ligger nog i meddelandet nu.. OJ! Jisses, jag vände mig om och så sitter hon alldeles bakom mig!!!
#18 HAHA! Hur ska jag orka det? =) Hon förföljer Hamlet nu =)

hahaahha… läskigt =P
ibland får jag en känsla av att hon sitter framme någon stans… fast hon inte gör det…. får du också det? man kanske inte känner så med djur man haft länge… och lilla geishan kanske är för nyanländ för att du ska ha känt det med henne(?)
det orkar du säkert…. mycket kaffe..? =P
nä, godnatt på riktigt nu! bra om jag passar på nu, för Anubis var framme.. men verkar ha smugit till gömstället igen.
Det verkar som din lilla Jourkatt har hittat någon som hon känner sig trygg med och det e ju jättebra *L* och att sen Hamlet förstår och finns där för henne e ju bara så fint *L*.
Påminner om när Busan först kom hit hon var så rädd men föll stenhårt för Mojje och redan första kvällen så låg dom hos varandra och sov. Nu e hon inte akutkatt här längre utan e numera en i familjen. Det gick inte att sära på Mojje och Busan *s*.
Lycka till med kissarna *L*
Skicka ett sms med texten Katthem 25 eller Katthem 50 till nr 72970 så skänker du Stockholms Katthem motsvarande belopp.
#22 Det är ju precis det jag känner med Hamlet och Geischa också.. Tänk om dom liksom "växer ihop".. Det är ju inte meningen att hon ska stanna här, jag vill ju kunna ställa upp på fler kissar.. Jobbig sits =)
Så näpet!!!! Då fick du m a o bruk för nätet jag skickade med en gång! JAg kontaktade firman och frågade lite om nätet. Det är gjort speciellt för katt. Det är dessutom impregnerat och har en nästan obegränsad livstid oavsett om det hänger ute i väder och vind. Och starkt är det, det kan jag skriva under på! Ok, kattungar får man ju ha lite tätare nät för, men för mina tre funkar det jättebra.
The Owls are not what they seem
de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

> Gunilla.H: Vet du om firman har samma sorts nät med samma bra egenskaper, fast med mindre rutor…??
#24 Hon har smitit ut från vardagsrummet nu, genom nätet =) Hon går bra ihop med mina djur nu så hon får vara lös några timmar iaf =)
#25 Det jag har är minsta rutorna.
Varför kan de inte vara tillsammans? Just kattungar behöver ju andra katter som föräldrarersättning. Eller har jag missat något?
Alla katter har rätt att leva! Döda problemet inte katten....Besök oss gärna på Hittekatter.ifokus och på Djurskydd.ifokus
#27 Det är meningen att hon ska lära sig acceptera människor och det blir svårare när hon har katterna att gömma sig bakom. Men hon får vara med dom mycket ändå, bara inte hela tiden.. =)
vill göra ett litet inlägg här angående att katten ska lära sig acceptera människor. Det lättaste är att låta katten vara med dina andra djur för det är genom dom hon lär sig. Hon gömmer sig inte bakom dom utan snarare ser vad dom gör gentemot dig och hur du svarar på det. Så som sagt det är dina andra katter som e dom bästa förebilderna *L*
Skicka ett sms med texten Katthem 25 eller Katthem 50 till nr 72970 så skänker du Stockholms Katthem motsvarande belopp.
Okej! Fungerar det så? Då ska jag låta henne vara lös hela tiden! Tack för att ni delar med er av era erfarenheter! =)
(Geischa hälsar och tackar allra hjärtligast för att hon få leka med sina nya bästisar hela tiden) ;)
Mojje e den katt jag haft längt och han har varit den som fostrat och tagit hand om våra akutkatter. När Busan först kom hit så var hon så rädd att det inte ens gick att titta åt hennes håll utan att hon sprang och gömde sig. Men Mojje tog hand om henne och varje dag så tittar hon på vad han har för sig och härmar sedan efter. Nu e hon en självsäker kisse som struttar runt och älskar att bli klappad av matte *L*. Och hon är numera precis som Mojje en katt som tar hand om våra akut katter och visar hur saker och ting går till *L*
Så lycka till och låt dina katter ta över du kommer att bli både förvånad och impad det lovar jag ;-)

#29 SÅ har jag också lärt mig :)
#30 Lyckliga Geischa som får vara med de hon vill :)
#31 Nej vad roligt att hon gått fram så pass mycket och att de nu hjälps åt att ta han om jourkatter :)
#31 Tack Eva! =) Nu lämnar jag Geischa (eller Grynet som jag kallar henne) i Hamlets vård =) Han tar nog uppdraget på högsta allvar! Tänk, att det fungerar på det sättet.. Underbara katter..

Inatt var det nån som ropade här (mjauade alltså) och nån annan fräste….jag blev tvungen att stiga upp och se vad de gjorde - det var Måns som jamade och Tara som fräste.Jag undrar varför,kan det vara att han har hormoner kvar och försöker flörta in sig….och varför är det bara hankatterna som jamar här…inte alla dock utan de äldre?Måste verkligen köpa lite fler böcker o kattspråk och sådant för det är intressant.
När jag stört katterna kom Måns till mig istället,han blev klappad en stund sen somnade jag förstås om (vid halv fyra).
Haha, det verkar livat om nätterna hos dig Annette! =)
# 25 ouchie ring dem! 031/421845 eller ställ fråga på deras hemsida! www.kremmin.net
The Owls are not what they seem
de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....
Jossan, det är det bästa du kan göra för att få en katt tam. Vi har en jätterädd röd kattunge på katthemmet, som fick panik när jag bara öppnade dörren och fick stora svarta pupiller. Stackars. Jag tog den ändå (med en del rivningar) och klappade den och pratade. Vi måste får de tama för att kunna förmedla den, ingen vill ha en katt som försöker springer uppåt väggarna i panik). Lillen blev så småningom lugnare och började spinna, men samma panik vid varje besök. Nu sitter han med en jättekelig kattunge in en bur och igår lekte och gosade jag med den keliga kattungen och den rädda håll sig undan, men kollade in oss jättelänga. Och sedan när jag redan ville ge upp, då kom den fram och började också leka. Var jättekul, den brydde sig inte ens att jag klappade den samtidigt. Den såg ju att den andra kattungen var inte det minsta rädd för mig.
Alla katter har rätt att leva! Döda problemet inte katten....Besök oss gärna på Hittekatter.ifokus och på Djurskydd.ifokus

#37 Det är härligt att läsa sånt faktiskt. Hur katter kan ty sig till andra och på så sätt våga lita på oss människor :)

> Gunilla.H: åh, tack! =)
#16 . Tacka katten för att hon är kär i den ULLBULLEN! :D
#37 Vad gulligt! Det här är första jourkatten jag har, hade jag inte varit medlem här så hade jag suttit som ett frågetecken =) Jag har ju alltid haft katt själv, men inga skygga..
#40 Ja, den mannen har en förmåga att få hjärtan att smälta ;) Han är den lugnaste av alla katter jag någonsin mött - en riktig filbunke med stort hjärta. Han kommer att bli oumbärlig för mig som jourhem!
Det e ju perfekt att hon har hittat en vän hos Hamlet han kommer att se till att får det bra verkar vara en kisse med hjärtat på rätta stället *L*
#43 Absolut! =) Han är en klippa!