Hittekatter iFokus

Hittekatter

Etikettbortsprungna-upphittade-katter
Läst 5045 ggr
Debattia
0

Nödrop från en katt i Ödeshög!!!

På genomresa stannade vi i  Ödeshög  på Q8 macken för att tanka.Då sprang där en svart,vit ,jättefin ungkatt och försökte gömma sig i buskarna. Jag frågade på macken om de visste ifall någon rådde om katten, och dom visste inte ens om att där fanns en katt. Dom berättade att där varit en annan katt för ett tag sen som bara ville in i affären och den ena tjejen hade  då fångat in den och släppt ut den på ett annat ställe. Jag bad dem ta kontakt med ett katthem ifall det hände fler ggr.

Jag och dom på macken tror att även den här katten blivit dumpad därute på parkeringen. Det fanns inga hus i närheten utan bara vägar .

Ödeshög ligger mellan Jönköping och Enköping. Hoppas verkligen det finns någon som är här inne på Hittekatter och som kan gå dit och leta rätt på denna stackare.

Jag hade ingen möjlighet att ta den med mig ,men hoppas den får hjälp .

Debattia

Den skygga kattens hemsida!

Lillan7704
0

Puttar!!!

Pälsbollarna i Höganäs

Tizzla
0

Släppt ut den på ett annat ställeFörvånad *undrar hur hon tänkte*

Hoppas det finns någon i Ödeshögstrakten som kan kolla upp detta! Verkade den tam så att den skulle kunna lockas fram eller behövs fälla?

annebeate
0

Lilla kisse. Har vi  tex någon här på forumet som bor i  Jönköping eller Mjölby. Det tar med bil  45 minuter respektive 25 minuter till Ödeshög.

Debattia
0

Vet inte om den är tam, men den satt på parkeringen och blev jätterädd för vi kom  körande med en lastbil. Undrar oml den inte är tam eftersom den satt så öppet??

Debattia

Tizzla
0

Jo antagligen är det en dumpad tamkattGråter

Vet inte om det är någon här som bor i de trakterna men jag hoppas det.

Gullimat
0

Stackarre. Hoppas någon kan kika dit

Debattia
0

Puttar upp tråden .

Debattia

Hawknestgrove
0

lilla vän puttar upp, mer kan jag inte göra…..Gråter

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

Katthemsmatten
0

#2 Antagligen en av alla de som tror att en katt klarar sig alltid, och som tyckte att den bara behövde en mindre trafikerad plats att vara på. Du vet att myten om kattens 9 liv är väääldigt svårutrotad.

Medarbetare Hittekatter iFokus

annebeate
0

Någon som bor inom rimligt avstånd från Ödeshög som kan kolla upp lilla kissen. Stackars liten Gråter

annebeate
0

putt för kisen. Finns här inte någon som kan kolla kattens situation?

hairballs
0

Kollade precis in den nya djurfonden i Motala som det linkades om i en annan tråd, är inte det i närheten?

Debattia
0

Hoppas någon bor i närheten och kan gå dit och leta rätt på katten. Den har en svart man över halva pannan och vit nos.Den såg alls inte ut att vara en äldre katt,utan från 6mån och uppåt. Det är en väldigt stor parkering där med soffor o.s.v. Den var i början av denna parkering.

Debattia

annebeate
0

Debattia, skulle personalen på Q8-macken hålla ett öga på katten?

Debattia
0

Nej,det sa dom ingenting om att dom skulle göra. Hoppas fortfarande på att det finns någon här inne som bor i området så katten kan få hjälp !!!

Debattia

annebeate
0

Finns här inte någon som bor inom rimligt avstånd från Ödeshög som kan kolla katten som kanske inte är mer än 6 månader. Lever farligt även trafikmässigt vad jag förstårGråter

Debattia
0

Den såg ung ut ,f¨rån 6 mån och uppåt. Helt klart lever den farligt eftersom många stannar där ,fikar och tankar..Den behöver all hjälp den kan få nu.

Debattia

Ankie
0

puttar

persikahallon
0

putt

annebeate
0

Det har nu gått flera dagar och fortfarande ingen som anmält sig att  kolla upp lillkissen. Har vi inte någon här på forumet som bor inom rimligt avstånd från Ödeshög som kan göra en insats? Unge kissen, leva ute i kylan på en så trafikerad plats.Gråter

Debattia
0

Puttar upp!

Debattia

Ankie
0

men ojojoj, går det inte att ringa macken då

Debattia
0

Dom på amcken hade tagit en katt därifrån förut och bara släppt av på en annan plats. Det brukade förekomma att folk lämnade av sina katter på parkeringen.Den här stackaren kan ju också ha kommit ur en bil av misstag och någon kanske äger den???

Debattia

annebeate
0

Debattia, kan inte du ringa till macken och höra om de vet något närmare om katten. Du hade ju kontakt med dem.

Ankie
0

men va fasiken, hade de tagit upp katten för att sedan lämpa den på ett annat ställe, ja det var ju en väldigt bra hjälp det, är de dum eller????

Debattia
0

Dom på macken hade inte sett den här katten. Dom hade lämpat av en annan på ett annat ställe så den inte skulle komma in i affären.

Debattia

Debattia
0

Puttar upp ! Undrar om hon fortfarande sitter där och väntar ????

Debattia

Ankie
0

puttar

Hawknestgrove
0

inget hört?????

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

Debattia
0

Puttar !

Debattia

lisenlizen
1

Detta är ett inlägg från 2010. Önskar jag hade sett detta tidigare.

Vill ändå kommentera o tala om att det finns hus i närheten runt hela macken o det borde personalen ha vetat om. Det går en liten väg bredvid E4 an o den leder till de husen.. Det är 500 -1000 m till närmsta huset. men olyckligt att de är där för det är oerhört mycket trafik där då det är ett lastbilsstopp bla o Dinner som ligger vägg i vägg med Q8.

Jag bor själv i Ödeshög så synd att jag inte såg detta tidigare som sagt men tror katterna kom från någon av husen

lisenlizen
0

Ödeshög ligger mellan Jönköping o Linköping.

Ännu närmre mellan Jönköping och Mjölby

Djurälskaren87
0

Vet någon vad som hände med katten?