ang utekatt i stan
Man blir så arg av att se alla dessa utekatter i stan, dom släpps ut vind för våg, och ägarna säger, "e den går inte så långt, men det gjorde danna krake, som vart påkörd, och har en kull ungar som väntar förgäves, hon är nu i vår katthimmel, hon dog genast
OBS! blödiga människor, titta ej på bilden
Kerstin Carlzon S*Youngun`s
Medarbetare på Norsk Skogkatt iFokus
urk, jag skulle inte kollat på bilden=/
ja, det är idiotiskt att ha utekatt sålänge man inte bor låååångt ute på landet. min åsikt iaf!
Jag vågar inte kolla.
Håller med att utekatt i stan inte är en bra kombination!
Usch usch, stackars lilla liv.. =/ Jag har då mina katter inne, basta!

En kattägare ska aldrig ha sin katt ute om man bor i stan med bilar och trafik. Det är både dumt och oansvarigt. Katten mår faktiskt bättre att vara inne i de fallen. Fattar inte hur människor som har utekatter i stan tänker…

Ååååhh, så hemskt, hoppas att det gick fort så att hon inte fick lida… lilla, lilla missen 
När skall folk fatta att man inte har utekatt i stan? 
Kastrering är Aoch O i arbetet med att minska på de hemlösa katterna

Åhhhh…vad har dom bakom pannbenet som släpper ut sina missar mitt i stan…det är ofattbart hur man kan vara så ansvarslös…lilla stackars mammakatt…o hennes bebbar då…vad händer nu med dom…
stackars lilla fina tösen. Tänk att ett litet liv kan slockna så.
Jag hoppas att dessa människor aldrgi mer skaffar katt och att de hjälper de stackars kattungarna till bra liv där kissarna får vara inne…

Jag tog bara en blixtsnabb titt! Inte roligt att se! Hur kan man ha utekatt mitt i stan. och en kattmamma dessutom. Hur blir det med hennes små nu då!

nej katter ska inte va ute , jag tror dom mår bättre av att va inne.det är för mycket trafik och konstiga människor som går lösa,man vet alldrig vad som händer ens katt när den springer ute vind för våg, man hinner inte skydda den,

Detta är hemskt, sen ringer dom bara till katthemmet, och ber oss fixa det, tänk om alla vistte vad vi gör, och allt är idieelt, ojoj. Sånt här är lite väl magstarkt, mer än man klarar, men ett bra skräckexp, det tog emot att fota kraken, men tyckte det var nödvändigt
Kerstin Carlzon S*Youngun`s
Medarbetare på Norsk Skogkatt iFokus
Stackars lilla kisse som hade oturen att hamna hos så korkade människor och att kissen inte var älskad. Hade den varit det så hade detta inte hänt.
Ju mer jag lär känna av människorna dessto större blir kärleken till djuren
#10 Alltid lika tragiskt! Jag blir lika förvånad och upprörd varje gång det händer, att en katt som går ute i olämpliga miljöer blir offer för trafik, marodörer eller vad det nu kan vara. Tyvärr har allt för många uppfattningen att katter måste vara utegående till vilket pris som helst, även om miljön är bedrövligare än bedrövligast ur kattsynpunkt. Många har synen att det är bättre för katten att ha ett kort (lyckligt) liv i frihet än ett långt (olyckligt) liv i instängdhet. Men hur lyckligt är det att sluta sina dagar som kissen du fotograferat? Är en sådan kisse lyckligare än våra kära och älskade bortskämda innekatter?
//Lena
//Lena - medarbetare Hittekatter iFokus samt Katter iFokus
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"

#9 Håller med fullständigt.
Så ledsamt! Jo, jag tittade på bilden, jag är så pass luttrad, att jag klarar att se sånt, men med fruktansvärd ledsnad…. De små då?
The Owls are not what they seem
de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

Nä, kissar i stan ska vara inne,, min Mini är född i min garderob. i STAN! Hon har aldrig varit ute på 11 år och det ska hon fortsätta med.
Sajtvärd på kattpolisen i fokus.
Allt som inte kan lagas med silvertejp är sönder på riktigt.

Ännu en av alla myter som skadar katter. Att de ska vara ute och att de har nio liv. Blir så ledsen att mitt hjärta går i bitar för varje gång. Fast tittade på vilden, och måste säga att den är väldigt talande. Kanske vi sedan kan använda den i något material angående myter? /Vanessa
Kata(rina), f.d. Vanessa som är mitt mellannamn.
Helt klart en olämplig miljö för utekatter, mitt i en stad.
Jenna

Jag förstår inte varför man låter sin katt gå ute mitt i stan! Jag får ofta höra; "Men katter vänjer sig vid bilar…" Men alla de katter som blir påkörda, trots att de har gått ute i en trafikerad miljö, varför har inte de vant sig vid alla bilar?
Jag blir tokig på sånt!
/Änglakatterna - medarbetare på Hittekatter och på Katthemmet Kompis

Stackars katt, katter ska INTE vara ute i stan elelr där det finns mycket trafik över huvud taget! Och jag undrar som en del över; Vad har hänt med kattungarna?
Jag tittade på bilden innan jag läset texten. Lille missen usch vad fruktansvärt!!!

Stackars lilla kisemamman! Idioter som släpper ut katter i stan… Hoppas att ungarna får bättre hem än deras mamma… Sov sött kisen…