Inte nu igen...jag har en okastrerad hankatt
som för ca 6mån jämt satt på min balkong och kissade ner den..nu har jag inte sett han på 6mån men nu idag är han tillbaka..han lyckas komma emellan nätet på nått sett så in kommer han men inte ut..så jag fick ta tag i han och gå ner med honomigen..flera vet att han har ägare men ingen vet var de bor..jag har satt upp lappar som rivits ner men ingen har gjort något..hanär väldigt rund och fin i pälsen men va gör det när hanär på min balkong (och andras) och kissar ner:(..jag har 2 okastrerade honor här hemma som jag ska kastrera så fort de börjar löpa och de gillar INTE honom..hur ska jag få bort han,har lagat nätet nu igen..hoppas verkligen han INTE kommer tillbaka..tyvärr bor jag i ett omr där det springer katter hur som helst,vilket jag tycker är så synd..har ni ngra tips så blir jag väldigt glad..

Skaffa ett halsband och sätt på honom där du ber ägaren kontakta dig med ditt mobilnummer. Ifall det är en otrevlig kattägare. Ringer de inte, så vet jag inte om man kan hota med man kommer kontakta hyres/bostadsförvaltaren kommer att meddelas om den kissande katten, vars katt skulle sluta kissa om den blev kastrerad. Har inga direkt kloka saker att säga. Får nog fundera lite. /Vanessa
Kata(rina), f.d. Vanessa som är mitt mellannamn.

japp, kontakta hyresvärden om de inte ringer efter du satt på halsband,,,,leta upp springan han tar sig in i och täta den, är ju efektivt för jusst din balkong iallafall.
Sajtvärd på kattpolisen i fokus.
Allt som inte kan lagas med silvertejp är sönder på riktigt.

tack för svaren..nästa ggr jag ser han åker ett halsbandpå:) sen omingen hör av sig ringerjag hyresvärden..
Ja halsbandstricket är en väl fungerande metod i sådan här fall! Rekomenderas!
//Lena
//Lena - medarbetare Hittekatter iFokus samt Katter iFokus
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"