Hittekatter iFokus

Hittekatter

Etikettkattprat
Läst 409 ggr
JosephineF
0

En djurägares vardag =)

Klistrar in från min blogg idag. Jag älskar mina missar ;)

MORGON:
0615: vaknar av att lilla katten trampar mig på axeln, låter henne trampa en stund. Vänder mig om. Somnar om. 0616: katten går runt och trampar från andra hållet. Vänder mig igen. Somnar om. 0720: katten är fortfarande vaken och har trampat så axeln och halsen har rivsår. Vaknar av att det svider. Flyttar på katten. 0812: andra katten vill ha mat. Helst på stört, allra helst igår. Ignorerar och somnar om. 0815: katterna jagar varandra under stort buller och bång. Suckar djupt och lägger mig på rygg. Somnar om. Vaknar i förfäran när 6 kg katt studsar över sängen, via min mage och ner på andra sidan. Slår näven i madrassen och svär. Det kvittar för katterna har sprungit vidare och möblerar om i vardagsrummet. Somnar om. 1002: kliver upp, mycket trött. Snubblar på katterna på väg till matskålen. Utfodrar och går på toa. Städar ur nattens skörd ur kattlådan. Usch, undrar vem som har diarré. 1015: Kopplar hunden, springer nedför trappen och krockar med en hundrädd granne. Ber om ursäkt. Går ut. Det regnar. Hunden skäller så det ekar åt en fara modell mindre - en barnvagn. Skäms.. Möter annan granne. 'Oj, vad livlig han är idag' Ursäktar mig. Går till skogen. Blött. Jätteblött. Tygskor. Smart Jossan, väldigt smart.

MIDDAG:
1236: snubblar på stor katt som vill ha mat. Utfodrar. 1305: snubblar på samma katt som vill ha mat. Ignorerar. 1330: kammar stor katt. Får päls på varenda kvadratcentimeter tyg på kroppen. 1339: rollar kläderna. 1401: snubblar på stor katt som vill ha mat. Ignorerar. 1435: går ut med hunden. Det regnar. Jag blir blöt igen. 1516: rengör kattlådan. Undrar fortfarande vem som har diarré. Undersöker.. 1649: utfodrar katterna innan jag hinner snubbla på den stora igen. 1705: snubblar på stor katt som vill ha mat. Suckar djupt. 1819: Går ut med hunden igen. Det regnar. Jag blir blöt.

_KVÄLL:
_1932: snubblar på stor katt som vill ha mat. Utfodrar. 2002: tar ner liten katt från köksbordet. 2003: tar ner liten katt från köksbordet. 2004: tar bort pennan från köksbordet så liten katt inte blir frestad. 2117: rengör kattlådan. Det är liten katt som har diarré. Jag vet det för hon var tvungen att bajsa när jag duschade nyss. 2206: utfodrar katterna med laktosfri mjölk. Undrar om det funkar i kaffet i morgon? Min egen mjölk är slut. 2321: går ut med hunden. Det är uppehåll! Hurra! Blir bara blöt upp till låren eftersom hunden studsade på mig efter att ha gått i en pöl. 2358: snubblar på stor katt som vill ha mat. Försöker föra en dialog. Det går inte. 0048: Läser bok eftersom katterna leker tafatt i hela lägenheten. 0123: Orkar inte läsa. Sitter och väntar på att katterna ska leka klart. 0152: katterna har lekt klart. Hunden ligger på 40% av sängens yta. Stor katt på 15% och liten katt på min axel och trampar. Jag får ont i höften av ställningen. 0218: hunden hoppar ner. Stor katt vill ha mat. Liten katt har somnat på min axel. 0315: Stor katt hoppar ner. Jag kan sträcka på benen. Liten katt vaknar och börjar trampa. Aj. 0401: Jag somnar. Underbart. 0549: stor katt vill ha mat. Jamar ljudligt. Ignorerar och somnar om. 06:29: stor katt puttar ner blomma från fönstret. Kliver upp och städar. Utfodrar katterna. Somnar om. 0718: liten katt trampar på axeln. Vänder mig om. Somnar inte. 0719: liten katt blir sur, hoppar ner och klöser på gardinen. Ignorerar, gardinen kostade bara 49:- på rea. Somnar så småningom. 0830: stor katt vill ha mat. Kliver upp.

Osv osv osv osv..

vanessa
0

Fniss, så sant! Underbart skrivet. /Vanessa

Kata(rina), f.d. Vanessa som är mitt mellannamn.

Alexej
0

Glad

Alla katter har rätt att leva! Döda problemet inte katten....Besök oss gärna på Hittekatter.ifokus och på Djurskydd.ifokus

Lena
0

Kul blogg det här! Man känner igen sig i mycket! Här väcker katterna för mat runt 05:30 - 06:00.

//Lena

//Lena - medarbetare Hittekatter iFokus samt Katter iFokus
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"

elena
0

Bra skrivet. Nog känns det igen alltid.

sezierra
0

Underbart ^^, så man är inte ensam om att ha vildar som väcker en…oavsett art.

Hawknestgrove
0

Haha, påminner om "Mysig natt enligt lelle Arne"…..

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

Sidentass
0

hi,hiiii..det är inte utan att man känner igen sig en hel del här…nu blir man dessutom sugen på att börja blogga i dagboken här;-)

JosephineF
0

Haha =) Man kanske skulle skicka det här till alla som inte tänkt efter och vill skaffa sig en liten sommarkatt? ;) Då kanske dom köper en radiostyrd bil istället?

Sidentass
0

#8 precis..eller ett tygedjur;-)

anebit
0

GladSkrattandeFlörtSkrattande

Kastrering är Aoch O i arbetet med att minska på de hemlösa katterna

ouchie
0

hahaaha, kul skrivet  =)  bra läsning för mig också… inblick i liv med djur  =P

Sessan1
0

SkrattandeSkrattandeSkrattande

så sant som det är skrivet, så får man göra när man har katt/er

Ska försöka skriva om mina katter i min dagbok på hemsidan sedan.

rulda
0

oj vad jag känner igen det där! Speciellt efter i natt… bara för att jag behövde sova skulle mina kissar INTE sova.

Underbart skrivet!
"stor katt vill ha mat" haha skrattade lika mycket varje gång!

Jenna-Gun
0

Ja det känner man lätt igen sej i.

Skillnaden här är att vi har sex stora katter, som vill ha mat olika tider.

Kram Jenna

PS om du inte vill lägga en länk till din blogg här. så kan du väl pm:a mej adressen :)

JosephineF
0

Jag har sett att andra gör reklam för sin hemsida här så jag gör väl det jag med.. Jag bloggar på hemsidan, men det handlar inte bara om djuren utan om en viss bäng bruds vardag.. Min ;)

HubertWebb

Alexej
0

Din hund är ju underbar!

Alla katter har rätt att leva! Döda problemet inte katten....Besök oss gärna på Hittekatter.ifokus och på Djurskydd.ifokus

JosephineF
0

Oj, tack! =) Han är mitt livs kärlek =) Precis som hans norska pappa var, är Hubert  "så snäll som dagen är lång".. Och dessutom är han kattvänlig ;) Det är toppen!

jensa
0

Ja du Jossan
Jag känner ju dina djur så jag vet ju att detta inte är en påhittad historia.

Lite synd om dej som har det såhär dag ut å dag in Skrattande

Skämt å sido så blev jag mäkta imponerad av Hamlet igår som kom in i vardagsrummet fst Izor var där.
Å Solstrålen är inte ett dugg blyg av sej..

KRAMAR i SPÖregnet (inte kul att va hundägare nu inte)

Erika91
0

Du verkar ha fullt upp! Skrattande

Och din blogg är urfin Glad

JosephineF
0

#18 Hon heter fortfarande Sigrid, Jenny ;)

#19 Tackar och niger =)

Jenna-Gun
0

Jättefin blogg

JosephineF
0

Tack snälla =)