Hittekatter iFokus

Hittekatter

Etikettövrigt-kattrelaterat
Läst 1493 ggr
seve_ina
8

Balthazar 2 år söker eget föralltidhem

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Balthazar strök runt i ett område i Södertälje känt för att de boende är fientligt inställda till katter. Han letade mat, jämt hungrig. Balthazars liv som hemlös var hårt, varje dag var en kamp mot hunger och kyla.

Balthazar var när han kom in mycket blyg och rädd, men han finner sig nu i närheten till människor. Balthazar har bott i ett jourhem där han fått mycket värme och kärlek. Han behöver nu ett fast kärleksfullt eget hem där han får stanna resten av sitt liv. Balthazar är fortfarande rädd för saker och situationer han inte känner till. Men han är en lugn kisse som flörtar mycket och går bra ihop med andra katter.

Eftersom Balthazar är speciell behöver även hans människa också vara det. Du bör vara utrustad med gott om tålamod, envishet och ett stort hjärta. Självklart även älska katter i alla dess former.

Balthazar är ca 2 år. Han är en mycket snäll, fin vackert röd kattkille. Han har fått behövlig vård och är kastrerad, vaccinerad, idmärkt och chippad. Jag tar gärna emot en gåva motsvarande Balthazars veterinärskostnader. Gåvan går oavkortat till att hjälpa nästa hemlösa katt att få komma in och få vård. Balthazar finns i Södertälje.

Vill du öppna ditt hem för denna charmiga kille och ge honom kärlek och trygghet? Maila mig på info@luffarkatten.se

Facebook Luffarkatten
www.luffarkatten.se

Katthemsmatten
1

Puttar för Balthazar

Medarbetare Hittekatter iFokus

[sarasvati]
3

Puttar för fine Balthazar. Gåva till veterinärkostnader är på ingång.

Gick in på Luffarkatten.se och blir igen tårögd av sorg över alla katter som farit/far illa och av GLÄDJE ÖVER ERAT ARBETE.

seve_ina
1

Balthazar finns tyvärr inte längre. Jag var tvungen att låta honom somna in eftersom han hade något stort problem med ena ögat. En operations kunde ha gjorts för att ta bort hela ögat men jag och jourmatte skulle aldrig kunna ge honom behövlig eftervård eftersom han fortfarande var ganska skygg. Så tyvärr, mycket ledsamt, men det fanns inget annat att göra än att låta honom somna in. Nu slipper han iaf lida och ha ont av ögat.

Satasvati: Tack så hjärtligt för gåvan till Balthazar. Tyvärr har jag inte varit inloggad här på väldigt länge så jag har kanske inte noterat din fina kommentar här.

Mvh Ina

Facebook Luffarkatten
www.luffarkatten.se

seve_ina
4

…..och ett stort hjärtligt tack till underbara Marie och Joanna på Tumba veterinärpraktik, som varit ett stort stöd och mycket hjälpsamma i de här mycket sorgliga situationerna när jag tvingades sätta katternas bästa främst och på kort tid låta både luffarkatten Balthazar och luffarkatten Kimi somna in. Kimi hade obotlig juvercancer som även hade spridit sig till levern. Det fanns inget att göra, tyvärr.

Sov så sött mina små hjärtan! Jag och era jourmattar saknar er mycket! Vi ska alltid minnas er. Hur tufft och jobbigt det än känns ibland så ska jag och jourmattarna arbeta vidare med att hjälpa andra hemlösa katter, för att försöka förhindra att flera hemlösa råkar ut för samma livstragedi som ni råkade ut för, och för att hedra det fina minnet av er.

Mvh Ina
Facebook allmänna sidan Luffarkatten
www.luffarkatten.se
mail: info@luffarkatten.se