Hittekatter iFokus

Hittekatter

Etikettkastrering-idmärkning-vaccination
Läst 365 ggr
Gullan402
0

Ang. kastrering

När kan man kastrera kattmamman efter att hon fått ungar? Min kompis katt har fått 5 kattungar o de är nu 11 dgr gamla. Kattungarna behöver ju sin modersmjök o dels blir kattmamman borta ett tag i samband med kastreringen samt att det tar ganska lång stund innan hon piggar på sig efteråt. Vad händer om man stödmatar 1 dygn, kommer kattmamman att vilja ha sina barn sen?

Fånga dagen - i morgon kan det vara försent!!!

Lena
0

Det är nog bäst att vänta lite tills ungarna växt tills sig lite. Var bara noga med att inte släppa ut kattmamman, de kan nämligen bli dräktiga ganska snabbt igen efter ett kullen föds.

//Lena

//Lena - medarbetare Hittekatter iFokus samt Katter iFokus
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"

Gullan402
0

#! Ok då väntar vi tills ungarna äter vanlig mat. Ut, nja hon är egentligen innekatt men råkade av misstag bli utlåst… Min kompis har iaf konstaterat att även innekatter bör kastreras… Lite sent påtänkt, men alla kattungarna har nya hem när de blir tillräckligt stora.

Fånga dagen - i morgon kan det vara försent!!!

Erika91
0

Vad bra att hon ska kastrera katten nu eller senare när kattungarna är större!

MariannE11
0

jag stödmatade mina kattungar ett par dagar medans mammorna råkade "glömma" att dom var mammor… men det var som sagt ingen kastrering det var frågan om.. misstänker att det inte är så jättegosigt att dia ungar om man är nykastrerad.. mammorna tog sedan hand om ungarna igen när dom blev påminda med tvång om sitt läge…

mina ungar är nu 6 veckor och ena mamman löper för tillfället så det skriiiiiiiker…än står jag ut men jag tycker synd om mamman som trampar runt, gnyr och är alldeles karltokig…

våga vägra golf o fiskbullar   o håll dej in i  det längsta med facebook
http://juliafnulia.blogspot.com/

Hawknestgrove
0

du kan ge henne ppiller. Är ungarna 6 veckor, så är de inte så beroende av mjölken kängre. Sedan så kan du kastrera  med gott samvete, när de är 6 veckor, hälsa din kompis det. Och skulle det vara så, att hon varit på lös fot, så är det ju bråttom att kastrera, så inte fostren blir större. Ju längre fram i graviditeten det är, desto större risk.

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....