Hittekatter iFokus

Hittekatter

Etikett: kattmat
Läst 1008 ggr
Lena
0

Nu har jag hittat kattmyntaplantor!

Igår cyklade vi till en örtagård som ligger i en by en bit ifrån Mellerud (där vi ju bor nu). Vi åkte dit för att jag ville se om de hade kattmynta där. Man kan nämligan även köpa plantor på platsen. Till min stora glädje hittade vi två plantor som nu är planterade i landet. Nu återstår det bara att se om de får vara ifred för mördarsniglarna.

Vä hemma fick de stå på altanen över natten. Det hade grannarnas katter upptäckt som haft partaj där. Imorse hittade vi märkan av katt tassar och några rester av uppätna blad. :)

//Lena

//Lena - medarbetare Hittekatter iFokus samt Katter iFokus
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"

Hawknestgrove
0

Åh, då har du alltså hittat ÄKTa kattmynta?

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

karins
0

Har vi inte äkta Gunilla…..buäää…men katterna gillar min ju…..

Erika91
0

Karin det för Sverker med Skrattande

karins
0

Ja och Sverker är mitt vittne!

JosephineF
0

..och Hamlet!

karins
0

Nu har jag två vittnen på att min kattmynta gillas av katterna…..Hamlet vittne nr 2 ;-)

JosephineF
0

Faktum är, Karin, att Sigrid också, sent omsider, upptäckt det roliga med din myntakudde. Och vittne nummer fyra är grannkatten, Uddan, hon älskar att leka med den när hon hälsar på!

Erika91
0

Karin du skramlar ihop vittnen nu :)
#7 Du får säga till grannen att köpa myntakuddar ;)

Hawknestgrove
0

Arne, esther och ebbis-pipis gllar också fubbet!

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

karins
0

Oj så många vittnen jag samlat ihop. Räcka ut tungan

JosephineF
0

#8 Redan gjort! =) Hamlet och Sigrid ska ju få abonnera på en leksak i månaden, men den här månaden blir det en till grannen och en till mammas katter också =) Det är bra när ryktet sprider sig =)

Erika91
0

#11 Bra! :)
Haha det är bra jag :)

Lena
0

#11 Om katterna gillar det så är det ju ingen fara om det inte är den helt äkta kattmyntan du har. Tror det finns ganska många av den blåblommiga sorten, vissa är dock inte intressanta för katter. Den blåblommiga är egentligen vackrare än den vita som jag köpte.

//Lena

"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"

karins
0

Kan det vara så att den vitblommiga är den ursprungliga vilda kattmyntan, medan den ljusblå är en förädlad sort i olika varianter……

johnnys girl
0

Tyvärr har jag ingen trädgård, men ett litet koloniland ca 3 min promenad hemifrån. Där odlar jag jordgubbar, ogräs och kattmynta. Johnny brukar alltid följa med mig när jag går ner dit. Jag ligger på alla fyra och pillar i ogräset medans han "knarkar" i kattmyntan. Sedan brukar han kråma sig för de andra tanterna som är där och han älskar att bli beundrad och höra vilken snygg kille han är.

De här stunderna är speciella och bara våra. Ingen av de andra katterna får följa med och det är härligt att se hur mycket han njuter.

Ständig uppassare till griniga Luffar´n, Snygga Smilla, Busiga Mina, Skygga Tingeling, Charmören Flea och hunken Roffe.
Volontär på Stockholms Katthem
www.katthemmet.nu www.svekatt.se

Lena
0

#14 Det låter ganska troligt! :)

#15 Härligt!

//Lena

Erika91
0

#15 Vad härligt det låter! :)

karins
0

Jag har oxå haft koloniland, Men det blev invaderat av mördarsniglar och unga vandaler. Ledsen Men det var mysigt så länge det varade.