Hittekatter iFokus

Hittekatter

Etikettkattprat
Läst 734 ggr
Alwyn
0

NERVÖÖÖS inför födsel!

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Åh jag måste bara skriva av mig…så nervös! Min Siri ska föda vilken dag som helst nu och jag är så orolig att jag har ont i magen. Hoppas allt går bra…
Såg att hon va lös i magen nyss, e det normalt då det närmar sig? Helt skakis alltså…tänk att det kan dröja en vecka till åxå kanske och jag kommer va ett nervvrak, dag 60 idag ju. Laughing Embarassed Rolling Eyes

Trösta mig  :(

JosephineF
0

Ujujuj, så spännande! Förstår att du är pirrig, men det går nog bra så länge matte inte klättrar efter väggarna =) Räknar kallt med att du uppdaterar om läge, temp, födsel och bebbar =)

LYCKA TILL! =)

Alwyn
0

shit, temp…jag har ingen termometer!!! Gaaaah nu går det åt pipan bara för det….shit, undrar om man kan fixa en imorgon om det inte e för sent.

JosephineF
0

Haha, coola ner dig =) Det går säkert kalasbra ändå =) Det slutar väl med att du ränner runt efter en termometer och när du väl kommer hem ligger det en kull nyfödda gullpluttar i din säng ;)

Alwyn
0

Ääääh gud ja jag hoppas att det går bra hehe. Men jag vill va med såklart.

siberlina
0

va spännande, det  går nog bra   det måste det göra. kram

MagicPaws
0

Du måste inte tempa katten, är bara ett sätt att lista ut när förlossning är nära men de flesta honor låter inte sina ägare undgå att veta när det är dax, min första hona knep ihop varje gång tills jag kom in i rummet om jag sov eller så. Hon gav mig 3 underbara friska kullar och hon lät mig inte missa en enda sekund av dom ;)

//Christine mamma till Orion *160123
med S*Magic Paw's Cornish Rex Katteri och Storpudeln Spike

bananacosmicgirl
0

Har inte tempat kisarna jag haft. Det märks ganska tydligt ändå - bägge mina katter har varit otroligt keliga hela dagen och gått omkring och pratat med mig. Med Laura var jag och tränade på kvällen, och då höll hon sig till min kompis, som jag bett sitta vakt, hade gått härifrån. Femton minuter senare var första ungen född :)

Naquita
0

min perserhoan låg alltid under påslakanet hos mig dygnen innan, samt bet mig i näsan när hon tyckte det var dags..*s* och alla mina stödfisar har visat på ett lr annat sätt att nu matte, får du vakna!

Hawknestgrove
0

Det går nog bra. Joxa inte för mycket heller, det oroar henne. Är du lugn, så är hon lugn och det är ju bara toppen

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

MorganP
0

ah, vad nu då, jag som trodde det var Sophia som var dräktig Flört

Hoppas kattafödandet går bra, lycka till :-)

Alwyn
0

Åh tack alla för erat stöd. Känns bättre nu. Jag tror nog hon fixar det eftersom det är hennes andra gång  :o) Det e ju bara jag som e nojjig haha.

Sidentass
0

Du ska se att allt kommer att gå bra…det sista dygnet brukar bebbarna sjunka ner..honan ser alltså inte riktigt lika tjock ut när det börjar bli dags…hos oss har honorna varit extra kelsjuka timmarna innan..och när det börjar bli dags  har dom sagt till att nu matte får du komma till bädden o hålla tass…födslarna har oftast skett nattetid hos oss…

vi håller hårt i tassarna!!! Mezza gärna med någon du känner under tiden..så att du blir lite lugnare..en natt satt jag o pratade med en kär nätvän i telefon under födelseförloppet och det ingav lugn…

Lycka till nu Sofia..och mamma-katt:-)

Alwyn
0

Oj oj oj, nu upptäckte jag nåt oroväckande!!! Det e inte bara mamma katt som e lös i magen. De flesta katterna här hemma är lättelösa och det kan ju inte va bra. Undrar om de har fått nån magsjuka allthop  :oS  Vad gör jag nu då???

Sidentass
0

puttar upp detta…kanske någon har ett gott råd att ge här när flera katter i  hushållet har diarre…

Hawknestgrove
0

Morotspure och te att dricka! Och ingen mat till de andra kissarna. (24 tim) Lättsmält käk åt blivande mamman. Kokt fisk eller kött. Vi är ju prcis inkomna i rötmånaden, så det är lätt hänt att det kan bli bakterier i maten

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

Alwyn
0

Tack alla, de mår bättre nu  :o)

Sidentass
0

Så skönt att höra att det vänt åt rätt håll nu:-)

ouchie
0

Hur går det med födandet??  =)

Alwyn
0

Hihi det går nog bra. Alla e bra i magen nu och det verkar va nära för Siri va lite nervös inatt. Hoppas de kommer snart och att allt går bra.

anniii
0

Ja, vi håller tummarna för henne!