AKUT SNÄLLAlöst sig:D nu bilder:)
ni vet Nadya,meris o de två små från min koloni…nu hotar stödhemmet hotat att kasta ut dom..jag trodde det här var mina vänner
ska säga de rakt ut..jag är i AKUT BEHOV av hjälp..Mollys båda döttrar. de är nu kastererade o deras 2 ungar e snart leveransklara. stödhemmet som jag trodde var mina vänner har nu varit på mig i 4 dgr om att de måste däreifrån,annars vrider hennes sambo nacken av dom jag sitter här med 7 vuxna katter, 5 kattungar o dessutom är 3 av de vuxna sjuka o behöver medicin..jag sitter o
gråter, dels besviken över min "vän" o dels hur jag ska lösa detta..SNÄLLA NÅGON?????
har en timme på mig att lösa detta, skriver detta i panuik om det verkar fumligt:(

Vad sjutton är det för stödhem och vän dessutom. Hur många katter är det frågan om?

Sorgligt detta! Har ju inte plats tyvärr! :(
Ingen annan som kan?? Snälla?
2 vuxna katter och 2 kattungar.. de vuxna kan flytta utan varandra.. så egentligen en vuxen, o sedan en liten kattfamilj där ungarna snart är lev.kalra.
Ja, man bor ju så sjukt dåligt till.. =/ Annars hade jag hjälpt dig bums!
men om tranbport kan ordnas??**
jag har inte plats här…men hon tänker dumpa dom i min trapp om en timme
**
Jag bor i Sundsvall jag vet du.. Det är 100 mil så det är nog inte så lämpligt.. Men vad är det för människa?? Vad är anledningen till att hon gör så?
jadu..de kan inte äta i köket, måpste srtäda så ofta..katterna trivs inte där osv osv osv osv….jag är mest ledsen, har jag egentligen några äkta vänner? och ingen kan hjälpa mig med det här heller

fy vilket läge för dej…
….och av vad du trodde var vänner…stackare…. jag hoppas någon i rätt del av landet kan hjälpa till här… bor själv i fel del och har katter upp till öronen…
någon?….
våga vägra golf o fiskbullar o håll dej in i det längsta med facebook
http://juliafnulia.blogspot.com/
Fy vad sorgligt.. Håller tummarna för att det löser sig! Fort!

VI är dina vänner iaf….tråkigt bara att landet ska vara så avlångt..
konstigt att folk inte fattar att det INTE är frågan om porslinskatter….visst kan dom stöka till men i gengäld så får man så mycket mer… och det man är rädd om får man låsa in i bankfacket om man hade råd med ett..
hoppas hoppas det ordnar sej….är det tid eller pengar som känns mest jobbigt för dej?…. skulle ev pengar kunna hjälpa till att dom kan bo längre hos dej tills ett akuthem med riktiga o ärliga människor finns upphittat?….

Naquita, var bor du?
Fånga dagen - i morgon kan det vara försent!!!

Naquita, inte för jag har någon lösning men läste ditt mail via KKS internlista och nu här. Ring mig på 0455-236 70, så kan jag få tfnnr till stödhemmet så jag får tala med dem, även om jag inte är kontaktperson…
Morgan

Hur är dessa katter? Mkt skygga lr? Hur länge har de bott hos stödfamiljen? Sjukdomar?

hur går det? Jag har Pm:at dig Naquita men det verkar som om du har fullt upp.
Om inget annat går, kan jag försöka övertala min dotter!
Alla katter har rätt att leva! Döda problemet inte katten....Besök oss gärna på Hittekatter.ifokus och på Djurskydd.ifokus
Gullan katterna är friska, de vet-kolaldes under kastrering och hadfe inga anmärkningar=) de är tama, den brunvita vuxbna e lite skygg men tycker om att kela om man är lugn av sig´. dumpades på en altan o jag tog in dom i värsta ösregnet tilkl detta stödhem som påstod sig kunna ha dom "ett bra tag" för 1½ vecka sedan
nu dumpades katterna i min trapp..hon knackade inte ens
min hund uppmåärksammade de hela, annars hade jag inte märtk ngt..de nor ju i min lilla lilla walkinclaset..fan fan fan…

Naquita, ring mig på nytt, har precis talat med fd stödhemmet.

Naquita. Bor i en villa på 120 kvm men har redan 3 katter + hund (som givetvis bor i hela huset). Kan avvara ett litet sovrum till katterna o sen stegvis "lotsa" in dem i familjen. Men då kommer vi till den ekonomiska biten (jag är inte gjord av pengar precis), mat o sand kan jag stå för men inte ev. vetrinärkostnader. Men tidigast i morgon em… om det kan vara till ngn hjälp. Och endast som stödfamilj (givetvis är jag medveten om att det kan bli länge)
Men HERREGUD, dumpade hon dom verkligen??? Vad f*n är det för människor? Vad elak jag blir!!!! 

Men vad är det för kompis? Kan det vara sambon som ligger bakom att dom dumpades tro? Grrrrrrrrr
FY FN! HEMSKA MÄNNISKOR! LOVAT är LOVAT Hur kan man bara dumpa dom?
Kastrering är Aoch O i arbetet med att minska på de hemlösa katterna
tusen tackGullan..de är ett ärende i kattkommando syd så du blir stödhem åt dom, aaron och lisbeth är kontaktpersoner. du står bara får mat och sand, vetkostnader(eventuella) står KKS för. vet inte hur transporten ska lösas, men jag o min styvfar ska till växjö imorgon om ngn kan hämta katterna där?
TACK!!!!
/emma
Emma kontakta mig!
Vilka människor!!!
Toppen att du kan ställa upp Gullan
Bor Ni långt i från varandra?

#24 nej, kan det vara 7 mil ca

Vilken rysare! Hoppas allting löser sig nu emma!

Ok bra om det löste sig, annars får du meddela mig så ska jag fråga killen jag Pm:ade om.
#25 Om det skulle behövas bensinpengar eller liknande kan jag ställa upp med en slant.
Hoppas det går att lösa nu med transport och allt.
Vad skönt att höra! Toppen Gullan! Nu kan man sova inatt också.. =/
Toppen, toppen , toppen! Tack Gullan! Är riktigt ledsen för dig, Emma, det finns tyvärr idioter där man inte trodde det. Jag har åkt på det alldeles för ofta!
Men det är deras fel inte ditt!
Alla katter har rätt att leva! Döda problemet inte katten....Besök oss gärna på Hittekatter.ifokus och på Djurskydd.ifokus
Du, dom sk vännerna kan du räkna bort, inget att ha.
Hoppas det ordnar sej
Håller tummar och tassar.
Kram Jenna
Usch, fortfarande hjärtklappning, hur kunde de göra så mot dig och mot katterna?
nu har jag o gullan pratat i en halvtimme om allt o ingentong. hon åker ner och hämtar dom imorgon kväll. en sten lättade från mitt hjärta..UNDERBARA DU!! och trevlig var du oxå, jag som snackade i nattmössan bara typ

Ska hämta katterna i morgon kväll … är lite kluven med lite konstiga tankar i huvudet … samtidigt som magkänslan säger att det är rätt beslut … att det kommer att gå bra.
Undrar vad barnen säger när de får reda på att vi ska hämta 2 kattungar + 2 stora katter? Men jag vet att de kommer att bli överlyckliga… ännu flera djur… det står högst på deras önskelista. Så det kommer nog att vara ett evinnerligt tjat om att ska vi inte åka snart?

Vilka underbara människor det finns på detta forum!! :)
välkomna hit imorgon kväll. har 5(lr ja 7 nu ju:p) kattungar som vill busa av sig så barn är mer än välkomna:D

Åhh…ska dom få komma till Gullan!!!??, Helt underbart isåfall..har inte kunnat koppla av på hela kvällen sen jag läste ditt inlägg..att jag inte svarade på en gång var för att jag tyckte det var så tokigt att inte kunna utlova dig något i den pressade situation du satt i…vi har ett arbetsrum där jag skulle kunna ha akutmissar kortare tid..i längden blir det förstås för trångt för missar som kräver mer o mer utrymme..vi har ju åtta katter i vår lägenhet..men vilka människor att göra på detta vis…jag förstår så väl att du är besviken på alla de möjliga sätt..vilket svek mot dej..och vilket svek mot djuren…du måste vara helt slut nu…*pust*…om det inte ordnat sig..hör av dej om du inte hittar något bättre akuthem än det jag kan erbjuda…
tänker verkligen på dej…
Sidentass

toppen Gullan! så skönt att det ordnar sej… bra jobbat alla!

Underbart att det ordnat sig! 
ja,visst är det underbart:D och "merís" som jag sagt är lite tillbakadragen gosar däriunne i garderoben, la sig framför mig och tokspann
#40 Läser först nu den här tråden. Fy vad människor kan vara grymma och korkade - att bara dumpa katterna i din trappuppgång på det där viset. Det är verkligen långt under gränsen. Brudar som låter sig regeras av sina pojkvänner på det där sättet kan inte ha det så värst beställt i sin tillvaro. Hon skulle slängt ut sambon istället, vem vill ha en livskamrat som kan vrida nacken av katter utan vidare? Förstår att du är besviken.
Desto gladare blir jag när jag läser vidare i tråden och finner att Gullan nu ställer upp för dessa katter. Jättebra gjort Gullan! :) Du kommer inte att ångra dig! Himla skönt att det löst sig!
//Lena
//Lena - medarbetare Hittekatter iFokus samt Katter iFokus
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"
#41 ja, jag vet inte hur hon är funtad. hjärntvättad av sin sambo förmodligen,. men hon har alltid varit lite speciell. väldigt egoistisk och är inte tyst om att hon är "störst bäst och vackrast"
Nu är hon iaf inte längre störst, bäst och vackrast. Utan har visat en väldig ful sidan…
Ja, stor kram till Gullan, absolut! Och stor kram till Emma också som blev så sviken! J*drans människor.. Tur det finns så många vänliga själar här inne!
En stor ros till Gullan för att hon hjälpt till att kissarna får det bra.

Kram Jenna

#43 Precis!
Åh, Naquita, vilken rysare! Sån tur, att det löste sig! Och vilken tur att knäppot åtminstone tog den andra utvägen och lämnade dem i din trapp!!!! Nä deleta både henne och hennes kokosambo från din sfär helt och hållet! Nu vet du i alla fall vilka vänner du INTE har!
The Owls are not what they seem
de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

nu har de åkt..TACK SNÄLLA GULLAN!!!

Bugar o bockar för alla lovord o blommor! 
Allt har hitintills funkat perfekt, just nu sussar kissarna i en säng. Hunden har hälsat o katterna accepterade det. Stora flickan har oxå fått gosa en stund, lillan var med o hämtade dem o klappade dem lite hos Naquita redan.
Mina egna 3 kissar har inte ens varit upp o i närheten av de andra än… mina katter är lite knäppa o lata i värmen…, de har bänkat sig i TV-soffan… men vaknar garanterat till liv när jag ska sova…
Gullan, hurra för dig!!!!

Stor kram Gullan402 för din insats i Naquitas prikära läge. Härligt att ni sinse emellan kunde möta en livräddande kontakt via detta forum 
här kommer lite bilder jag tog innan de åkte:)
det var ingen bra ljus därinne bara=/

Jisses..vilken underbar bildserie!!
Underbara små liv..så vackra..

De är jättemysiga! Mina barn o jag o hunden har varit o gosat med dem mycket idag. Mina egna "tjuriga" katter reagerar inte ens att de finns fler katter i huset… Jo, förresten Loke har varit o gosat med dem genom kompostgallret säger stora flickan.
Ikväll när vi stängt alla dörrar o fönster ska de få komma ut i resten av huset… dagtid är det lite problematiskt med barnen o deras kompisar… är rädd att de råkar släppa ut dem.

Underbara bilder på jättesöta katter. :)

Blommor till Naquita och Gullan Bornemark, Ooops 402…… Tack för att ni ställer upp………… Underbara bilder som vanligt. 
Grrrrrrrrrrrrr
till Katt - utkastarna 

Satt ju och följde detta drama på söndagkvällen och blev väldigt illa berörd när de blev dumpade…
Att det kunde vara allvar av hotet..nää det trodde iaf inte jag.
Men de är helt ljuvliga att se på. Håller alla tummar att det löser sej vidare!!!
det var ganska svårt att fota dom i den lilla garderoben. de fick plats iaf 2 vuxna o 2 små.jag tänkte faktiskt, att den garderoben kanske jag kan låta några moderlösa kattungar bo i? och ha kompostgaller så de ej kan ta sig ut..är det en dum idé?

Kissarna är helt underbara… måste hela tiden intala mig själv att vi är STÖDHEM o inte ska behålla dem för alltid (inbillar mig att om jag "påminner" mig själv detta så kommer det att gå in… att ta vara på tiden vi har …
Nadja + ungarna är modigast, de går gärna fritt på övervåningen på kvällarna, men Meris (ungarna kallar henne moster) vill inte gå ut ur deras sovrum. Däremot är "Moster" inte ett dugg rädd för dammsugaren (!), lr golvmoppen. Dessa kissar skvätter sand överallt o välter matskålar etc. därför har jag förutom sopat oxå dammsugit + torkat golvet både igår o idag. Moster får man inte lyfta (åtminstone helst inte, så vi struntar i det tills vidare) däremot kommer hon gärna o gosar brevid oss o "tröskverket" går igång när man klappar henne. Fredag natt ska jag ha extra barn här, så jag tänker bädda ner dem i dubbelsängen o ta sängen inne hos katterna. Undrar hur mkt jag får sova? Jag har dock sovit middag med dem idag, jag skulle läsa tidning men somnade…
När jag vaknade hade jag alla 4 i sängen, Moster i fotänden men ändock i sängen.
När vi lämnar katterna o stänger till med kompostgaller (3 galler på varandra så de inte kan rymma) så skriker kattungarna efter oss, när vi kommer inom syn lr hörhåll likadant.
Mina katter har hälsat på dem genom kompostgallret o det verkar funka bra, utom mellan Puma o Moster. Men jag tolkar det som Moster är rädd. Moster småfräser lite o så fort Puma kommer i närheten. Så sammanfattningsvis så var detta med stödhem rätt men det kommer att kännas den dag vi ska lämna ngn av dem till permanent hem.
#71 Underbart att höra om missarna! Vilken ängel du är som tagit dig an dom tills vidare! =)
Hur gör du med kompostgallren? Hänger du upp dom i krokar eller något? Jag funderar på att ha sp till vardagsrummet när jag tar in akutkissar, men det känns som om jag borde hitta en smidig lösning till att ta sig in och ut.. Kanske man skulle bygga sig en ram att sätta fast gallren på? Hm..

#72 Alltså dörren till rummet öppnas utåt dvs inte in mot rummet, så gallren kan sitta där även om jag stänger dörren, vilket jag gjort när jag varit hemifrån så att det absolut inte kan hända ngt mellan nykomlingarna o mina andra djur. Först o främst sitter gallren ihop med fjädrarna som följer med, sen har jag ställt gallret på insidan av rummet o satt fast med krokar i väggen samt drar jag skrivbordet en bit in dörröppningen (dvs "bakom" kompostgallren) så att gallren inte kan rasa. Det är ganska mycket bök o trix att ta sig in men det är det värt så de inte kan rymma. Men just nu bygger vi en hundgård o har kycklingnät till att armera betongen med o jag tänkte bygga en ram med kycklingnät o ha gångjärn på så att det blir som en "innerdörr" o sätta gångjärn samt ngn typ av låsning på.
Så har vi mellan datarummet och övriga huset.
En nätdörr som sitter i gångjärn och med en hasp på utsidan och insidan.
Den har vi kvar sedan vi slussat in nya kissar. men det är bra att ha den om man har en sjuk kisse som ska vara i fred.
Jenna
Tack för rapporten! Va kul att läsa att det går så bra! Underbart att du kunde ställa upp som akuthem.
Fortsätt gärna att hålla oss uppdaterade, tack!

Härligt att läsa om kisarna! Så fint att du tog hand om dom Gullan!
åh, det är underbart att läsa om dom:D ni andra, tänk på alla 20-30 släktingar som springer här nere, ngn kanske kan ta in ngn annan?
Tack för infot, Gullan och Jenna! Jag har bestämt mig för att bygga en ram och sätta hönsnät eller liknande på. Och nu fick jag ju dessutom den strålande logiska lösningen av dig Jenna att ha en hasp på insidan och en på utsidan. Smart!!
Jenna, du kan komplettera med ett sånt där litet magnetlås som är till för köksluckor, det har vi ett på vår nätdörr. När vi är inne eller ute på altanen, så använder jag ingen hasp. Men gör vi något utanför eller inte har koll på nätdörren, då åker haspen på.Det gör, att man lätt hinner in från altanen för att svara i telefon tex.

Jag är världens sämsta stödmatte!!! Jag o barnen har nämligen bestämt att Moster ska få stanna… Meningen är ju att det ska vara ett stödhem tills ngn kan ta katterna permanent… men vi kan bara inte släppa denna underbara men lite skygga kisse, som dock gör framsteg för varje timme känns det som… i morse accepterade t o m vår lite tjuriga Puma henne, de nosade på varann genom kompostgallret. Nadja med kattungarna är oxå jättefina naturligtvis men med dem känns det inte på samma sätt. Moster är mer speciell på ngt vis.
nämen hihi..vad glad jag blir:D Moster kommer få det jättebra hos er! haha, så kan det gå när man blir stödhem
#80 Hahahaha!!! Det var det roligaste jag hört på länge!! Grattis till både er och Moster då =)

Emma har haft högläsning av sagor inne hos katterna idag… hon satt i sängen med mamma katt brevid sig o 2 kattungar kravlande över sig… alla övervakade av Moster som låg på byrån o tittade lite ner på dem… tydligen sövande för katterna somnade sen allihopa… Emma har läst i någon kattbok att man ska prata mycket med katter o allra helst såna här "hittekatter" så de blir vana med människoröster.
#83 vilka underbara barn du verkar ha, mkt bra uppfostrade och har en känsla för djur verkar det som:D jag menar, din lila fick ju t.o.m bära Moster när vi skulle ta in dom i burarna när ni skulle åka:)
Wow vilken underbar utvecklig
Blir så glad att läsa detta och att det löste sig tack vare detta underbara forum!
Hi hi första akutkatten brukar ofta få stanna. Våra två första akutkatter, Lotus och Smokey fick stanna 
Massor av kramar till dig Gullan och dina fantastiska barn

Grattis att moster får stanna och vilka fina barn du verkar ha. Sitter och läser högt för katterna, hur underbart som helst.
nu har alla 19 katterna jag räddat permentn hem utom då Nadya och hennes 2 små..har jag haft tur eller? UNDERBARA människor har jag stött på som hjälpt mig med detta!!!!
Då hoppas vi på Hem för Nadya och bebbarna också!
snälla, om ngn kan vara stödhem åt ngn resterande därute i min koloni, pma mig så börjar jag fånga in katter till hösten. finns både långhåriga, korthåriga mest tabby o svartvita

#87 Men Nadya har ett hem på G!!! Enligt KKS ska hon med största sannolikhet till samma hem som Molly när hennes bebbar fått permanenta hem.

Jag håller tummarna för dina kisar! Du gör ett fantastiskt jobb Naquita!!!
#87 nej, det hemmet har tingat en kattunge istället:(

#92 OK, det visste inte KKS i måndags. Hur som helst funderar jag på att dela på katterna nu. Tänkte ha Moster helt lös i huset om nätterna i a f, så att hon introduceras helt o hållet med mina kissar. Dagarna är som sagt lite problematiskt sommartid med öppna fönster o dörrar o barn. Idag började vi med att ta ner ungarna i lekrummet en stund. Mina barn fick busa o härja med dem o ni skulle sätt vad kattungarna gillade det. De njöt i fulla drag. Jag tror även att mamman behöver "ledigt" från sina små ibland lixom Moster. Det märks att de tycker att ungarna är jobbiga, de är så på hela tiden.
Kan berätta att Moster faktiskt gillar oss nu. Nu kommer hon direkt o stryker sig kring benen när vi går in till dem. Visserligen har jag mutat henne med skinka…
Men idag sov hon middag i sängen hos mig ovanför huvudet med nosen i mitt hår… Det om ngt måste väl bevisa att hon trivs….Nadya är mer orädd, hon la sig vid sidan med huvudet mot bröstet på mig o kattungarna klättrade omkring på mig innan de slocknade.
#93 tänk, moster har jag inte fått komma nära på ett år. hon har alltid varit livrädd. hennes bror fick jag dock in vid ca 4 månaders ålder(Pontus, de är IDENTISKA!)här kommer en bild från när hon var yngre, man riktigt ser skräcken i hennes ögon.
hon har förstått att nu har hon fått kärlek och mat, och kommer inte bli utkastad igen!
UDNERBART!
ANG. NADYAS INTRESSENT. HON VAR JU NERE OCH HÄMTADE nADYAS MAMMA mOLLY, OCH SA DÅ TILL SDET STÖDHEMMET(SOM JAG HAR KONTAKT MED) ATT DE TINGAT EN LITEN KKS--kattunge i karlskrona istället för Nadya..så kan det gå, tyvärr:(
oj caps-lock..ehm, orkar inte ändra ha överseendde=/
Naqita, hur många gånger får man ine dit den dumma caps lock! Önskar det fanns ett kortkommando, som man kunde ändra med.

#95 Det finns ett kortkommande, men som vanligt så har jag glömt det! Jag är ganska glömsk….

#96, gå in under kontrollpanelen, sedan hjälpmedel, fliken tangentbord och där klicka för rutan under låstangenter samt verkställ. Då hör du ett klickande ljud var gång du kommer åt caps lock samt några andra tangenter.
#97 men man kan använda sig av caps lock om man vill då? Sen har vi roliga programmet Paw Sense… Skitkul, förlåt ordvalet!!!!

Moster har mer lr mindre dumpat syrran Nadyas ungar…. Hon småfräser så fort de kommer i närheten. Så nu har Moster flyttat ut ur lilla sovrummet på heltid. Dock verkar hon trivas bäst på övervåningen, i vår stora HUNDBUR!!! Dörren till buren är öppen o hon går ut o in som hon vill i den. Hunden får finna sig i att en bestämd kattmadam allt som oftast ockuperar hans bur. Innan åskovädret var Moster mkt keligare, sen blev hon märkbart nervös/ stressad o inte blev det bättre av att strömmen gick så matte fick traska omkring med ficklampa i mörkret. Nu börjar hon bli sig själv igen, kommer dock inte fram frivilligt längre, utan bara då det vankas skinka.
Stor KRAM till