Hittekatter iFokus

Hittekatter

Etikettertnrskygga-katter
Läst 810 ggr
MaryOfSilence
12

Skyggisvan veterinär Norrköpingstrakten?

Hej!

En förvildad liten kisse som jag fångat in i mitt bostadsområde i Malmö har fått flytta hem till mina föräldrar som bor utanför Norrköping. Nelly som hon heter har redan blivit kastrerad och vaccinerad mm här i Malmö av Kastreringsbussen som ju är superduktiga på skyggisar, men nu till min fråga: känner ni som bor i Norrköpingstrakten och har skygga katter till någon veterinär i Norrköping, Söderköping eller däromkring som har vana av att hantera skyggisar? Vill gärna ha rekommendationer att kunna vidarebefodra till mina föräldrar så att de kan ta Nelly till en vet som är duktig på skyggisar när det är dags för återvaccinering, så att lilla kissen blir smidigt hanterad och inte utsatt för onödig stress.

lillmymlan
9

Hej!

Härligt att dina föräldrar tagit hand om en liten skyggis :) underbart!

Jag går till Distriktsveterinärerna i Söderköping, de tycker jag är duktiga med skyggisar.

När man beställer tid för missen så säger man att missen inte är helt hanterbar/skygg/blyg eller vad den nu är :) så brukar de fixa det galant.

De har bra priser och veterinärerna där har ett hjärta av guld!

Kram och lycka till med missen och berätta gärna hur det gick sedan! ❤️

De har även dygnet runt jour!

En smula hänsyn och lite omtanke betyder så mycket.
*Nalle Puh*

pia-app
7

Vi går till Bengt Röken och där hjälps vi åt med skyggisen så att det blir så lite stress som möjligt. 

Vi kan hjälpa till med veterinärbesöket om ni vill

Pia 

9Liv Östergötland

Katthemsmatten
6

Underbart att höra att en liten skyggis fått ett tryggt eget hem. Lillmymlan och Pia-app har jag förstått har jättebra kontakt med skyggisvana veterinärer. Vilket fint erbjudande om att hjälpa till med veterinärbesöket, #2 🌺

Medarbetare Hittekatter iFokus

Selma99
2

Distriktsveterinärerna i Söderköping tycker jag också är bra.

MaryOfSilence
5

Tackar för tipsen och tack #2 Pia-app för det fina erbjudandet!

#1 och #3, javisst är det fint av dem att ta sig an en skyggis, och för mig som har matat och sedan fångat in och förmedlat fröken Nelly känns det såklart extra tryggt att hon fick komma till just mina föräldrar, då jag vet till 100% nu att hon har fått ett bra hem med snälla kattkompisar och dessutom kan jag ju hälsa på lilla fröken lite då och då och få följa hennes utveckling vilket är ett stort plus❤️

Det var ju praktiskt att just Distriktsveterinärerna i Söderköping ska vara bra på skyggisar, eftersom de är den vet-kliniken som ligger närmast och som mina föräldrar redan brukar gå till med sina andra (tama) katter. Det blir nog troligtvis dit dem tar Nelly sedan för vaccinering Ler.