Hittekatter iFokus

Hittekatter

Etikettsajten
Läst 1198 ggr
herrynel
17

5 kattungar hittade i påse

http://www.gp.se/nyheter/sverige/1.1668603-kattungar-overgivna-i-plastpase
"Kattungarna, som just börjat öppna ögonen, finns nu på Katthemmet i Oskarshamn och har fått en fosterpappa i den blinda hankatten Lennart. Han slickar dem och tar hand om dem. Hemmet söker nu en surrogatmamma som kanske har förlorat ungar men fortfarande producerar mjölk."

Hurra för upphittaren, Katthemmet och Lennart. ❤️
😡 *&¤#£+=% för den som dumpat dem. Må hen få ett ruttet liv.

Alexej
5

Hjärta

för katthemmet i Oskarshamn.

Alla katter har rätt att leva! Döda problemet inte katten....Besök oss gärna på Hittekatter.ifokus och på Djurskydd.ifokus

emjon
9

Det är tur att änglar❤️ finns när demonerna härjar fritt😢.

Ju mer jag lär känna av människorna dessto större blir kärleken till djuren

Maria P.
6

Stor eloge för Katthemmet i Oskarshamn! 🌺🌺🌺
Nosnos för lille Lennart, så värmande att läsa ❤️❤️.
Hoppas att en surrogatmamma hittas snart.

Svårt att förstå att någon kan göra så mot små oskyldiga kattliv. Hur kan det finnas så mycket grymhet och ondska hos vissa människor? Kan folk som begår sådana här bestialiska handlingar sova gott om nätterna?
Hoppas att den ansvarige hittas och får kännbara rättsliga konsekvenser för denna brutala handling.

Katthemsmatten
8

Och kattungesäsongen har bara börjat! Hur många fler vidriga upptäckter kommer det att göras? När i hela glödheta ska folk lära sig att kastrera sina katter??

Tur för missarna att de hittades i tid och att Oskarshamns katthem kunde bidra med den fantastiska fosterpappan. ❤️🌺

Medarbetare Hittekatter iFokus

Djurälskaren87
12

Tycker det även är riktigt synd om mamman som förmodligen är kvar i den hemska miljön och ägarna som gjorde så mot ungarna.

Rödis
5

#5 Så tänker jag också… Hur går det för mamman då? 

Tog själv hand om 4 sådana dumpade för snart 2 år sen, de hade inte öppnat ögonen än när upphittaren kom med dem. För dem gick allt jättebra, friska starka individer alla 4 som dessutom fick bra hem via Göteborgs Katthjälp. De fick flaskmatas men en av mina honkatter skötte om dem med tvätt och omvårdnad.

Men så ofta jag tänkt på deras mamma… fick hon ha kvar någon, dog hon, var hon sjuk, hade de tappat bort henne, blev hon berövad sina fina barn för att sedan få en ny kull som…  Lever hon fortfarande nånstans och hur har hon det isf?

Lag på kastrering och ID-märkning tack!

Polisen lämnade in dem till katthemmet… visst var det så? Har de då avtal med just detta katthem?

Djurälskaren87
2

Ja min första tanke var främst på mamma katt:( så hemskt att hon inte kan räddas som sina ungar..:/

Lena
2

Fy för den lede vilka hemska öden katter råkar ut för pga människans dumhet och ondska! Vidrigt är bara förnamnet. Tror dock på karma och att sådana här saker slår tillbaka mot förövaren. 

Och som sagt varför kastrerar inte folk sin katter? Det kan jag inte förstå!

//Lena - medarbetare Hittekatter iFokus samt Katter iFokus
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"