Hjälp med TNR-resurssida?
Ja, nu när det ändå är lite officiellt att den ska göras tänkte jag passa på och kolla om det kanske finns någon som är intresserad av att hjälpa till med en TNR resurssida. Tanken är helt enkelt att göra en site där material om TNR på svenska finns samlat på ett ställe (ungefär som www.alleycat.org). Främst är det kanske översättningar som behövs, men har någon en ide på annat också är det välkommet!
Jag kan hjälpa med översättning från tyska om det behövs!
Alla katter har rätt att leva! Döda problemet inte katten....Besök oss gärna på Hittekatter.ifokus och på Djurskydd.ifokus

Från engelska funkar för mig. Men gärna utveckla det hela idémässigt också. /Vanessa
Kata(rina), f.d. Vanessa som är mitt mellannamn.

Sidan börjar ta form nu så finns det någon mer som är intresserad av att hjälpa till så hör gärna av er! Och även de som kanske inte vill arbeta aktivt med det får hemskt gärna komma med önskemål på innehåll och uppbyggnad. Tjuvkika kan ni göra här (sidan är under uppbyggnad så än så länge finns inte så mkt innehåll)

tjihooeee vad glad jag blir Radisa!!!! 
Vad bra den blev!
Alla katter har rätt att leva! Döda problemet inte katten....Besök oss gärna på Hittekatter.ifokus och på Djurskydd.ifokus

Snygg sida! Riktigt snygg!
Bra initiativ också.

Tack, det ska nog bli riktigt bra bara den börjar fyllas med innehåll.
Länk? http://www.neighborhoodcats.org/whatistnr.htm
Ska jag fråga de om jag får översätter till svenska? Om ni vill.. http://www.felix-geht-fremd.at/

Toppen Radisa! Verkligen snyggt……
Kastrering är Aoch O i arbetet med att minska på de hemlösa katterna

#8 Ja det behövs verkligen mer innehåll så kolla gärna, jag kan väldigt lite tyska så förstår knappt vad det handlar om men allt TNR relaterat är intressant!
Det är en förening i Österike som hat startat TNR med hjälp av kommunen! Men jag ska kolla!

Landfreak, får jag välja vad du "ska" översätta så att vi inte håller på med översättningar från olika språk med samma innehåll? :)
Visst!
Det ser jättebra ut Radisa! Mycket bra initiativ att skapa en sådan här sajt! Precis vad som behövs!
Själv har jag för tillfället hjärnsläpp pga envis förkylning men ska tänka vidare och hoppas att jag får några tankar när förkylningen släppt sitt grepp. Rent allmänt tycker jag problemet brukar ligga i att folk avfärdar metoden redan innan de satt sig in i vad den egentligen innebär. Man vägrar att ta den till sig med försvar som att det fungerar inte i ett så kallt land som Sverige, TNR är att lämna katterna åt sitt öde, vem ska betala osv. Därför bör man slå hål på dessa "vanföreställningar" redan på startsidan om du förstår vad jag menar. Fånga den skeptiske läsaren helt enkelt.
//Lena
//Lena - medarbetare Hittekatter iFokus samt Katter iFokus
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"

bra tips lena! Tack!

jättebra tips Lena. Det bästa är kanske att skriva en kort artikel om motargument som alltid får ligga direkt på första sidan, och sen kan man kanske ändra myter till fördommar så kan varje argument dyka upp där med, för där är det slumpmässigt vilka som kommer fram.

Ja, jag vill ha in bilderna som ni använt i era flyers och broschyr på startsidan, för bilder kan säga så mycket. Då fångar man direkt den som tittar och sedan är de mogna att läsa och förstå. /Vanessa
Kata(rina), f.d. Vanessa som är mitt mellannamn.
#17 Ja bilder är kanon för de har förmågan att fånga läsaren direkt som du säger.
//Lena
//Lena - medarbetare Hittekatter iFokus samt Katter iFokus
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"