Namninsamling: Avgå Erlandsson!
Vi kräver att Eskil Erlandsson ska avgå. Han tar inte djurplågeri på allvar. Han bryter löften och det är inte bra. Så nu ska han Avgå.
Erlandsson bröt sitt
löfte om djurskyddet
Återigen har ett omfattande djurplågeri avslöjats, denna gång av kalkoner. Landsbygdsministern måste ta sitt ansvar och snarast möjligt lägga fram ändringarna till djurskyddslagen.
Så nu kräver vi att Eskil ska avgå.
//Lena - medarbetare Hittekatter iFokus samt Katter iFokus
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"
Kan du länka lite artiklar osv som jag kan bli upprörd över? För just nu har jag ingen aning om vem snubben är >.<
Sajtvärd på Lajv och medarbetare på Ätstörningar :)
#0 En av anledningarna till att den nya djurskyddslagen inte togs i mars är något vi ska vara glada för här i hittekattssvängen, nämligen att man ansåg att avsnittet som handlar om katter var undermåligt. Vi hoppas nu att man kommer med en klar och tydlig skrivning om kastration, id-märkning och TNR (som vi hoppas ska göras fullt möjlig).
I övrigt anser jag också att vi har en lantbruksminister som är allt för djupt insyltad i de stora pengarna som vanvård av ex hönsfåglar utsätts för för att han ska ses som opartisk.
Medarbetare Hittekatter iFokus
Jag tycker att en minister som tycker att man inte kan förbjuda tidelag sitter å helt fel plats i hela systemet. Varför man inte kan förbjuda tidelag enligt honom? För att man inte kan lägga sig i människors sexuella läggning. Vad då? Det går ju alldeles utmärkt att förbjuda pedofili. Och även nekrofili är väl förbjudet. Och det heter att sexuellt tvång är förbjudet. Men inte om man vill sätta på en hund eller annat valfritt djurslag.