Hittekatter iFokus

Hittekatter

Etiketthuskatten
Läst 623 ggr
rulda
0

sitter matte och husse vid datorn?

Tycker du att matte och husse spenderar alldeles för mycket tid vid datorn, när dom istället kan sitta och leka med dig?
Det tycker jag. Varför är det så spännande att sitta vid en plåtburk och trycka på en massa knappar när man kan göra så mycket roligt istället? (matte jag vet att det finns lax i kylskåpet!)
Jag har börjat protestera!
Tänkte dela med mig av mina tips (dom funkar!)
- Lägg dig raklång över tangentbordet så att dom inte kommer åt knapparna. Jag lovar att du får uppmärksamhet.
- Jama så högt du bara kan! Men låt ändå lite ynklig. Din matte eller husse kommer garanterat att undra över varför du jamar.
- Gå emot din matte eller husse och låtsas att du har ont i ena tassen. Det fungerar garanterat. Du får stå ut med att dom klämmer lite på dig men du kan gosa samtidigt.
- Lägg dig i mattes eller husses knä och sedan stäcker du ut dig allt vad du har. Förhoppningsvis lutar sig då matte/husse tillbaka och når inte knapparna
- Bajsa jättemycket så det stinker i hela huset
- Sätt dig på en hylla där du inte får vara (gärna med en massa prydnadsaker)
- Ta en leksak med dig och sätt dig brevd matte/husse och pip.
- Bit matte/husse i tårna
- Om ni är två eller flera kissar i huset starta ett slagsmål.
- Gör någonting som du inte brukar göra, någonting sött, underligt eller roligt. Jag kan lova att matte/husse springer efter kameran. Precis när hon/han ska ta bilden så slutar du med det du häll på med och börja igen när hon/han har lagt ifrån den.
Om du har en svårövertalad matte/husse och ingenting av detta fungerar så leta upp nätverksladden och dra ut den. (det funkar om man hoppar på sladden flera gånger)

Jag har testat alla dessa saker med framgång (jag får gosa hela tiden!)
Tass på er
Toker

Jenna-Gun
0

Vi instämmer i uppropet.

Jennas chefskisse Bamse & co

Sidentass
0

hmmm…stämmer så väl..o precis exakt i skrivande stund hoppar Lassie upp här o kurrar med sitt dovaste "meoowww" det är inte sällan man har honom eller hans äldre bror Bamse här vi datorn..Bamse vet precis hur han ska göra..han sätter sig mitt på tangenterna..och när han inte gör det, så tar han tag i musen…men arg kan man då inte bli…även om tangentbordet är den enda plats i huset som matten skulle vilja ha kattefri…

Alexej
0

Känner igen mycket, kanske det är det de "pratar" om ibland bakom min rygg utan att vilja erkänna!Glad

Alla katter har rätt att leva! Döda problemet inte katten....Besök oss gärna på Hittekatter.ifokus och på Djurskydd.ifokus

Sessan1
0

Snällla katter jag har då :) Dom hoppar inte alls upp här vid datorn. Dom kan hoppa upp i knät men inte på tangentbordet.

rulda
0

#4 vill du byta? haha jag har inte en lugn stund här hemma

Sessan1
0

#5 neeeeeeeeee jag vill inte byta .) Dom är så snälla och förståndiga mina katter :) Dom vill inte störa matte när hon sitter här framför datorn :)

vanessa
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Själv tycker jag att datorn är skön att ligga på. Men nu har matte skaffat sig en laptop. Den kan jag inte ligga på, men bakom är det riktigt skönt. Hon säger att jag sitter vid fläkten och är oroad ibland att jag inte släpper ut värmen ordentligt. Men hon vet vem som bestämmer.

På denna bild så ser jag lite oskyldig ut, matte trodde att det var mitt fel att hon fått en blå skärm. Okej, kanske lite. Men berätta inte för henne. /Findus

Kata(rina), f.d. Vanessa som är mitt mellannamn.

Specaby
0

Det funkade för mig också, helt garanterat! Jag bet matte lite i baken också, ett plus i kanten ;)

// Felix

karins
0

Brukar sova på datorn varmt och gott ;-)

// Ludde

elena
0

Ha ha, i det här huset nonchalerar vi den där datorn.Där kan hon sitta. Jag blir bara irriterad när matte pratar i telefon, då svarar  jag hela tiden, värst när hon pratar med någon myndighet. Då kan  hon inte säga till mig men rynkan i pannan på matte blir djupare, det ser jag direkt.

Spader med kompisar

Erika91
0

Vilka bra tips ni har! /Sverker

JosephineF
0

Jag lägger mig över tangentbordet, skriker, startar slagsmål, puttar prydnadssak, bajsar illa.. Ja, jag har nog testat allt jag med =)

/Sigrid

(som precis just i skrivande shjbn ghbv gfcxz< stund klivit upp på t oir j t , tangentbordet!!)

rulda
0

haha katter är underbara :D

myriis
0

Hihi ;P När jag läser brukar min fasters katt hoppa upp på mig och sätta tassarna i mitt ansikte xd

rulda
0

#14 haha "titta på mig istället jag är mycket roligare" :P

myriis
0

#15: Hihi, jo det är typ så han tänker xD Men söt är han ju, så han får oftast som han vill :P

Hawknestgrove
0

Herr Arne hälsar, at det är väldigt effektivt att börja klösa på förbjudna saker också. Ormboet av sladdar är också bra att leka med. Då brukar jag få leka "flygande katten". Vilket jag tycker är görskoj.

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

rulda
0

haha "flygande katten" låter bekant….

Erika91
0

#17 Haha flygande katten Skrattande

Hawknestgrove
0

Ja, samtidigt som matte hystar iväg mig, så sjunger jag" jag ska köpa vingar för pengarna……."

rulda
0

#20 haha så klockrent

myriis
0

#20: Asg xd

marieborg
0

Här hemma är det Maja som oftast ligger bredvid tangentbordet…ibland tycker hon att det knappas för mycket på datan och då kan det se ut så här.

rulda
0

#23 vilken sötnos :D om jag hade haft den där liggandes framför mig hade jag nog haft svårt att knappra på datorn!

marieborg
0

och så här

-klappa mig…..

marieborg
0

-Jag kan blunda och skrivaSkrattande

marieborg
0

eller så kan man använda tangentbordet som kudde

marieborg
0

Smokey har lärt sig att man kan sätta sig  framför datan och se arg ut om inte matte eller husse öppnar altandörrenSkrattande

rulda
0

Haha smart katt :D
… men får inte matte och husse skylla sig själva? Tyckte att jag skymtade en kattbedd vid datorn på en av bilderna :P

Alexej
0

Det är kul. Ofta innan jag lägger mig kollar jag in bilder från dig, Marieborg. De är så fina!

Alla katter har rätt att leva! Döda problemet inte katten....Besök oss gärna på Hittekatter.ifokus och på Djurskydd.ifokus

marieborg
0

Hi hi Rulda…skäms…vi får skylla oss själva..så här såg det ut när Billy var i livet….

Tack så mycket Landfreak…va glad jag blir!!

Hawknestgrove
0

Haha, Paw Sense….. Funkar jättebra!

rulda
0

#31 va mysigt dom ser ut att ha det :)
Toker har sett en massa bilder nu så han skulle pröva att hoppa upp och lägga sig på datorskärmen… men det var som en rutchkana.. haha stackarn såg jätteförvirrad ut när han kanade ner hela tide :)