Uppdatering av katterna i Trelleborg, kattsamlaren
Hej alla!
Ja, det var ett tag sedan ni hörde något om mitt ärende i Trelleborg, kvinnan med de 30-talet katter.
Nu har jag "pysslat" med detta ärende sedan den 1/5. Det har varit mycket påfrestande, att se alla dessa katter i hemsk miljö och inte minst sagt i dålig kondition. Katterna har varit sjuka på alla möjliga vis, kostat mycket penagar börjar väl närma sig 20 000 kr nu.
Även att förklara för samlaren att katterna mår inte bra! "Ja men dem lekar i trappen och har bra hull"
Men under denna tiden har jag lyckats hitta permanent hem/stödhem till 14 katter och 9 kattungar, vilket känns bra på så kort tid.
Nu börjar krafterna ta slut.. Jag har fler ärende än detta, bara i år har jag plockat in än 15 dräktiga honor samt andra katter och plus dessa katter från samlaren. Så man är rätt så trött nu…
I vare fall så har länsveterinären varit där. En mycket trevlig man, som inte kom springades med yxan (som vissa gör) Där är nu ca. 14 katter kvar, förmodlihen åker 4 katter till helgen, men sen finns det inga lediga stödhem. Jag har även haft otur med stödhem, 4 katter har fått omplaceras till nya stödhem.
Igår tog vi även en katt från samlaren som var mycket dålig. Hon hade öroninflammation, ögoninflammation, tandköttsinflammation och som det inte skulle räcka hade hon även övre och under luftvägsinflammation. Den lilla gumman kämpar på!
Stödhem och en gåva är varmt välkommna!
Hälsningar
Aaron, KKS
Om man bara kunde hjälpa alla katter som behöver ett hem!
Alla katter har rätt att leva! Döda problemet inte katten....Besök oss gärna på Hittekatter.ifokus och på Djurskydd.ifokus
Man blir så frustrerad över alla dessa samlare.
Att det inte fattar att man måste kastrera sina katter.
En teori jag har. Om en person tycker synd om katter och tar hem dem. Så borde han/hon kastrera dem. då har personen större möjlighet att hjälpa fler. Utan att det blir fler genom kullar med kattungar.
Då finns en kontroll av det hela. Att bara ta hand om katter utan att kastrera dem är ingen hjälp på längre sikt.
Visst vore det bättre om hon hade kastrerat dem. Vill inte tänka på hur många katter hon hade haft till hösten. Vi har kastrerat 5 dräktiga katter som inte var långt gångna och tagit 3 dräktiga katter från henne. Hon hade säkert haft 60-70 katter till hösten om inte jag hade hjälpt henne. Usch bara jag tänker på det får jag ont i magen.

Lucy, måste ge dig en stor eloge för det arbete du gör med detta stora krävande ärende, vet själv då jag hade ett liknande för några år sedan..
Den totala veterinärskostnaden för detta ärende vet jag inte exakt men den sista uppgiften som jag fått som står på deras sida är över 15 000 kr, dock ett tag sedan nu säkert 20 000 kr.
Lucy, keep up the good job!

Tack Morgan! Och Karin.s för dina fina blommorna, de doftar gott!
alla gör vi så gott vi kan!

Vilken historia, och vilket arbete du och KKS gör för desa stackars arma, osynliga själarna. Hoppas att ni får in pengar att vårda och fler stödhem för att plåstra om dem. /Vanessa
Kata(rina), f.d. Vanessa som är mitt mellannamn.
Ni är fantastiska, alla ni som kan hålla på!
The Owls are not what they seem
de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....