Hittekatter iFokus

Hittekatter

Etikettsajten
Läst 938 ggr
Anna77
0

Övergiven katt i Småland!!

Fick ett samtal idag om en övergiven katt som hat setts dagligen under två veckor på en tomt i Timmernabben i Mönsterås-trakten.

En vacker grårandig herre som verkar vara pigg men mycket hungrig, okastrerad och lite skygg..

Ska försöka fånga in honom själv men har tre katter och en hund som inte alls uppskattar sällskap…måste försöka få tag på veterinär snabbt som kan kastrera honom, så han inte bråkar med mina eller springer och kissar inne.. Hon som ringde har gått runt i hela området och frågat massor med folk, ingen känner igen. Hon har även satt upp lappar med bild i affären men ingen har svarat.

Tycker ni att jag ska åka och hämta den och försöka hitta ett annat jourhem/hem sen. Tycker synd om den att gå ute..

Ingen här som känner att de kan ta hand om denne kisse?

elena
0

Tycker du ska fånga in katten. Snart är den ännu mer skygg. Kastrering är väl det som bör göras ganska omgående.

Anna77
0

Jag sitter i skrivandes stund och försöker jaga katthemsansvarig på Oskarshamns katthem för ev hjälp med kattfälla ifall jag inte får tag på den i en vanlig kattbur.. Kanske jag kan få kastreringsbidrag eller hjälp att ha den där ett par dagar efter kastreringen.. Hoppas det löser sig snabbt.. stackars kisse..

Alexej
0

Ja, hoppas du lyckas.

Alla katter har rätt att leva! Döda problemet inte katten....Besök oss gärna på Hittekatter.ifokus och på Djurskydd.ifokus

Jenna-Gun
0

Jaa stackars kisse.

Kram och lycka till med infångandet och placeringen

Jenna

Hawknestgrove
0

Lycka till Håller tummar och tassar!

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

Sidentass
0

Du är toppen som hjälper kissen!!

Håller hårt i tummarna för att det ska gå vägen, fin insats, verkligen!

Sidentass

elena
0

Lycka till och berätta hur det går i fortsättningen.

Anna77
0

Tack!! Jag berättar mer så fort jag kan!

vanessa
0

Glöm inte att polisanmäla det hela också. För då kan ägaren även om den inte bor just där få reda på det hela om den anmälts av dig eller upphittaren. Hoppas att allt ordnar sig. /Vanessa

Kata(rina), f.d. Vanessa som är mitt mellannamn.

modellflickan
0

Ja håll oss uppdaterade! :)

Anna77
0

#9 ok, det ska jag göra!

Har bokat tid för kastrering och vacc på måndag (låna pengar av syrran, då jag är sjukskriven) och sen får jag väl ha den här hemma sålänge…

Snälla vet ingen någon som kan tänka sig en jättefin kisse?

Anna77
0

kissen är jättefin!

Anna77
0

mat!!

Alexej
0

Är han vaccinerad och kastrerad går det säkert bra att hitta ett bra hem genom Blocket tex. Då får du dina pengar tillbaka och katten får ett hem.

Alla katter har rätt att leva! Döda problemet inte katten....Besök oss gärna på Hittekatter.ifokus och på Djurskydd.ifokus

Anna77
0

Ja det löser sig alltid, det får ta den tid det behövs. Tack för ert stöd. Skönt att jag fick tid så fort hos vet. Lilla kissen..hoppas det går bra med mina fyra odjurSkrattandeGlad

Hawknestgrove
0

Grattis!

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

Anna77
0

Kanske kanske redan har hittat ett hem.. får svar senare idag!

Håller tummarna!!

Anna77
0

Han ville fundera en dag till..hoppas hoppas…

Imorgon ska vi försöka fånga in Albert (kallar han för det tills vidare) Håll tummarna för oss!!! Kastreringstiden är vid tio imorgon!

Anna77
0

På måndag kommer en kille jag känner lite och ska titta på Albert! Håller tummarna för kissens skull. Jag har redan fäst mig jättemycket vid honom, det blir sorgligt när han flyttar.. Han mår bra efter kastreringen, som en ny katt!

Erika91
0

Åh han är så söt Albert!! Kyss

Anna77
0

Ja visst är han snygg! Tog lite fina kort på honom idag.

Anna77
0

Puma och Albert första gången de har närkontakt! Kortet taget idag.

Alexej
0

#21 Otrolig fin bild!

Anna77
0

#23 Tack, visst syns det på honom att han trivs! Jag är så glad att jag kunde rädda denna katten och ge honom en ny chans!

modellflickan
0

Ja han ser verkligen ut att trivas sötnosen. :)

rulda
0

oh vilken underbar kisse! Hur funkar det med hemmets övriga djur? Kan han inte stanna hos dig?

Anna77
0

#27 Det går sädär..inga slagsmål iaf.. Har naturligtvis stora funderingar på att behålla honom, då han är underbar. Men min ena katt kämpar för livet just nu och stämningen mellan dem gör att det blir en mycket otrygg situation här hemma så bäst för alla just nu vore iaf om Albert fick ett eget hem att få mycket uppmärksamhet och massor av kel…

Jag har redan innan jag tagit hem honom pratat med en kille jag känner som är seriös och lugn och trevlig (kännt honom i tre år) Han ska komma och titta på Albert på måndag. Han bor bara 200 meter ifrån så då kan jag hälsa på sötnosen medGlad

Engla
0

# 27 Men det låter ju jättebra. För det är han verkligen värd, ett riktigt tryggt och kärleksfullt hem! Han är supersöt. Så bra att du räddade honom. Glad

/Änglakatterna - medarbetare på Hittekatter och på Katthemmet Kompis

Anna77
0

#28 ja..det känns jättebra! (MEN…jag har fäst mig mycket skulle ju vilja behålla honom ju..*snyft* Måste iså fall övertyga sambon.. hmm..)

Anna77
0

Puttar upp och berättar att Albert har bott med sin nya husse i två veckor och mår som en kung!! Sover i sängen i soffan och är social och mysig och rumsren och har det bara bra!

Är så glad att jag kunde hjälpa denna hittekatten till ett bättre liv och bli en älskad familjemedlem.

modellflickan
0

Rosor till dej Anna!! Känn dej stolt! :)

Albert är hur söt som helst!

Lena
0

Instämmer med föregående talare - det är jättfint jobbat av dig att ha hjälpt Albert-kissen ifråga till en sådan bra tillvaro. :)

//Lena

//Lena - medarbetare Hittekatter iFokus samt Katter iFokus
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"

anniii
0

Å, vad snällt av dig Anna! Tänk vilken lycka att Albert träffade dig… Väldigt söt kattkille det där!  Kyss

karins
0

Söta Albert! Bra jobbat Anna! Så härligt att han fått ett bra hem!

Engla
0

Så skönt att det har gått bra för honom!

/Änglakatterna - medarbetare på Hittekatter och på Katthemmet Kompis

elena
0

Så trevligt att läsa att allt löste sig till det bästa. (Min Spader hette Albert när han kom till mig. det är ett fint namn men passade inte riktigt Spaders personlighet.)