Semlan är yngre än jag trodde
Hittekatten Semlan har nu varit hos mej i 1½ vecka och jag börjar lära känna honom lite bättre. Först vid matskålen och morrar åt de andra när denärmar sig. De är ju vana att äta alla tre på samma gång och ur samma skål. Han är faktiskt ganska aggressiv när det gäller mat.
Igår åt jag en fylld fralla och han kom och skulle smaka. Omöjligt att få bort honom var det också. Jag tog en tugga och höjde upp frallad i luften. Då tog han sats och dök rakt på mej och försökte ta maten ur munnen på mej och bet mej i underläppen.
Det blödde ganska ordentligt, och det är ju inte så konstigt med alla blodkärl som finns där. Så nu har jag två små ruvor efter hans tänder. Blodförgiftning är jag inte rädd för, eftersom jag inte tror att han har något under klorna eller i tänderna som skulle kunna ställa till det. Han är ju inte så gammal så att han har kunnat jaga själv, när han nästan precis har börjat äta vanlig mat.
Nu har jag satt in annonser på olika ställen. Men det blir fler, men eftersom han inte är leveransklar förrän han är 12 veckor, så är det ingen brådska precis. Tog ett nytt foto på honom i onsdag, som jag bifogar, liksom annonsen.
Hoppas att någon fastnar för honom.
----------------------------------------------------
Kattungepojken Semlan, ca 7 - 8 veckor gammal vill ha ett permanent hem.
Semlan hittades för några veckor sedan vid Seminarieskolan i Landskrona. Han var blank i pälsen, och absolut inte mager, men både hungrig och törstig, då han gömt sig i buskarna hela dagen. Polisen har ingen anmälan om motsvarande försvunnen kattunge.
När han hittades kunde han inte äta själv, men nu går det bra. Han går till lådan, men vi fortsätter med "pott-träningen" så länge han är här.
Han är väldigt kelen och nyfiken till max. Han ligger gärna på en egen huvudkudde i min säng. Han trivs bra tillsammans med mina två kastrerade herrar, som agerar "mammor" till honom, men min 6-åriga honkatt accepterar honom inte alls.
Semlan älskar alla typer av leksaker, men mest sådant som rullar och pälsmöss.
Tyvärr kan jag inte behålla honom, då jag har 3 egna katter och en omplaceringskatt redan.
Intresserad?
Maila mej på spottymamma-medlem@yahoo.se, eller mettan@comhem.se. Det går också att ringa på 0704-68 53 76
Han finns i Landskrona och kostar 250:--, men priset kan diskuteras, då hemmet är det viktigaste.

va fin han är lilla semlan

Ja oj vilken sötnos! Mycket bra bild också. 
En sån vacker strimma på nosen! Det har Esther också.
The Owls are not what they seem
de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....